خبرگزاری کار ایران

بایرن مونیخ - بارسلونا؛ لوا علیه لیونل مسی

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۶۹

در میان 8 تیمی که به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند، فقط دو تیم هستند که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند و از قضا تنها یکی از آنها این شانس را دارد که امسال بار دیگر قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند.

به گزارش ایلنا،  یکی از این دو تیم بارسلونا است و دیگری بایرن مونیخ. هر دو تیم تا کنون 5 بار قهرمان لیگ قهرمانان و نسخه قبلی آن جام باشگاه‌های اروپا شده‌اند. این اما شاید تنها وجه تشابه فعلی دو تیم برای مصاف فرداشب در لیسبون باشد.

در حالی که بایرن مونیخ به واسطه نتایج خیره کننده‌اش در مراحل قبلی مدعی بی‌چون‌و‌چرای این رقابت‌ها شناخته می‌شود، بارسلونا اگرچه از سوی برخی جزو مدعیان معرفی می‌شود اما این تیم در وضعیتی قرار دارد که شاید رسیدنش به نیمه نهایی هم برای آن یک موفقیت محسوب می‌شود.

معرفی شدن بایرن مونیخ به عنوان بخت اول قهرمانی توجیه دارد. این تیم در بازی قبلی‌‌اش در مونیخ، چلسی را با نتیجه 4 بر یک شکست داد. این بیست‌و‌ششمین پیروزی بایرن مونیخ در 27 بازی قبلی‌اش بود. باواریایی‌ها تحت هدایت هانسی فلیک آن اقتدار و صلابتی که در دوران مربیگری نیکو کوواچ از دست داده بودند را احیا کرده‌اند. آنها اکنون در اروپا بهتر از هر تیم دیگری حریف‌شان را پرس می‌کنند و در مناطق هجومی هم سرعتی خارق‌العاده دارند. با در اختیار داشتن مهاجمی مانند روبرت لواندوفسکی که بدون شک بهترین مهاجم نوک حال حاضر دنیا است، نماینده آلمان دغدغه‌ای از بابت گلزنی ندارد. او در بازی قبلی مقابل چلسی دو گل زد و دو پاس گل داد و تعداد گل‌هایش در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا را به 13 و تعداد پاس گل‌هایش را به 4 افزایش داد. با چنین اوج‌گیری و در نبود لیورپولی که به دست اتلتیکومادرید حذف شد، تنها مانع موجود برای قهرمانی باواریایی‌ها قرار داشتن در سمت سخت قرعه رسیدن تا فینال است.

در سمت مقابل بارسلونا در حال حاضر یکی از غول‌های خفته اروپا محسوب می‌شود. اگرچه این در تیم در بازی برگشت خود مقابل ناپولی در مرحله قبل حریف ایتالیایی را 3 بر یک شکست داد اما حتی در آن بازی هم بارسا به طرز عجیبی محتاط، نامطمئن در دفاع و به شدت وابسته به لیونل مسی در حملات، بازی می‌کرد.

رویارویی از جایگاهی متفاوت

در مصاف‌های قبلی بارسلونا و بایرن مونیخ اغلب این بارسلونا بوده که به مرحله بعدی راه یافته است اما امسال توازن این پیکار در جهت معکوس است. این بار بایرن مونیخ است که دارای شانس بیشتر صعود شناخته می‌شود و بارسلونا باید با حس عجیب ناشناخته به عنوان تیم دارای شانس کمتر برای صعود کنار بیاید.

سال 2015، آخرین باری که دو تیم در همین مرحله از رقابت‌ها با هم روبه‌رو شدند این لیونل مسی بود که تفاوت را رقم زد و باعث صعود تیمش به نیمه نهایی شد. صحنه زمین خوردن ژروم بواتنگ مدافع میانی بایرن مونیخ در آن بازی پس از حرکت بدن فریبنده لیونل مسی که تا مدت‌ها به سوژه طنز‌پردازی رسانه‌ها تبدیل شد، هنوز از یاد خیلی‌ها نرفته است. امسال اما شاید حتی بیش از آن سال بارسلونا به جادوی مسی نیاز داشته باشد.

 

بایرن مونیخ

بایرن مونیخ در مسیر رسیدن به لیسبون چند رکورد زده است. این تیم در فصل جاری به دومین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که تمام بازی‌هایش تا این مرحله از لیگ قهرمانان را برده است. بایرن مونیخ همچنین دارای بیشترین گل زده این فصل از لیگ قهرمانان بوده و مجموعاً 31 گل به رقبای خود زده است.هانسی فلیک هم تنها سومین سرمربی تاریخ است که در تمامی 5 بازی نخستش در لیگ قهرمانان همه آنها را برده است. دستاورد او زمانی تحسین‌برانگیز‌تر می‌شود که بدانید او از ماه نوامبر و با اخراج نیکو کوواچ هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفته است.

 

هزاران نفر تلاش کرده‌اند

مهمترین دغدغه بایرن مونیخی‌ها برای بازی امشب مهار لیونل مسی است. لئون گورتزکا، هافبک باواریایی‌ها در این باره می‌گوید: «هزاران نفر قبل از من تلاش کرده‌اند جواب این سؤال که چطور باید لیونل مسی را مهار کرد، پیدا کنند. برای من خیلی جالب است که پس از چند بار بازی مقابل کریستیانو رونالدو، حالا فرصت بازی مقابل یکی دیگر از دو بازیکن برتر دنیای فوتبال طی یک دهه اخیر را دارم. به نظر من تنها به یک شیوه می‌توان جلوی مسی را گرفت و آن کار گروهی است چون او واقعاً بااستعداد است. نمی‌دانم چطور اما ما باید بازی‌مان را به بارسلونا تحمیل کنیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز