خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر ایران در هفته‌ای که گذشت؛ جنگ بزرگ سهمیه و سقوط ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۵۱

در فاصله 180 دقیقه برای تیم‌ها و پایان لیگ نوزدهم، هنوز سرنوشت تیم‌ها برای کسب سهمیه و فرار از سقوط نامشخص است.

به گزارش ایلنا، لیگ برتر ایران هفته بیست و هشتم خود را نیز پشت سر گذاشت و در این بین شرایط برخی جایگاه‌های حساس جدول همچنان نامشخص است و باید در انتظار پایان فصل ماند.

 

1- چند هفته است که قهرمان لیگ برتر مشخص شده و حالا همه نگاه‌ها به سمت پایین جدول دوخته شده؛ به شاهین شهرداری بوشهر، به پیکان، به گل‌گهر و پارس جنوبی؛ حتی به سایپا، ماشین‌سازی و ذوب‌آهن.

ذوبی‌ها که با توجه به پیروزی مهم‌ جمعه‌ شب‌شان مقابل تیم قهرمان، جهشی جدی در جدول لیگ داشتند، هنوز خطر سقوط را حس می‌کنند اما شاید نتایج دیشب به نفع‌شان شده باشد.

2– قشنگ‌ترین بازی دیشب لیگ در شهر اولین‌ها برگزار شد؛ در مسجدسلیمان، جایی که گل‌گهر رده چهاردهمی به مصاف نفت رفت و یک جشنواره گل درست و حسابی به راه افتاد. تیم مهمان خیلی زود و در دقیقه 2 موفق به گلزنی شد اما در دقیقه 15 شوت دیدنی صادق صادقی همه چیز را مساوی کرد و بعد هم تیم تارتار کامبکش را تکمیل کرد تا تیم میزبان برنده به رختکن برود اما این بازی باز هم کامبک داشت. این بار نفت مسجد سلیمان بود که دوباره به گل رسید. در دقیقه 65 و بعد هم گل زیبای بهنام برزای در دقیقه 80. با این گل مجید جلالی با دست پر از مسجدسلیمان بیرون آمد تا تیمش با 3 رده صعود به جایگاه یازدهم برسد.

3– ویسی در ادامه روند خوب تیمش موفق شد سه امتیاز مهم دیگر را بگیرد. این بار با برد یک بر صفر از صنعت نفت آبادان. جلال‌الدین علی‌محمدی پشت محوطه جریمه نفت آبادان صاحب توپ شد و با یک شوت دقیق و محکم دور از دست‌های دروازه‌بان نفت، گل اول پیکان را به ثمر رساند. این برد یک فرار بزرگ از انتهای جدول محسوب می‌شود. یک فرار به سوی بقا. ظاهراً عبدالله ویسی دارد مأموریتش را به خوبی انجام می‌دهد. او حالا به رده چهاردهم رسیده اما دو بازی آینده تیمش خیلی سخت است؛ نخست با استقلال آماده فرهاد مجیدی و بعد با سپاهان زخم‌ خورده امیر قلعه‌نویی.

4– پنالتی دقیقه 92 پارس جنوبی جم همه‌ چیز را برای هومن افاضلی و شاگردانش خراب کرد. ماشین‌سازی که در خانه خودش حسابی تحت فشار بود و اگر حامد لک را درون دروازه نداشت می‌توانست در همان نیمه اول بازنده به رختکن برود، در نیمه دوم به خودش آمد و چند حمله خطرناک را روی دروازه پارس جنوبی ترتیب داد. حملاتی که خیلی زود جواب داد و در دقیقه 49 گل اول بازی برای ماشین سازی به دست آمد. فرید کریمی پس از یک سر توپ، پاس در عرضی به مقابل محوطه 6 قدم پارس جنوبی جم داد تا ثاقبی با حضور به موقعش در آنجا موفق به گلزنی شود. ماشین‌سازی بعد از گل روحیه هم گرفت. آنها 3 امتیاز در جیب داشتند و 30 امتیازه بودند. چیزی که تا حدود زیادی خیال‌شان را در دو هفته آینده راحت می‌کرد اما پنالتی دقیقه 92 همه چیز را به باد داد. بازی مساوی شد و ماشین‌سازی به یک امتیاز بسنده کرد. این یعنی جدال داغ برای فرار از سقوط هنوز ادامه دارد و ماشین‌سازی و پارس جنوبی همچنان در این میهمانی حضور خواهند داشت!

 5- بازی فولاد و سایپا تنها بازی‌ای بود که شاید نتیجه‌اش در معادلات بالای جدول مهم بود. جایی که فولاد برای رسیدن به رده دوم لیگ باید در اهواز از سد سایپا می‌گذشت. اتفاقی که البته رخ نداد. تیم جواد نکونام حملات زیادی ترتیب داد اما بدشانسی مهاجمان این تیم باعث شد تا سه امتیاز بازی نصیب فولاد نشود و حالا کار سهمیه آسیایی آنها به اما و اگر کشیده شود. فولاد حالا 47 امتیاز دارد، در رده چهارم قرار دارد و به شدت از سوی سپاهان و شهر خودرو تهدید می‌شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز