خبرگزاری کار ایران

داستان هم نشینی جالب دشمنان در کنار هم؛ این بسکتبال است

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۴۱

از 22 تیمی که برای ازسرگیری مسابقات NBA به «دنیای والت دیزنی» دعوت شده بودند، تنها یک تیم آماری بدتر از فینیکس سانز داشت اما فینیکس در ادامه رقابت‌ها در دنیای دیزنی در پنج بازی اول خود پیروز شد که یکی از آنها دیدار با لس‌آنجلس کلیپرز بود؛ در این دیدار، پرتاب آخر فینیکس در هوا بود که زنگ آخر بازی خورد اما توپ وارد سبد شد و فینیکس پیروز شد. به این ترتیب اوضاع این تیم برگشت.

به گزارش ایلنا، مانتی ویلیامز، مربی سانز می‌گوید: «حالا داخل و خارج از آسانسور، نگاه‌های سردی به تیم ما می‌شود!»

سه ساختمان بزرگ برای اقامت تیم‌های NBA در نظر گرفته شده تا مسابقات در «حباب» برگزار شود. در این میان، ساختمان «یاکت کلاب ریزورت» به اندازه سایر ساختمان‌ها جذاب نیست و تیم سانز هم در آنجا اقامت گزیده است. مبنای انتخاب ساختمان‌ها، جدول مسابقات NBA در هنگام تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا بود. سانز و پنج تیم دیگر در یاکت کلاب حضور دارند.

فرانک کامینسکی از تیم سانز می‌گوید: «شما هر تیمی که در ساختمان می‌بینید را دوست دارید که ببازد. در نهایت، اوضاع به سود ما است. ما نیاز داریم که سایر تیم‌ها ببازند و می‌خواهیم که ببازند تا ما جایشان را در جدول بگیریم.» کنت بیزمور از ساکرامنتو کینگز هم می‌گوید: «هر روز می‌بینیم که بازیکنان تیم‌های دیگر مبارزه می‌کنند تا به جایگاه ما برسند. این جذاب است اما زمانی که شما خودتان هم همان شب بازی دارید، تعامل عجیبی بین شما و بازیکنان تیم‌های دیگر که با آنها چشم در چشم می‌شوید، شکل می‌گیرد.»

یاکت کلاب به این مشهور است که جای چندان جذابی نیست، به‌ویژه در مقایسه با سایر ساختمان‌های دنیای دیزنی. اینکه تیم‌های حاضر در آن می‌جنگند تا اندک بخت خود برای حضور در پلی‌آف را بیازمایند هم به سنگینی جو افزوده است. هشت تیم برتر لیگ طبق جدول در 11 مارس، به گران دستینو که جدیدترین برج لوکس دیزنی است، برده شدند تا در آنجا سکونت داشته باشند. هشت تیم برتر، که در زمان تعطیلی لیگ در جایگاه‌هایی بودند که با حفظ آنها به پلی‌آف راه می‌یافتند، به گرند فلوریدین ریزورت برده شدند که مشهورترین ساختمان دیزنی است.

اما یاکت کلاب دورتر از سایر جاها است. این ساختمان پنج‌طبقه امکانات زیادی ندارد، در حالی که برای مثال، ساختمان «گرن دستینو» یک سرسره آبی 37 متری دارد که کایل کوزما و جاوال مک‌گی، از تیم لس‌آنجلس لیکرز، اخیراً سوارش شده‌اند. یا «گرند فلوریدین» یک رستوران در مقابل دریاچه دارد که از آن، قلعه سیندرلا مشخص است.

جی جی ردیک از تیم نیو اورلینز پلیکانز گفته است: «یاکت کلاب محل فوق‌العاده‌ای است اما سایر جاها چیزهایی دارند که ما نداریم.»

فصل ساکرامنتو کینگز خوب پیش نرفته است. آنها مصدومان زیادی داشته‌اند، برخی از بازیکنانشان دچار ویروس کرونا شده و به همین دلیل دیر به تیم اضافه شدند و به ریچان هولمز هم گفته شد برای 10 روز دیگر در قرنطینه بماند، چرا که بدون اجازه، مرز یاکت کلاب را ترک کرده بود تا غذا را از پیک رستوران تحویل بگیرد. کینگز پیش از آنکه بازی‌اش با هیوستن به پایان برسد، حذف شده بود. سن‌آنتونیو در این میان با وجود مصدومیت سه بازیکن اصلی‌اش، عملکرد خوبی داشته است. لامارکوس آلدریج، که هفت دوره در تیم منتخب فصل حضور داشته، در این تیم غایب بوده است. پیروزی اسپرز مقابل نیو اورلینز باعث شد پلیکانز بختی برای رسیدن به پلی‌آف نداشته باشد و به این ترتیب، زاین ویلیامسون، ستاره آنها که اولین فصل حرفه‌ای خود را سپری می‌کرد، در نهایت دست خالی ماند.

رودی گی از اسپرز گفت: «ما نمی‌توانیم نگران چیزی باشیم. ما تصمیم گرفتیم که بیاییم و مبارزه خواهیم کرد، صرفنظر از اینکه در چه رده‌ای ایستاده باشیم.»

به احتمال فراوان، تنها یک تیم از شش تیم حاضر در یاکت کلاب به پلی‌آف راه می‌یابد. طبق قالب جدید رقابت‌ها، ممکن است چهار بازی پلی‌آف دیگر هم برگزار شود.

واشنگتن تنها تیم غیر پلی‌آفی کنفرانس شرق است که به ازسرگیری مسابقات NBA دعوت شده است اما تیم ویزاردز شروع بسیار بدی داشته و بعید است که به پلی‌آف برسد. آنها سه بازیکن اصلی خود، یعنی بردلی بیل، جان وال و دیویس برتانز را ندارند. در غرب هم ممفیس شروع بسیار بدی داشت و به این ترتیب تیم‌های حاضر در یاکت کلاب امیدوار شدند که به پلی‌آف برسند اما تیم ممفیس گریزلیز که به تورنتو باخته، بعید است که به رده دهم جدول سقوط کند و به این ترتیب، امید تیم‌های یاکت کلاب کمرنگ شده است.

گریزلیز روزهای بدش را پشت سر گذاشته و جارن جکسون جونیور و جاستیس وینسلو که مصدوم شده بودند هم برگشتند اما آنها روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، چرا که سانز به شکلی عجیب پنج بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. همچنین تیم تریل بلیزرز هم چهار بازی‌اش را برده و دو دیدار را باخته است.

دامین لیلارد در بازی بلیزرز با دنور 11 پرتاب سه‌امتیازی داشت و آنها را پیروز کرد. به این ترتیب آنها می‌توانند تهدیدی جدی برای لیکرز باشند که به سید یک مسابقات غرب راه یافته است و مانند تیم‌های دیگر بالای جدول، به بازیکنانش استراحت داده تا برای پلی‌آف آماده شوند. لیلارد در بازی بعدی تیمش مقابل کلیپرز که کاهی لئونارد را در اختیار نداشت، دو پرتاب آزاد را در آخرین لحظات بازی از دست داد و نتوانست تیمش را به پیروزی برساند اما او در بازی بعدی 51 امتیاز گرفت و کمک کرد تیمش فیلادلفیا را ببرد.

بلیزرز حالا با قانون جدید امیدوار است که به پلی‌آف برسد. آنها یوسف نورکیچ و زک کالینز را دوباره در اختیار دارند. به همین دلیل است که سی جی مک‌کالوم از بلیزرز می‌گوید: «ما نیازی به انگیزه بیشتر نداریم. ما می‌دانیم که به عنوان یک تیم حرفه‌ای چه کار باید انجام دهیم. البته یاکت کلاب آنقدرها هم بد نبوده است. به نظرم اینجا هتل محبوب باب آیگر است.» آیگر سال‌ها رئیس دیزنی بوده است.

فینیکس سانز در حالی پا به مسابقات گذاشت که 26 بازی را برده و 39 دیدار را باخته بود و سال‌ها به پلی‌آف نرسیده و از این نظر در رده دوم رکورد بدترین‌ها پس از ساکرامنتو قرار داشت. آنها 9 سال است که راهی پلی‌آف نشده‌اند اما آنها پنج بازی پیاپی را بردند. دوین بوکر، گارد تیم منتخب فصل NBA، تاکنون نشده بود در این مسابقات پنج بازی پشت سر هم را ببرد. مانند مک‌کالوم، بوکر هم می‌گوید: «ما باید با شرایطی که در آن حضور داریم، کنار بیاییم.» بوکر در پیروزی برابر دالاس و ایندیانا خوش درخشید و احتمالاً بهترین عکس دوران ازسرگیری NBA از او گرفته شد که پس از پرتاب پیروزی‌بخش در ثانیه آخر مقابل کلیپرز، روی زمین دراز کشید و خوشحالی کرد. او می‌گوید: «یاکت کلاب حتی در حد تعریف‌هایی که می‌کردند هم نبود اما من که مشکلی با آن ندارم.»

منبع: نیویورک تایمز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز