خبرگزاری کار ایران

نامه سازمان بازرسی، مانع تأیید رئیس سابق دوومیدانی

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۹۷

کمیته تطبیق وزارت ورزش که کارش بررسی سوابق مدیریتی کاندیداهای ریاست فدراسیون‌ها و تطبیق آنها با آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌هاست، سوابق کاندیداهای فدراسیون دوومیدانی را مورد بررسی قرار داد و همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، مجید کیهانی را تأیید نکرد. البته کنار نام کیهانی، اسامی دیگری هم دیده می‌شود اما تأیید نشدن رئیس سابق فدراسیون قابل تأمل است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

به گزارش ایلنا، در نامه‌ای که از سوی خسروی، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی به محمدپور، دبیر مجمع فدراسیون دوومیدانی ارسال شده، مقابل نام کیهانی به نامه سازمان بازرسی کل کشور اشاره شده است به این ترتیب که «به استناد گزارش متقن سازمان بازرسی کل کشور از عملکرد نامبرده در زمان تصدی پست ریاست فدراسیون دوومیدانی و توجهاً بند «یک» پیشنهادات گزارش مذکور متضمن «دقت لازم وزارت ورزش و جوانان در بررسی صلاحیت آقای کیهانی»، صلاحیت مدیریتی و توانمندی مشارالیه تأیید نمی‌شود.»

تأیید نشدن فردی که چهار سال رئیس فدراسیون بوده، ممکن است این ابهام را به وجود بیاورد که چطور او به لحاظ مدیریتی تأیید نشده و ممکن است همین موضوع دستاویزی برای کیهانی باشد تا بتواند از خودش دفاع کند اما موضوعی که نباید نادیده گرفته شود این است که وزارت ورزش در نامه‌ای که ارسال کرده نیز به صراحت توضیح داده و اشاره کرده به اینکه گزارش سازمان بازرسی کل کشور جلوی تأیید کیهانی را گرفته است. گزارشی که مربوط به دوره مدیریت او در فدراسیون است اما جالب است که تا به امروز در هیچ جایی، کیهانی در این موارد توضیح نداده است.

البته سؤالی که درباره این گزارش وجود دارد، این است که اگر دوره چهارساله کیهانی از سوی سازمان بازرسی زیر ذره‌بین قرار گرفته و او صلاحیت ادامه حضور در این فدراسیون را نداشته، چطور برای انتخابات قبلی که 19 اسفندماه برگزار شد، تأیید شده است؟

گفته می‌شود این نامه سازمان بازرسی 23 آبان ماه به وزارت ورزش ارسال شده؛ یعنی در روزهای پایانی حضور داورزنی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش. وزیر ورزش هم چند روز بعد نامه را به معاونت قهرمانی ابلاغ می‌کند اما رفتن داورزنی و بررسی صلاحیت کاندیداها در زمانی که فردی این معاونت را بر عهده نداشته، باعث شده تا کیهانی تأیید شود. کمیته تطبیق برای بررسی کاندیداهای دوومیدانی برای انتخابات قبلی، 15 آذرماه به ریاست دکتر احمدی شکل گرفته و در آن زمان نامه مربوطه در اختیار او نبوده و گفته می‌شود که این موضوع باعث شده تا گزارش سازمان بازرسی لحاظ نشود اما حالا که علی‌نژاد در پست معاونت حضور دارد و همه ابلاغ‌ها هم در اختیارش است، او و همکارانش تصمیم گرفته‌اند که با همین استدلال کیهانی را رد کنند.

البته رئیس سابق فدراسیون بیکار ننشسته و پیگیری‌هایش را آغاز کرده و گویا در گام نخست با سازمان بازرسی ارتباط گرفته که پاسخ آنها مشخص و روشن است. شنیده می‌شود از صبح دیروز که خبر عدم تأیید صلاحیت کیهانی اعلام شده، او سعی کرده از کانال‌های مختلف به کمیته مربوطه فشار بیاورد تا تأیید صلاحیت‌اش را بگیرد؛ به شکلی که برخی مسئولان و نمایندگان مجلس که با او همشهری هستند هم دست به کار شده‌اند و با مسئولان وزارت تماس گرفته‌اند که با این شرایط باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد؟

روند رفتاری و مدیریتی کیهانی نشان داده که او بیکار نمی‌نشیند و هیچ بعید نیست که ظرف امروز و فردا به دیوان عدالت اداری شکایت کند که این موضوع می‌تواند موانعی را بر سر برگزاری انتخابات دوومیدانی به وجود آورد. البته از یک نکته نباید چشم‌پوشی کرد. کیهانی همان فردی است که وقتی انتخابات 19 اسفندماه ابطال شد، گفت به تصمیم وزارت ورزش باید احترام گذاشت و حالا به نظر می‌رسد نظرش تغییر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز