خبرگزاری کار ایران

شبکه‎ های تلویزیونی و اینترنتی در انحصار ستاره‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۵۳

تخمین زده شده که بالغ بر 120 نفر از ورزشکاران پیشکسوت شرکت‌ رسانه‌ای دارند. در حالی که اکثر مؤسسات پخش رسانه‌ای تنها به سمت نام‌های بزرگ گرایش دارند که دلیلش هم تعداد طرفداران زیاد آنها است، محتوای تولید شده در مورد ورزشکارانی که کمتر معروف هستند، تکه تکه می‌شود و خیلی از داستان‌های فوق‌العاده‌ در مورد آنها دیده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، اینها اما تنها بخشی از مشکلاتی هستند که «درون گویدری» و «کالین کاستلا» دیدند که باعث شد دو سال پیش ایده تأسیس «گروه رسانه‌‌ای بازیکنان» در ذهن آنها شکل بگیرد. در شرایطی که بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌ای خودشان را وقف تولید محتوای ورزشی کرده‌اند، این دو نفر می‌خواستند اکوسیستمی بسازند که هم محتوا و هم برنامه‌های باب طبع هواداران را در یک محل فراهم کند. برای بی‌نظیرتر ساختن این ایده، ورزشکاران خود صاحب این پلتفرم می‌شدند و به این ترتیب دسترسی آنها به هواداران‌شان و تولید محتوای مورد نظر خودشان، برای آنها آسان‌تر می‌شد. اینگونه بود که ایده پشت «پلیرز تی‌وی» یا همان تلویزیون بازیکنان متولد شد. نزدیک به دو سال از زمان معرفی این ایده تا آغاز به کار آن در روز 25 مارس سال 2018 بر بستر سامسونگ تی‌وی پلاس گذشته است. این خلاصه‌ای از داستان شکل‌گیری این پلتفرم بود و اینکه چگونه این پلتفرم می‌خواهد شیوه استفاده مخاطب از محتوای تولید شده توسط ورزشکاران محبوبش را تغییر دهد.

گویدری می‌گوید: «تمام این افراد الان علاقه‌مند به تولید محتوا هستند. آنها کلی طرفدار دارند اما هیچ کدام‌شان از دارایی‌های معنوی‌شان درست استفاده نمی‌کنند و این همان کاری است که شرکت‌های بزرگ تولید محتوا انجام می‌دهند اما هیچ کسی درباره مشکلی اصلی حرف نمی‌زند که توزیع محتوا است. محتوایی بدون توزیع چه فایده دارد؟»

این دو نفر قبلاً هم به طور مشترک مؤسسه «پری‌گیم مدیا» را تأسیس کرده بودند، مؤسسه‌ای که در آن با تأثیرگذاران (اینفلوئنسرها) ورزشی برای توسعه برندشان و کسب درآمد به واسطه شهرت‌شان همکاری داشت.

کاستلا گفت: «یک دلیل بزرگ برای اینکه چرا این اتفاق در حال رخ دادن است این است که به اندازه کافی از دنباله‌روی ورزشکاران درآمدزایی نمی‌شود و همه چیز آنطور که باید انجام نمی‌شود. دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به ورزشکاران و دیگر شرکای تولید کننده محتوا سهمی درست و حسابی از درآمدهای‌شان نمی‌دهند. به نظر من این یک مشکل بزرگ است و این یک بازی قدرت برای این افراد به وجود می‌آورد. هدف ما این است که یک شبکه تلویزیون مختص ورزشکاران برای تولید محتوا درباره آنها بسازیم.»

گویدری و کاستلا در طول حرفه‌شان یک لیست از ارتباطات تأثیرگذار در دنیای تجارت و ورزش گردآوری کرده‌اند. زمانی که آنها مشغول تنظیم و ایجاد پیش‌نویس برای پلتفرم «پلیرز تی‌وی» بودند، گویدری سراغ آنتونی تولیور، بازیکن تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز رفت، کسی که در میان اهالی جامعه NBA به یک کارآفرین اقتصادی سریالی شهرت دارد. گویدری می‌دانست که خط مشی او در حوزه فعالیت‌های اقتصادی که توجه او را جلب کرده بود، هم‌راستای تفکرات تولیور است و خیلی زود او و کاستلا اولین سرمایه‌گذار را پیدا کردند. تولیور در این خصوص می‌گوید: «به نظر من، داشتن فعالیت‌های اقتصادی در NBA همیشه در این خلاصه شده که چگونه من می‌توانم افراد را به هم نزدیک‌تر کنم و از اقتصاد گروهی برای انجام کارهایی بزرگتر و بهتر از آنچه که ما به صورت فردی انجام می‌دهیم، استفاده کنم. همه این فاکتورها در پلتفرم پلیرز تی‌وی لحاظ شده است چون این یک حوزه بی‌عیب‌و‌نقص دیگر برای آن دسته از ماست که قدرت نفوذ پلتفرم‌های‌مان را افزایش دهیم و به طور مستقیم به اشتراک‌گذاری و دعوت از دیگر ورزشکاران برای رشد در کنار ما کمک کنیم.»

کریس پل (کمپانی تصویری اوه دیپ!!!)، کارملو آنتونی (کمپانی کریتیو سِوِن)، گرت تمپل (کمپانی جی‌بی‌تی)، سی‌جی مک‌کالوم (پادکست پول‌آپ ویت سی‌جی مک‌کالوم) و ورنون دیویس (کمپانی ریل 85) به فهرست تولید کنندگان محتوا اضافه شده‌اند و به آنها پلتفرمی برای پیاده‌سازی ایده‌های‌شان ارائه شد که می‌توانست تحت مالکیت خودشان باشد و توزیع جهانی داشته باشد، خیلی طول نکشید که همه آنها به سرمایه‌گذارانی برای این پلتفرم تبدیل شدند و انتظار می‌رود که تعداد بیشتری از ورزشکاران هم به فهرست سرمایه‌گذاران این پلتفرم اضافه شوند.

تادئوس یانگ، یکی از جدیدترین سرمایه‌گذاران پلتفرم پلیرز تی‌وی و بنیانگذار مؤسسه «ریفورم ونچرز» می‌گوید: «شما به تلویزیون NBA، شبکه دیسکاور و ESPN فکر می‌کنید اما این پلتفرم فقط مختص ورزشکاران و سبک زندگی آنهاست. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که محتوی همه چیز است، پس ایده داشتن یک شبکه اختصاصی برای توزیع محتوای ما ایده‌ای فوق‌العاده است.»

یکی از باارزش‌ترین دارایی‌ها در عصر قدرت گیری بازیکنان، بهره‌مندی آنها از امتیاز مالکیت داستان‌سرایی شماست. تمپل می‌گوید: «این واقعیت که بسیاری از آدم‌ها این روزها محتوای مورد نظر خودشان را تولید می‌کنند، همه چیز را عوض کرده است. این مرا یاد شیوه آغاز به کار (شبکه نمایش خانگی) نتفلیکس می‌اندازد، پلتفرمی با امکان تماشای کلی فیلم. پلتفرم پلیرز تی‌وی هم می‌تواند با ایده‌ای مشابه آن امکان ارائه کلی محتوی اورجینال درباره ورزشکاران را به مخاطب فراهم کند.»

پل به عنوان یکی از سرسخت‌ترین رقبا در NBA شناخته می‌شود اما دور از کار روزمره‌اش او همیشه روی شیوه‌هایی برای گرد هم آوردن ورزشکاران و ایجاد یک گروه به منظور افزایش فرصت‌های بازرگانی تمرکز داشته است. او هم متوجه ارزشی که این پلتفرم داشت شد و وقتی که با تولیور صحبت کرد فهمید که چه سریع می‌تواند با این پلتفرم به خواسته‌هایش برسد.

پل گفت: «یک ضرب‌المثل هست که می‌گوید تا خودت چیزی را امتحان نکردی درباره‌اش قضاوت نکن. شما به تمام کارهای بزرگی که ما در ورزش یا خارج از آن انجام می‌دهیم نگاه می‌کنید و ما همیشه در کنار هم قویتر می‌شویم. به این فکر کنید که ما چقدر می‌توانیم قدرت و تأثیرگذاری‌مان را بالا ببریم اگر کارهایی مانند این را در کنار هم انجام دهیم.»

با حمایت این نام‌های بزرگ، زمانش فرا رسیده بود که یک تیم اجرایی جهانی تشکیل شود. نانسی پینجیتوره به عنوان مدیر اجرایی گروه رسانه‌‌ای بازیکنان استخدام شد تا به تسهیل در راه‌اندازی پلیرز تی‌وی کمک کند. او با خود 30 سال تجربه‌اش در حوزه پخش رسانه‌ای و تلویزیون کابلی که شامل توزیع محتوا در شبکه تنیس و همینطور کمک به فرماندهی توسعه تجاری پشت پوشش «تماشا در ازای پرداخت» بازی‌های المپیک 92 می‌شد را به پلیرز تی‌وی می‌‌آورد اما او هم در تمام سال‌های کاری خود، هرگز به ایده‌ تأسیس شبکه‌هایی مانند پلیرز‌تی‌وی فکر نکرده بود اما می‌دانست که یک پلتفرم خاص است. او گفت: «توزیع کنندگان در صنعتی که من در آن کار می‌کنم همیشه به دنبال مفاهیم و ایده‌های سرگرم کننده خاص و بی‌نظیر هستند و هر روز تعداد این ایده‌ها کمتر و کمتر می‌شود.»

دیگر اعضا شامل بروس راید، مدیر اجرایی سابق شبکه دیزنی (مدیر ارشد محتوا) و مت آلینسون حقوقدان زبده شاخه ورزش و سرگرمی می‌شود. هیأت مشاور هم از باتجربه‌های این صنعت شامل لئونارد آسپر (سرمایه‌گذار و شریک استراتژیک) که مدیر اجرایی مؤسسه «انتم اسپورتس و اینترتینمنت کورپ» و دارنده عمده سهام شبکه AXS TV در سال 2019 شد تشکیل می‌شود.

منبع: فوربز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز