خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس - استقلال؛ در انتظار دومین دربی بی‌تماشاگر تاریخ

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۲۶

شیوع کرونا و غیبت هواداران باعث شده تا اینبار دربی نیمه نهایی جام حذفی بدون حضور آنها اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، قرعه‌کشی جام حذفی در حالی با حضور نماینده چهار باشگاه لیگ برتری در سازمان لیگ برگزار شد که دقایقی قبل از بیرون آوردن گوی‌ها مشخص شده بود که این بازی‌ها در تاریخ چهارم و پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود. ضمن اینکه روشن بود استقلال و پرسپولیس قطع به یقین میزبان رقبای خود خواهند بود اما روند قرعه‌کشی به شکلی رقم خورد که عملاً میزبانی و میهمانی سرخابی‌ها به دلیل برخورد به هم در نیمه نهایی جام حذفی بی‌اثر شد!

در این مراسم ابتدا ایوب ذوالفقاری سرپرست تیم تراکتور قرعه شماره 2 را برای تیمش برداشت و افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس قرعه شماره 4 را انتخاب کرد تا مشخص شود این دو تیم با هم دیدار نمی‌کنند. در ادامه نوبت به سعید رمضانی سرپرست استقلال رسید تا تکلیف دو بازی نیمه نهایی را مشخص کند. هیجان در این لحظه به اوج رسید و رمضانی نیز قرعه شماره 3 را برای استقلال برداشت تا مشخص شود در نیمه نهایی سرخابی‌های پایتخت در یک مصاف حیثیتی به نبرد یکدیگر می‌روند و دیگر بازی این مرحله نیز میان تراکتور و نفت مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

حال اگر تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را داشتند شاهد یکی از پرتماشاگر‌ترین دربی‌های تاریخ بودیم اما به دلیل شیوع کرونا تماشاگران غایب بزرگ این بازی خواهند بود و برای دومین بار در طول تاریخ این بازی در غیاب هواداران دو تیم برگزار خواهد شد. اول بار که دو تیم بدون حضور تماشاگران رخ در رخ هم قرار گرفتند به سال‌ها پیش برمی‌گردد که بعد از جنجال در یکی از شهرآوردها که به تساوی 2-2 انجامیده بود و بازیکنان دو تیم در میدان با هم درگیری‌های فیزیکی شدیدی داشتند، متولیان فوتبال وقت حکم به برگزاری این بازی بدون تماشاگران دادند. آن دیدار در بندرعباس برگزار شد در ورزشگاهی که گفته می‌شد متعلق به یک ندامتگاه است.

حالا بعد از سال‌ها کرونا این بازی را تحت‎الشعاع خود قرار داده است اما بی‌شک استقلال برای جبران مافات و ادعای اینکه ناکامی‌هایش به مسائل دیگر ربط داشته به جهت کسب پیروزی گام به این بازی می‌گذارد وسرخ‌های پایتخت نیز می‌کوشند از حیثیت قهرمانی‌های پی‌درپی خود در لیگ دفاع کرده و با آرایشی هجومی گام به این میدان بگذارند تا هم به قهرمانی در جام حذفی نزدیک شوند و هم احتمالاً قهرمانی تکراری در سوپر جام که اگر این اتفاق رخ دهد تعداد جام‌هایی که پرسپولیس در فصول اخیر به دست آورده بیشتر هم خواهد شد.

البته سازمان لیگ هنوز مشخص نکرده که به طور قطع فینال در چه شهری برگزار می‌شود. صحبت‌های دیروز امیرحسین روشنک، مسئول قرعه‌کشی جام حذفی نشان از قطعی نبودن میزبانی ورزشگاه پارس شیراز داشت. با این حال مسئولان در تلاشند که شیراز بتواند میزبانی این بازی را به عهده بگیرد که امیدواریم مشکلاتی که در سال‌های اخیر در برگزاری فینال‌های جام حذفی وجود داشت، در این دوره نیز تکرار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز