خبرگزاری کار ایران

بررسی معادلات بالای جدول پیش از هفته ۲۹ لیگ برتر؛

رقابت 5 جانبه برای بلیت آسیایی شدن

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۲۳

تیم های دوم تا ششم جدول لیگ برتر شانس کسب سهمیه دارند و رقابت داغی برای این موضوع شکل داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و نهم یا ما قبل پایانی لیگ برتر تا ساعاتی دیگر با انجام 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود و تیم‌های مختلف بسته به جایگاهشان در جدول و شرایط و موقعیتی که دارند در تلاش هستند تا بهترین نتایج ممکن را در 2 هفته باقی مانده تا پایان رقابت‌ها کسب کرده و بهترین شرایط ممکن را برای خود رقم بزنند.

تکلیف قهرمانی لیگ که چنده هفته‌ای است مشخص شده و پرسپولیس پیش از رسیدن به این مقطع حساب خود را از سایر رقبا جدا کرد و جام قهرمانی را برای چهارمین فصل پیاپی بالای سر برد ولی جنگ بر سر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا همچنان بین تیم‌های مدعی بالای جدول برقرار است و به حساس‌ترین مقطع خود رسیده. 5 تیم استقلال، تراکتور، فولاد، سپاهان و شهرخودرو در تلاش هستند تا از آخرین فرصت‌هایشان برای رسیدن به این هدف استفاده کنند. به بررسی وضعیت این 5 تیم در دو هفته باقی مانده و بازی امروز می‌پردازیم:

رقابت 5 جانبه برای بلیت آسیایی شدن

استقلال تهران

شاگردان مجیدی در حالی در جایگاه دوم جدول جا خوش کرده‌اند که اختلاف 2 امتیازی تا حدودی حاشیه امن برای آنها ایجاد کرده و تفاضل خوبشان هم باعث شده از هرنظر شانس اول عنوان نایب قهرمانی را داشته باشند ولی بازهم غفلت و امتیاز دادن برای آبی‌ها ممکن است حکم سقوط به پله‌های پایین تر را داشته باشد. آبی‌ها به مصاف پیکانِ در حال فرار از سقوط می‌روند و کار سختی مقابل این تیم دارند و هفته بعد در شرایطی به مصاف شاهین بوشهر انتهای جدولی خواهند رفت که به احتمال زیاد در بازی این هفته سقوطش قطعی شده و بدون انگیزه مقابل استقلال قرار خواهد گرفت.

 

تراکتور تبریز

شاگردان ساکت الهامی نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال با فاصله 2 امتیازی هستند و امروز دیداری دشوار در دربی تبریز مقابل ماشین سازی دارند که این تیم برای فرار از منقطه سقوط می‌جنگد و به اصطلاح چیزی برای از دست دادن ندارد. تراکتور باید بازی امروز را ببرد و در انتظار امتیاز دادن استقلال باشد تا شانس کسب عنوان دومی را پیدا کند و با امید بیشتر به مصاف فولاد در هفته پایانی برود. بازی هفته سی ام تراکتور و فولاد یک جنگ شش امتیازی تمام عیار است.

 

فولاد خوزستان

شاگردان نکونام در جم اصلاً کار راحتی مقابل پارسِ در حال سقوط ندارند و این تیم می‌آید خودش را به آب و آتش بزند تا در این بازی نتیجه بگیرد. فولاد امتیاز و تفاضلش با تراکتور برابر است و فقط 2 گل زده کمتر آنها را در جایگاه چهارم جدول قرار داده است و می‌توانند با نتایج خوب حداقل یک پله صعود داشته باشند. دیدار هفته آینده فولاد و تراکتور در اهواز هم در نوع خودش حساس و جالب است.

 

سپاهان اصفهان

این روزها اصلاً اوضاع خوبی در نقش جهان وجود ندارد. فوجی از بازیکنان مصدوم و محروم و جدا شده در کنار استفعای سرمربی و سپردن موقت هدایت تیم به تکسیرا باعث شده یک سردرگمی در سپاهان ایجاد شود و حال روحی این تیم و بازیکنانش چندان مطلوب نیست ولی با این حال دیداری 6 امتیازی و دشوار با شهرخودرو دارند و نیازمند هر 3 امتیاز آن هستند چرا که امتیاز دادن در این بازی به احتمال زیاد به معنی خداحافظی با سهمیه است. سپاهان در هفته پایانی میهمان پیکان است و طلایی پوشان امیدوارند شاگردان ویسی این هفته استقلال را شکست دهند و خیالشان از بقا راحت باشد تا با انگیزه کمتری مقابل آنها ظاهر شوند.

 

شهرخودرو مشهد

تیم مشهدی آخرین تیمی است که هنوز شانس کسب سهمیه دارد. شهرخودرو با تفاضل کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه ششم است و امروز در شرایطی حساس به مصاف این تیم خواهد رفت و پیروزی در این دیدار آنها را حداقل یک پله جلو می‌اندازد و در بهترین حالت با غلبه بر سپاهان در جایگاه سوم جدول می ایستند. بازی امروز آخرین فرصت بقا در کورس سهمیه برای تیم مشهدی است.

 

وضعیت سهمیه‌ها

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کماکان 2+2 است که قهرمان لیگ و جام حذفی مستقیم و تیم‌های دوم و سوم لیگ در طریق پلی آف می‌توانند وارد مسابقات شوند. پرسپولیس یک سهمیه مستقیم را برای خودش قطعی کرده و یک سهمیه مستقیم و دو سهمه پلی آف باقی مانده است. به جز خود پرسپولیس، استقلال، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده و شانس کسب سهمیه مستقیم دوم با قهرمانی را دارند. اگر پرسپولیس جام حذفی را هم بالای سر ببرد، تیم دوم جدول سهمیه مستقیم خواهد گرفت و اگر این تیم یا هر تیم دیگری در بین 3 تیم بالای جدول قهرمان حذفی شود یک سهمیه به لیگ برتر اضافه شده و تیم چهارم جدول هم صعود خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز