خبرگزاری کار ایران

بعد از ماجرای ویلموتس؛ کلاهبرداری چند میلیاردی آقای "ش" فراموش نشود!

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۵۲

در فدراسیونی که اکنون درگیر گرداب بزرگی شده است، عجیب نیست که یکی از کارمندان آن به شکلی عجیب با دستبند از این ساختمان خارج شود.

به گزارش ایلنا، تقارن خبر دستگیری یکی از کارمندان سازمان لیگ با اعلام حکم پرونده شکایت مارک ویلموتس، از چند جنبه قابل بحث و بررسی است. خبری که سازمان لیگ طی اطلاعیه‌ای درباره این دستگیری نوشته است: «درخصوص خبر دستگیری یک نفر از کارکنان سازمان لیگ موضوع مربوط به آذر ماه سال ۱۳۹۸است که کشف این موضوع توسط سازمان لیگ انجام شده و در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۹۸ گزارش سازمان لیگ درخصوص موضوع تخلف به حراست فدراسیون فوتبال جهت پیگیری‌های حقوقی و قضایی اعلام گردیده و موضوع تخلف و دستگیری فرد مذکور هیچگونه ارتباطی به موضوعات فوتبالی ندارد و سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان شاکی پیگیر پرونده نزد مقام محترم قضایی می‌باشد.»

ماجرا از این قرار است که آقای «ش»، کارمند بخش مالی فدراسیون فوتبال که بسیاری از پرداختی‌های سازمان لیگ به داوران و واریز جرایم کمیته انضباطی از کانال او انجام می‌شده، طی بازه زمانی طولانی‌ مدتی، به اندازه چندین میلیارد تومان از حساب‌های فدراسیون فوتبال به جیب زده است. برداشت او از مبالغی که زیر دستش بوده و دستکاری سندهای مالی به گونه‌ای بوده که در طول این مدت، هیچ‌یک از مسئولان فدراسیون فوتبال متوجه اتفاقی که در بخش مالی سازمان لیگ رخ می‌داده، نشده‌اند تا او هم با خیال راحت توشه‌اش را از مال داوران و سایر اعضای فوتبالی پر کند که درآمد ناچیزی از این فوتبال دارند.

بعد از مدتی براساس گزارش‌هایی که به دست حیدر بهاروند درباره این کارمند فدراسیون فوتبال می‌رسد، رئیس سازمان لیگ این تخلف را گزارش می‌دهد و این کارمند بعد از تشکیل پرونده در مراجع قضایی و رسیدگی‌هایی که در این زمینه انجام شده است، بعد از گذشت ماه‌ها از بررسی‌های صورت گرفته روی پرونده، بالاخره دستگیر می‌شود.

گرچه تشکیل پرونده برای این کارمند متخلف به ماه‌های آخر سال 98 برمی‌گردد اما دستگیری او تنها چند هفته بعد از دستگیری مدیران میانی پرسپولیس و سیل مبارزه با فساد در فوتبال، نشان از این دارد که رسیدگی به تخلفات و فساد مدیران در هر رده‌ای از ورزش و فوتبال همچنان ادامه دارد. سؤال مهم‌تر اما این است که آیا رسیدگی نهادهای نظارتی به این تخلفات درباره موارد مهم‌تر و بزرگتری مثل پرونده قرارداد مارک ویلموتس هم ورود خواهند کرد و درباره غرامتی که به واسطه ضعف این قرارداد شامل حال فوتبال ایران شده است، از مسببان سؤال می‌کنند؟

تقارن خبر دستگیری این کارمند سازمان لیگ با اعلام حکم مارک ویلموتس، اتفاقاً این توقع را به وجود می‌آورد که نهادهای نظارتی و مسئولان بالادستی، درباره مقصران عقد قراردادی که چنین غرامتی برای فوتبال ایران به بار می‌آورد، حساس‌تر باشند و خیلی زودتر برای رسیدگی به آن اقدام کنند.

بدون شک منظور از این مقایسه کوچک دانستن جرم این کارمند نیست که جرم‌هایی از این دست در هر ابعادی باید مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد اما از آنجا که تفاوت بین زیانی که این دو به فوتبال وارد کرده‌اند، بیش از 100 میلیارد تومان است و از این حیث می‌توان انتظار داشت که وقتی نهادهای نظارتی این کارمند را بعد از بررسی‌های قضایی دستگیر می‌کنند، درباره کسانی که زیانی بالای 8 میلیون یورو به فوتبال تحمیل می‌کنند، تصمیم‌های جدی‌تری بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز