خبرگزاری کار ایران

بازگشت به ایده نیم قرن قبل

نگرانی بزرگ برای رشته‌های کشتی و تکواندو

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۵۶

بیش از شش ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و در این مدت ورزش‌های انفرادی و المپیکی مثل کشتی، تکواندو و بوکس در تعطیلی کامل به‌سر می‌برند.

به گزارش ایلنا، در این شش ماه هیچ طرح و برنامه‌ای برای این رشته‌ها در نظر گرفته نشده و ظاهراً همین روند هم ادامه دارد.بعد از اعمال محدودیت‌های فراوان برای بسیاری از مشاغل و اصناف مختلف در فروردین‌ماه، بعد از حدود یک ماه تمامی این محدودیت‌ها برداشته شد و همه اصناف به حالت عادی برگشتند.در ورزش هم با تلاش فراوان در نهایت فوتبال راه‌اندازی شد اما سایر رشته‌ها همچنان با محدودیت روبه‌رو هستند و در تعطیلی کامل به‌سر می‌برند.

شش ماه تعطیلی برای رشته‌هایی مثل کشتی و تکواندو بسیار نگران‌کننده شده است، به‌نحوی که حالا این رشته‌ها به‌دنبال راه‌اندازی مسابقات و اردوهای خود هستند، اما ستاد مبارزه با شیوع کرونا بشدت با این موضوع مخالف است و اجازه راه‌اندازی اردوها و برگزاری مسابقات را نمی‌دهد.

 همین موضوع به محلی برای اعتراض جامعه کشتی و تکواندو تبدیل شده است، به‌نحوی که علیرضا رضایی که سال گذشته به‌همراه تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر حضور داشت، در ماصحبه‌ای به نقد این رقابت‌ها پرداخت و دلیل شیوع ویروس کرونا را ترافیک جاده‌ها دانست و در این راه تعطیل کردن سالن‌های ورزشی را تصمیمی بیهوده دانست که مسئولان اتخاذ کرده‌اند.

برای برگزاری مسابقات این رشته‌ها مثل مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد که سازمان لیگ و فدراسیون کشتی به‌دلیل شرایط خاصی که کشتی‌گیران به‌لحاظ مالی دارند، سخت پیگیر برگزاری آن هستند، راه‌های مختلفی را می‌شود در نظر گرفت؛ روش‌هایی که هم سلامتی کشتی‌گیران را حفظ کند و هم باعث به حرکت درآمدن چرخ کشتی‌گیران شود. مثل برگزاری این مسابقات در فضای باز که در گذشته‌های دور هم بارها پیش آمده بود مسابقات کشتی در فضای باز برگزار شود.

این‌بار هم فدراسیون کشتی می‌تواند با ارائه پیشنهادی به ستاد مبارزه با کرونا، مسابقات لیگ برتر کشتی را به‌طور متمرکز و در فضای باز برگزار کند تا هم بتواند پروتکل‌ها را رعایت و هم مسابقات را برگزار کند. مثل مسابقات جهانی 1973 تهران که رقابت‌های کشتی در فضای باز برگزار شد. محوطه زمین فوتبال ورزشگاهی که الان به نام شهید حیدرنیا است و در گذشته به نام افراد مختلفی از جمله محمد نصیری، اسطوره وزنه‌برداری بود، با چادر برزنتی پوشانده و بعد تشک‌های کشتی روی آن پهن شد تا این ورزشگاه میزبان مسابقات کشتی قهرمانی جهان باشد. حالا بعد از نزدیک به نیم قرن می‌توان این ایده را یک‌بار دیگر اجرا کرد. یک شهر را به‌عنوان میزبان مسابقات معرفی کرد و بعد هم با پهن کردن تشک کشتی روی زمین چمن برگزاری مسابقات کشتی را به بهترین شکل ممکن اجرایی کرد.

این کار را برای بوکس و تکواندو هم می‌توان انجام داد. اینکه بخواهند فقط تعطیل کنند و هیچ اردو و مسابقه‌ای برگزار نشود، جز اینکه آسیب‌های دیگری را به بخشی از جامعه وارد کند، ثمر دیگری ندارد. در برگزاری مسابقات فوتبال هم خیلی‌ها مخالف بودند اما همه دیدند که این رقابت‌ها برگزار شد و هیچ آسیبی هم به کسی وارد نشد.

حالا چرا این کار در رشته‌های انفرادی اجرایی نشود؟

الان با وجود افزایش این بیماری و رسیدن به نقطه اوج هیچ جایی تعطیل نشده و تقریباً تمامی شرکت‌های بزرگ، مراکز و فروشگاه‌های بزرگ هم در حال فعالیت هستند، حالا در این بین چرا ورزش‌های انفرادی از جمله کشتی، تکواندو و بوکس نباید فعالیت کنند؟ یعنی فقط این ورزش‌ها هستند که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند؟ مردم به مسافرت‌های خود می‌روند، جاده‌ها و سواحل شلوغ و با ازدحام زیاد جمعیت روبه‌رو هستند، اما در مقابل سالن‌های ورزش خالی از ورزشکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز