خبرگزاری کار ایران

سریال پایان‌ناپذیر مصدومیت در استقلال؛ پای آبی‌ها برای دربی می‌لنگد

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۸۸

مسئولان استقلال باید نگاه ویژه‌ای به ماجرای صدومیت‌های مکرر داشته باشند و در مقابل علل آن بسیار پیگیر باشند.

به گزارش ایلنا، جدایی استراماچونی از استقلال بدون شک یکی از بزرگترین دلایل ناکامی استقلال در رسیدن به جام نوزدهم است اما در کنار آن به ساختار سست دفاعی آبی‌ها نیز اشاراتی می‌شود که درست هم هست و استقلال از این بخش نیز لطماتی دیده؛ همان‌گونه که می‌بینیم تا قبل از هفته آخر 30 گل را دریافت کرده، اما در کنار این دو عامل بازدارنده که آبی‌ها را از موقعیت رسیدن به قهرمانی لیگ دور کرد باید به مصدومیت‌های مکرر بازیکنان نیز اشاره کنیم که از ابتدای لیگ تا کنون گلوی استقلال را فشرده و اجازه نداده این تیم نفسی به‌راحتی بکشد و در مقطعی طولانی همه عناصر خود را در اختیار داشته باشد.

 

استقلال لیگ نوزدهم در همان بدو ورود خود با مصدومیت داریوش شجاعیان و محسن کریمی تازه داماد مواجه شد اما به‌سبب درخشش خیره‌کننده مهدی قایدی و شیخ دیاباته هرگز فقدان این دو بازیکن تیز و تند در استقلال به چشم نیامد کما اینکه اکنون نیز همان رویه وجود دارد و استقلال هیچ‌گاه از غیبت کریمی و شجاعیان مشکلی احساس نکرده است.

 

در ایام آغازین لیگ نوزدهم به نظر می‌رسید پرونده مصدومیت‌های بازیکنان استقلال با همین دو بازیکن مختومه اعلام شود اما هرگز اینطور نشد و دایره گسترده‌ای از مصدومیت‌ها استقلال را آزار داد. شیخ دیاباته در واقع از همان ایام نشان داد که هرگز نمی‌تواند یک فصل کامل را در کنار استقلال باشد. او در 3 دوره به‌دلیل مصدومیت حضور در ترکیب استقلال را از دست داد و همین اواخر نیز در بازی فوق مهم مقابل سپاهان در جام حذفی غایب بزرگ تیمش لقب گرفت. مصدومیت شیخ را شاید بتوان به ذات فیزیکی او ارتباط داد اما درباره دیگر بازیکنان هرگز اینطور نیست و قطعاً نوع تمرینات اثرات بسیاری روی مصدومیت بازیکنان گذاشته است.

در لیگی که یک بازی به پایانش مانده سیاوش یزدانی یکی از عناصر مهم و خرید جدید فصل جاری را بارها به‌دلیل مصدومیت دور از ترکیب استقلال دیدیم؛ مدافعی که به‌زعم بسیاری از کارشناسان استقلالی اگر استمرار داشت شاید آمار گل‌های خورده نیز به‌طرز قابل قبولی کاهش می‌یافت، اما سیاوش نیز به‌دلیل تمرینات نامناسب و گاه بی‌احتیاطی‌های خودش از حضور در ترکیب استقلال باز ماند. در کنار او عارف غلامی نیز در چند نوبت مصدوم شد و دانشگر نیز همین وضعیت را در مقطع کوتاهی داشت تا استقلال در خط دفاع خود بارها آرامش خود را چه از لحاظ چینش و چه از لحاظ انتخاب نفرات تغییریافته ببیند، اما ماجرا به همانجا ختم نشد.

در روزهایی که استقلال همچون دیگر تیم‌ها درگیر تعطیلات به‌دلیل شیوع کرونا بود، در دو بازی تدارکاتی مرتضی تبریزی و رضا آذری مصدوم شدند. هرچند غیبت این دو بازیکن در ظاهر نمی‌توانست اثراتی عمیق بر نتیجه‌گیری استقلال بگذارد اما خالی شدن نیمکت مسأله‌ای بود که بعد از آسیب‌دیدگی شدید این دو بازیکن، استقلال را با مشکلاتی مواجه کرد. به‌تازگی نیز فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری با مصدومیت مواجه شده‌اند که شکل آسیب‌دیدگی آنها بسیار عجیب بوده است.

مطهری در بازی با شهرخودرو و در حالی که دقایق کوتاهی وارد میدان شده بود و گل مهمی هم به ثمر رساند ناگهان نقش بر زمین شد و بی‌آنکه برخوردی با بازیکنان داخل زمین داشته باشد درخواست تعویض کرد. حتی ممکن است مصدومیت او به شکلی باشد که مجیدی در بازی‌های مهم آتی نیز با وسواس به استفاده از او بنگرد. البته با بازگشت دیاباته استقلال قطعاً نمی‌تواند مشکلی را در بازی با شاهین و پرسپولیس احساس کند اما آنچه وضعیت استقلال را دردناک خواهد کرد غیبت چشمی و بخصوص علی کریمی خواهد بود.

به گفته کادر پزشکی استقلال، به‌طور قطع چشمی و کریمی در بازی با شاهین شهرداری بوشهر حضور نخواهند داشت و استقلال از وجود آنها محروم خواهد بود، اما مسأله وقتی حادتر می‌شود که پزشکان بعد از این بازی اعلام کنند چشمی و کریمی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسند. چشمی با کشیدگی عضله پشت پای خود مواجه شده  و شرایط نسبتاً بهتری دارد اما علی کریمی با کشیدگی عضله چهارسر ران مواجه شده که آسیب‌دیدگی جدی‌تری است و هرگز نمی‌شود با ریسک به آن نگریست.

 

در شرایطی که محمد دانشگر از استقلال اخراج شده و گفته می‌شود حق بازگشت نخواهد داشت غیبت چشمی در دربی برای استقلال گران تمام خواهد شد و آبی‌ها باید با زوج غلامی و یزدانی مقابل پرسپولیس قرار بگیرند که بسیار مخاطره‌آمیز خواهد بود، چراکه غلامی و یزدانی نیز خود بارها به دلایل مشابه در ترکیب استقلال نبوده‌اند و از نظر هماهنگی در شرایط نازل‌تری با دیگر بازیکنان قرار دارند. علی کریمی هم در خط میانی کاملاً بی‌جانشین می‌نماید و شاید فرهاد مجیدی برای پر کردن جای خالی او تصمیم به استفاده از فرشید باقری بگیرد که بازگشت این بازیکن محتمل‌تر از دانشگر است. با این تفاسیر استقلال نگاه تردیدآمیزی به دو بازی مهم آینده خواهد داشت و مشخص نیست همه عناصر تأثیرگذار خود را در این بازی در اختیار داشته باشد یا خیر.

 

هرچند در بازی حذفی مقابل سپاهان دیدیم در غیاب دیاباته و مطهری استقلال چه نمایش عاقلانه‌ای داشت و توانست از سد حریفش بگذرد، اما به هر حال مسئولان باشگاه استقلال باید نگاه ویژه‌ای به ماجرای مصدومیت‌های مکرر داشته باشند و در مقابل علل آن بسیار پیگیر باشند. هیچ بعید نیست بخش عمده‌ای از این مصدومیت‌ها ناشی از تمرینات نامناسب باشد؛ چیزی که پزشکان استقلال نیز بعد از مصدومیت تبریزی و آذری که منجر به پارگی رباط شد به آن اشاره داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز