خبرگزاری کار ایران

شانس بالای رضا کرمانشاهی برای قضاوت دربی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۱۵۳

«قحط الرجال داوری» این جمله نخستین بار از زبان مسعود مرادی شنیده شد، زمانی که اکثر دربی‌ها به محسن ترکی رسید تا این داور رکورددار بیشترین قضاوت در دربی باشد.

به گزارش ایلنا، در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که هفت داور بین‌المللی کشورمان آنقدر از نظر توانایی نزدیک به هم بودند که کمیته داوران برای انتخاب داور دربی به مشکل می‌خورد و نمی‌دانست کدام یک از آنها را برای دربی انتخاب کند. در حالی که شرایط فعلی داوری دقیقاً برعکس است. شاید جمله «قحط الرجال داوری» را باید به خاطر خشکسالی در این جامعه به کار برد. در این مقطع آنقدر دست کمیته داوران برای انتخاب داور دربی خالی است که مجبورند برخلاف میل‌شان انتخابی داشته باشند. در نظر بگیرید جای اسماعیل صفیری رئیس کمیته داوران و یا علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری باشید، برای انتخاب داور دربی چطور تصمیم می‌گیرید؟ با کمی بالا و پایین کردن نام داوران لیگ برتر حتی آنهایی که در لیست بین‌المللی حضور دارند به این نتیجه می‌رسید که چقدر خوب است در جایگاه مسئولان کمیته داوران نیستید. 

 

بد نیست اول از نام داوران بین‌المللی شروع به بررسی پرونده انتخاب داور دربی کنیم تا در نهایت به داوران ملی هم برسیم و دشواری کار کاملاً دست‌مان بیاید. نفر اول لیست بین‌المللی علیرضا فغانی است، همان داور که به لطف رزومه خوبی که در سطح جهانی دارد در حال حاضر در لیگ استرالیا سوت می‌زند و اصلاً در لیگ برتر ما فعال نیست، شانس سپردن بازی دربی به این داور که تاکنون شش بار این بازی را سوت زده چیزی نزدیک به صفر است و کلاً باید بی‌خیال نام او شد. نفر دوم لیست، موعود بنیادی‌فر است، داور اهل شهرکرد که همین چند وقت پیش بازی استقلال و سپاهان را سوت زد، به خاطر پنالتی‌ای که روی قایدی گرفت، بعد از بازی مورد انتقاد شدید قرار گرفت و تا حدود زیادی پرسپولیسی‌ها روی نام او حساس شده‌اند، پس حضور این داور هم که یکی از دربی‌های فصل نوزدهم را سوت زد عملاً منتفی است.

نفر سوم لیست، دکتر بیژن حیدری است، داوری که بازی لیگ برتر استقلال و سپاهان را سوت زد و دقیقاً اتفاقی برای او پیش آمد که برای بنیادی‌فر پیش آمد. این داور هم به رغم اینکه چهره مقبولی در جامعه فوتبال است به خاطر پنالتی‌ای که برای استقلال گرفت شانس خیلی کمی برای حضور در دربی را دارد. نفر چهارم لیست، پیام حیدری برادر کوچکتر بیژن است که به تازگی بازی استقلال و پیکان را سوت زد و حضورش در این بازی یعنی اینکه در گوی مسئولان کمیته داوران برای انتخاب دربی نیست. نفر پنجم و ششم  لیست هم حسن اکرمی و وحید کاظمی هستند که بعید به نظر می‌رسد در تفکرات مسئولان کمیته داوران برای قضاوت بازی دربی باشند و البته نفر هفتم هم امیر عرب براقی برادر همسر علیرضا فغانی است که جوان و بی‌تجربه بوده و چندان چهره آشنایی برای جامعه فوتبال نیست و شانسی هم برای حضور در دربی ندارد. بررسی هفت داور بین‌المللی نشان می‌دهد که آنها شانس کم یا نزدیک به صفری برای حضور در بازی بزرگ دربی را دارند. اما به سراغ داوران ملی می‌رویم.

سیدعلی و اکبریان داور ملی هستند که تجربه بالایی دارند اما به دلیل بازی‌هایی که برای استقلال سوت زدند و حساسیت استقلالی‌ها روی این داور خصوصاً اینکه اکبریان هم در برنامه تلویزیونی به اشتباهاتش اشاره کرد عملاً شانسی برای قضاوت دربی ندارند. اشکان خورشیدی  دیگر داور ملی هم تا قبل از بازی این هفته فولاد شاید یکی از گزینه‌های اصلی بود که به دلیل اشتباهاتش در این بازی شانس خود را به طور کلی از دست داد. شاید در این قحط الرجال داوری و شرایطی که واقعاً کمیته داوران را در یک ناچاری خاصی قرار داده است آنها گزینه‌ای را انتخاب کنند که همه شگفت‌زده شوند. البته این نکته را هم باید گفت که انتخابی که قرار است از او صحبت کنیم در فصل جاری بهترین قضاوت‌ها را داشته است. رضا کرمانشاهی به گواه آنهایی که دستی بر آتش دارند به دلیل قضاوت‌های خوب این فصل خود شاید تنها گزینه کمیته داوران برای قضاوت دربی باشد. در این شرایط بد نیست که همراه کرمانشاهی کمک داورانی حضور داشته باشند که تا به حال فرصت حضور در دربی را نداشته‌اند. مهدی عالیقدر و چند کمک داور دیگر می‌توانند از عهده این کار برآیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز