خبرگزاری کار ایران

پورعلی گنجی در مسیر بازگشت به لیگ چین

دونادونی مدافع ملی‌پوش موردنظر استقلال و پرسپولیس را قاپید!

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۸۵

در شرایطی که با شروع دوباره نقل و انتقالات شایعات درباره بازگشت پورعلی گنجی به فوتبال ایران و تمایل استقلال و پرسپولیس برای جذب وی شکل گرفته، این مدافع مقصد خود را انتخاب کرده است.

به گزارش ایلنا، پس از آغاز مجدد لیگ ستارگان قطر و در شرایطی که تیم فوتبال العربی قطر در رده پنجم قرار دارد و در تلاش برای بهبود اوضاع در انتهای این فصل است، توافق این باشگاه با شن زن چین برای استخدام مدافع ایرانی قرمزپوشان قطری به مرحله نهایی رسیده است.

 این خبری است که در روزهای گذشته از سوی منبع مخالف قطری به رشته تحریر درآمده است و این بار نیز استاد الدوحه گزارشی درباره آن منتشر کرد و انتقال میلیون دلاری مرتضی به چین را تأیید کرد.

 شن زن یکی از ثروتمندترین تیم‌های لیگ چین محسوب می‌شود و برای پورعلی‌گنجی نزدیک به 1/5 میلیون دلار پول رضایتنامه داده است و بند دوم توافق قرارداد که او بازی کند را به انجام رسانده تا وی بعد از 5 سال دوباره به فوتبال چین بازگردد.

او در اولین تلاش خود برای یک تیم خارجی به تیم تیانجین تدا چین پیوست و زیر نظر آری هان سرمربی این تیم، لیگ چین را تجربه کرده است و حالا پورعلی‌گنجی به‌جایی برمی‌گردد که از خود سابقه خوبی به جا گذاشته است.

 این مدافع وسط تیم ملی فوتبال ایران برای تقویت خط دفاعی شن زن به لیگ چین ملحق خواهد شد تا احتمالاً این تیم را در مرحله پلی‌آف یاری کند، چراکه او نیز باید در انتظار باز شدن پنجره سوم نقل و انتقالاتی بماند.

اگرچه ممکن است کار انتقال او پیش از بسته شدن این پنجره انجام‌ شده باشد.

پورعلی‌گنجی که در حال حاضر در انتظار دریافت ویزای چین و سفر به این کشور است باید پیش از حضور در تمرینات و تست پزشکی شن زن مدتی در قرنطینه باقی بماند.

او با سابقه حضور در رقابت‌های جام جهانی و تداوم درخشش در قلب دفاعی فوتبال ایران از حیث حضور ادامه‌دار به‌عنوان یک لژیونر کارنامه درخشانی دارد، چراکه به‌ سختی می‌توان در میان مدافعان ایرانی مدافعی را پیدا کرد که در حد پورعلی‌گنجی حضوری طولانی در لیگ‌های خارجی داشته باشد.

در مورد پورعلی گنجی این شایعه نیز مطرح بود که به برایتون انگلیس خواهد پیوست و یا به بیجینگ جوان دیگر تیم چینی خواهد رفت اما درنهایت او ترجیح داد با شن زن که تیم جاه‌طلب و متمولی است به توافق نهایی برسد و به اصرار چند ماهه مدیران این تیم پاسخ مثبت داد تا العربی نیز رقم گزافی به‌عنوان پول رضایتنامه به جیب بزند، مبلغی که احتمالاً صرف خرید یک ستاره ایرانی خرج خواهد شد.

 نکته جالب اینکه پورعلی‌گنجی در شن زن شاگرد روبرتو دونادونی خواهد شد. سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا که بارها نامش به عنوان گزینه سرمربیگری در استقلال و پرسپولیس مطرح شد اما هیچ گاه به سرانجام نرسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز