خبرگزاری کار ایران

استقلال روی بال‌های فرهاد مجیدی؛ بازگشت به موقع

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۶۸

نبرد استقلال برابر سپاهان یک نبرد خاص بود. نبردی برای دو بازنده بزرگ فصل. دو مدعی که سال را با هیاهوی بسیار آغاز کردند و استارت تند و تیز و توفانی داشتند اما همانند تب تندی که زود عرق می‌کند، در ادامه به گل نشستند و دست آنها از جام کوتاه ماند تا شاهد قهرمانی تکراری پرسپولیس باشیم.

برای دو تیمی که دست آنها از لیگ کوتاه مانده، میانبر جام حذفی یک مسیر کوتاه به سوی موفقیت و جام به شمار می‌رود تا با یک جام جذاب تمامی ناکامی‌های فصل جاری را از اذهان دیلیت کرده تا پایان داستان یک فصل طول و دراز برای مدعیان شکست خورده، هپی‌اند باشد.

این بازی در مسیر رسیدن به این موفقیت و این پایان جذاب، شاید بلندترین سد برای دو تیم به شمار می‌رفت به ویژه اینکه بازی پرحرف و حدیث هفته گذشته در لیگ به آن حساسیت‌ها و ماجراهای این بازی دامن زده بود.

استقلال و سپاهان برای رسیدن به این بازی در دو سوی مقابل قرار داشتند؛ استقلال بعد از آغاز نومیدکننده در لیگ بعد از تعطیلات کرونایی، ناگهان پوست انداخت و با تغییر در فرم و محتوا تیم متفاوتی شد که نقطه عطف آن برد 10 نفره برابر سپاهان در لیگ در همین هفته گذشته بود.

سپاهان اما بعد از یک آغاز آرام در شروع دوباره لیگ، ناگهان به زمین سفت رسید و با چند شکست پی در پی نه تنها پرسپولیس را در تاخت و تاز به سوی جام تنها گذاشت، بلکه حالا جایگاه نایب قهرمانی و حتی سهمیه خود را نیز در خطر می‌بیند. باخت برابر تراکتور، استقلال و نساجی در لیگ نشان دهنده افت بی‌موقع تیم امیر است که درست در حساس‌ترین مقطع از فصل سکته کرده و روی زانو راه می‌رود.

بازی جام حذفی اما ادامه همین روند برای هر دو تیم بود؛ یک استقلال زیرک، بابرنامه، شاداب و فرصت طلب در برابر یک سپاهان عصبی، از هم گسیخته، بی برنامه و بی هدف. نتیجه در نهایت همانی بود که پیش‌بینی می‌شد. استقلالی که در استحاله دیرهنگام خود در غیاب مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ستاره خود، به اندازه‌ای با برنامه و مسلط بازی کرد که هیچ‌کس به یاد دیاباته نیفتد. تیم فرهاد مجیدی درست در کلیدی‌ترین و حساس‌ترین مقطع فصل پس از فراز و نشیب‌های فراوان و آزمون و خطاهای بسیار، قوام یافته و شبیه همان تیم دوست داشتنی و غیرقابل مهار نیم فصل اول شده. تیمی که استراماچونی ساخت اما نابود شد ولی حالا نشانه‌هایی از آن تیم جذاب را می‌بینیم.

استیلای کامل بر سپاهان پرستاره، نتیجه همین استحاله دیرهنگام است، آنچه ردپای تصمیمات فنی و صحیح را در آن می‌توان به عینه دید.

استقلال با این نمایش برتر و مسلط برابر یکی از مدعیان جدی، ثابت کرد برای جام حذفی نقشه کشیده و حاضر نیست به هیچ قیمتی آن را از دست بدهد. این استقلال با این فرم، در آسیا هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز