خبرگزاری کار ایران

دربی بدون تماشاگر در نیمه نهایی جام حذفی

بازگشت هیجان به سکوها در دربی استقلال و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۳۱۳

عدم حضور هواداران در یکی از مهم‌ترین‌ دربی‌های چند سال اخیر، سکوهای خالی از تماشاگران، آزادی را به کانون توجه‌ی همه اهالی فوتبال تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، شاید بتوان دربی نیمه‌نهایی جام حذفی را مهم‌ترین تقابل دو تیم طی دهه اخیر نامید؛ جایی که فرهاد مجیدی برای دست‌یابی به اولین جام در دوره مربیگری خود در استقلال چشم به عبور از رقیب دیرینه دوخته و از سوی دیگر نیز یحیی گل‌محمدی به خوبی از عواقب احتمالی حذف از این مرحله با شکست مقابل استقلال آگاه است. نبردی کلاسیک که هواداران هر دو تیم را بر آن داشته که از هم‌اکنون تمام کری‌ها و ترول‌های خود را آماده کنند تا بعد از ثبت نتیجه علیه یکدیگر به کار گیرند.

با این حال این دربی و دربی‌های مشابه در سراسر دنیا،  با تمام اهمیت خود، غایبین بزرگی دارد. تماشاگران. هوادارانی که شکوه فوتبال و مسبب شور و هیجان لحظه‌های اوج و فرود نود دقیقه‌ی نفس‌گیر در استادیوم‌های ورزشی سراسر دنیا هستند. بی‌شک شیوع کرونا و ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باعث می‌شود این دربی‌ها هیجان سال‌های گذشته را نداشته باشد.

طی هفته‌های گذشته غیبت تماشاگران در بازی‌ها با خود در سراسر دنیا  پیامدها و تصمیمات جدیدی را به همراه آورد. به طوری که سازمان لیگ را بر این داشت که اقدام به درآمدزایی از سکوها به جای درآمدزایی از بلیط‌ها کند. کاری که به خودی خود ایرادی ندارد بسا خوب هم هست،  اما نحوه‌ی اجرای آن در جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، با نصب بنر بزرگی بر روی سکوها از برند ایزی پایپ که در این سال‌ها حامی ورزش بوده است ، با انتقادات از سوی هواداران همراه شد. اجرای این بنر و تبلیغات به نحوی بود که باعث موضع‌گیری از سوی بعضی از هواداران در فضای مجازی علیه این اقدام سازمان لیگ شد.

بازگشت هیجان به سکوها در دربی استقلال و پرسپولیس

بعد از آن شرکت ایزی پایپ در مقام پاسخ‌گویی به اذهان عمومی و توجه به نظر هواداران برآمد و در متنی توضیح داد که آن‌ها در شرایط اقتصادی و رکودی که در این زمینه شکل گرفته، تنها برای حمایت از ورزش خاص فوتبال و همراهی با این طیف، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و البته در نحوه‌ی اجرا دخیل نبوده است. ایزی پایپ به جای آنکه هزینه اجرای تبلیغات را در رسانه‌های شهری و یا رسانه‌های دیگر هزینه کند، سرمایه خود را به سمت ورزش و حمایت از ورزش هدایت نموده.

بازگشت هیجان به سکوها در دربی استقلال و پرسپولیس

با این حال هواداران فوتبال همچنان  بهضی از انتقادات خود را به این موضوع ادامه دادند. ادامه‌ی این وضعیت و با درک اهمیت این موضوع، روابط عمومی شرکت ایزی پایپ را بر این داشت که با همراهی سازمان لیگ تصمیم بر این بگیرد که جلوه‌ی دیگری به سکوها در دربی‌ بدون تماشاگر استادیوم آزادی بدهد. این برند که از دو رنگ قرمز و آبی در لوگوی خود بهره می‌برد، قصد داشت پیش از این و همانند کمپینی که به راه انداخته، هواداران را به چالش بزرگی برای همراهی در این بازی فرا بخواند و طرح روی سکوها را در غیاب هواداران به شکل قرمز و آبی در روبروی جایگاه در بیاورد. اما با اجرایی نشدن این تصمیم و تغییرات در این زمینه باعث شده تا آن‌ها به دنبال راهکار دیگری باشند. با توجه به اهمیت دربی و نتیجه آن برای هواداران، قطعا تماشای این بازی با رنگ و هیجان بیشتر، می‌تواند یک اتفاق خوب در روزهای کرونا تلقی شود. به همین دلیل ایزی پایپ به دنبال راهکار دیگری برای تامین نظر هواداران، حمایت از ورزش و  جبران ناراحتی این هواداران  است.

بازگشت هیجان به سکوها در دربی استقلال و پرسپولیس

باید تا روز دربی منتظر بمانیم و ببینیم این‌بار سکوها در غیاب صاحبین اصلی خود یعنی هواداران و تماشاگران چه لباسی بر تن می‌کنند و به چه شکلی درمی‌آیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز