خبرگزاری کار ایران

سازمان لیگ برتر ایران تیم‌های ایرانی از از جذب مربی و بازیکن خارجی منع کرد

پرونده‌ای برای یک تصمیم عجولانه و بدون علم؛ منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ برتر/ افول بیش از پیش فوتبال ایران و بحران پیش روی تیم‌های لیگ برتری

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۹۰

با اعلام سازمان لیگ تیم‌های لیگ برتری در لیگ بیستم از جذب مربی و بایکنان جدید خارجی منع شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، نزدیک به دو ماه پس از اظهار نظر معاون وزیر ورزش و جوانان مبنی بر عدم جذب بازیکن و مربی توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران، امروز مشخص شد برای فصل آینده هیچ تیمی نمی‌تواند از بازیکن و سرمربی جدید خارجی استفاده کند.

بدین ترتیب بعد از پرونده های مالی متعدد در فیفا از تیم های باشگاهی تا همین اواخر پرونده مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی،  هیچ تیم لیگ برتری نمی‌تواند مربی یا بازیکن خارجی را به خدمت بگیرد تنها می‌تواند بازیکنان و مربیان خود را حفظ کند. حتی هیچ بازیکن خارجی شاغل در ایران نیز نمی‌تواند به تیم دیگری بپیوندد. این درحالی است که بسیاری از تیم های بزرگ لیگ برتری به دنبال برنامه ریزی برای جذب بازیکنان خارجی برای تقویت خود هستند.

این اقدام اگرچه متناسب با وضعیت اقتصادی کشور می‌باشد اما از نظر حرفه‌ای و  فوتبالی کاملا یک قرار داد نامتعارف و زننده است. شاید بهتر بود مراجه ذی ربط به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر چاره ای برای حل  بحران های مالی که ریشه در نوشتن قراردادهای یک طرفه دارد می‌کردند تا بدین وسیله کیفیت لیگ را تحت شعاع قرار دهد.

با توجه به سهیمه 2+2 تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا باشگاه های ایرانی برای رقابت با تیم‌های بزرگ آسیایی نیاز مبرمی دارند تا خود را تقویت کنند تا بتواند در قدم اول جواز حضور در دور گروهی مسابقات را کسب کنند و بعد از آن بتوانند برای صعود به مرحله حذفی و در نتیجه صعود به مراحل بالاتر  برنامه ریزی کنند. اما با این اقدام شتاب زده ، از حضور مجدد بازیکنان با کیفیتی همچون، بشار رسن، شیخ دیاباته، میلیچ، پاتوسی، کیروش استنلی و سایر بازیکنان با کیفیت خارجی که می‌توانند در مقاطع حساس عصای دست تیم‌های ایرانی در آسیا باشند محروم شدند.

بعد از استعفا امیر قلعه نویی ار هدایت سپاهان یکی از گزینه های مدنظر این باشگاه برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات و سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس بود. اگرچه برانکو به پیشنهاد زرد پوشان اصفهانی جواب رد داد اما با این قانون باشگاه سپاهان نمی‌تواند برای لیگ بیستم و همچنین حضور پر قدرت در لیگ قهرمانان آسیا از مربی خارجی روی نیمکت خود بهره ببرد.

باشگاه گل گهر سیرجان که یک مجموعه فوق العاده از کادر مدیریتی و سخت افزار را اختیار دارد. در نظر داشت تا برای حضور پررنگ تر در لیگ برتر در قاموس یک مدعی تیم خود را برای لیگ بیستم تقویت کند. که آنها نیز با این قانون تنها برای تقویت خود باید روی بازیکنان و مربی داخلی حساب باز کنند.

آیاندا پاتوسی ستاره آفریقایی فولاد خوزستان که با پیراهن استقلال توجه علاقه مندان به فوتبال در ایران را به خود جلب کرده بود. در صحبت‌هایا خیر خود اعلام کرد تنها به تیمی خواهد پیسوت که قرارداد قرضی او را دائمی کند. با این قانون تنها گزینه ای ایرانی که پاتوسی پیش روی خود دارد فولاد خوزستان است.

سرخابی های پایتخت نیز تنها می‌توانند بشار رسن، رادوشوویچ، شیخ دیاباته و میلیچ را حفظ کنند و برخلاف سال‌های گذشته هیچ بازیکن خارجی راهی این تیم ها نمی‌شوند.

فوتبال ایران پیش از این نیز قوانین مشابه‌ای همچون منع حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر را تجربه کرده بود که این قانون نیز بدون هیچ خروجی لغو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز