خبرگزاری کار ایران

"رییس جهنمی لطفا برو"؛ برای برکناری بارتومئو چه باید کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۶۸

بارسلونا این روزها حکم کیسه بوکسی را دارد که هرکسی که از کنارش رد می‌شود، مشتی حواله‌اش می‌کند.

به گزارش ایلنا، از نگاه خیلی‌ها لیونل مسی و یارانش الان بیچاره‌ترین تیم دنیا هستند؛ تیمی که بعد از باخت 8 بر 2 مقابل بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نه‌تنها آخرین شانسش برای کسب یک جام در این فصل، بلکه آبرو و حیثیتش را هم بر باد داد. برای هواداران این تیم اما یک چیز بدتر و عذاب‌آورتر هم هست؛ اینکه هیچ‌کسی نمی‌تواند مانع ادامه کار رئیس و هیأت‌رئیسه‌ای شود که مسبب خیلی از این بدبختی‌ها هستند و قصد ندارند تا پایان دوره 6 سال ریاست‌شان کناره‌گیری کنند.

آخرین باری که باشگاه بارسلونا انتخابات ریاست برگزار کرد سال 2015 بود که آن انتخابات درست پس از سه‌گانه قهرمانی این تیم با هدایت لوئیس انریکه در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. سرخوشی ناشی از آن موفقیت‌ها سبب شد بسیاری از اعضا، آن قهرمانی‌ها را به پای خوسپ ماریا بارتومئو بنویسند و اینگونه شد که او با کسب 54درصد آرا، یعنی معادل 25هزار و 823 رأی به‌عنوان رئیس باشگاه برای یک بازه زمانی 6ساله انتخاب شد. دوره ریاست بارتومئو تابستان سال آینده به پایان می‌رسد و این یعنی هواداران سال آینده در چنین روزهایی می‌توانند از دست او خلاص شوند. اما تحمل بارتومئو برای یک سال دیگر با رسوایی‌هایی که در این فصل به بار آمده سخت خواهد بود.

هیچ سیستمی بی‌عیب نیست و نقص‌های خاص خودش را دارد. در مورد سیستم ریاست باشگاه بارسلونا هم اینکه کسی نمی‌تواند او را با وجود منفور شدنش در نزد هواداران، تا تابستان سال آینده برکنار کند همان ضعف است. ژاوی می‌خواهد سرمربی این تیم شود و هم‌تیمی سابقش کارلس پویول هم آماده است نقش مدیر ورزشی را برای این باشگاه ایفا کند، اما هیچ‌کدام‌شان حاضر نیستند تا زمانی که بارتومئو بر مسند امور است به نوکمپ برگردند. به این ترتیب برنامه‌ای که می‌تواند باعث تغییر وضعیت تیم شود و در حکم آغاز یک بازسازی برای تیم آبی‌و‌اناری‌پوش کاتالونیا باشد، فعلاً در حالت تعلیق است. معمولاً هنگام رخ دادن چنین شرایطی، رأی‌گیری از اعضا برای استیضاح و پایان زودتر از موعد رئیس بی‌کفایت علاج کار است اما در بارسلونا این کار هم مشکلات خاص خودش را دارد.

طبق اساسنامه باشگاه هر گروهی که خواهان استیضاح رئیس باشد باید موافقت 15درصد کل اعضا را بگیرد (این میزان در گذشته 5درصد بود اما ساندرو روسل، رئیس سابق کاتالان‌ها آن را به 15درصد افزایش داد). در حال حاضر 15درصد یعنی اینکه نام 16هزار و 570 تن از اعضا به‌عنوان موافقان برکناری بارتومئو در عریضه اخراج او درج شده باشد. گرد هم آوردن چنین جمعیتی کار سختی نیست، فقط کافی است در بیرون از نوکمپ قبل از یکی از بازی‌های فصل آینده تیم فراخوانی برای شرکت در کمپین اخراج بارتومئو بدهید تا ببینید سیلی از هواداران ناراضی با کمال میل پای عریضه شما را امضا می‌کنند. در واقع قبل از وقفه 4ماهه لالیگا به‌خاطر شیوع کرونا امکان این کار هم وجود داشت و اعتراض‌هایی علیه بارتومئو در نوکمپ شکل گرفت. گروه زیادی از هواداران حتی به شیوه قدیمی -تکان دادن دستمال‌های سفید خود به نشان اعتراض- موافقت خود با برکنار بارتومئو را اعلام کردند. بازگشت فوتبال بعد از کرونا پشت درهای بسته اما امکان را هم از معترضان ادامه حضور بارتومئو بر مسند ریاست بارسلونا گرفته است چون الان دیگر هواداری به ورزشگاه نمی‌رود که قبل یا بعد از بازی بخواهند از او برای برکناری بارتومئو موافقت بگیرند. این در حالی است که از زمان درخواست یک گروه برای استیضاح رئیس باشگاه، آن گروه 14 روز فرصت دارد به میزان لازم برای رسیدن به خواسته خودش امضا جمع کند و تنها در این صورت باشگاه مجبور خواهد شد یک همه‌پرسی برگزار کند و در آن از اعضا بپرسد که آیا هیأت‌رئیسه فعلی باید کنار برود یا نه. به این ترتیب همه چیز طوری دست به دست هم داده است که بحران کنونی بارسلونا وارد فازی جدید و عمیق‌تر شود.

با توجه به همه آنچه گفته شد، وضعیت بارسلونا شبیه یک طنز آبکی شده که هوادارانش چاره‌ای جز تماشای آن برای یک سال دیگر ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز