خبرگزاری کار ایران

نگاهی به آقای گل‌های خارجی لیگ ایران

دیاباته هفتمین نفر می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۲۸۵

دیاباته تاکنون 16 گل در 21 بازی برای آبی پوشان در این فصل از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است.

به گزارش ایلنا،استقلال در روزی که شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، موفق شد سپاهان را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دو بر صفر شکست دهد تا غیبت این مهاجم اهل مالی چندان به چشم نیاید. بازیکنی که با 13 گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد و این شانس را دارد تا به عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم دست پیدا کند.

او همچنین تاکنون 16 گل در 21 بازی برای آبی پوشان در این فصل از لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده تا با عبور از مامه بابا تیام که 12 گل در 13 بازی برای استقلال زده بود، نام خود را به عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال به ثبت برساند. نکته جالب در خصوص دیاباته این است که این بازیکن در فصل 13-2012 در 35 بازی 18 گل برای بوردو به ثمر رساند که این بهترین آمار او در یک فصل به شمار می‌رود و اگر او بتواند 3 گل دیگر برای استقلال در این فصل به ثمر برساند، می‌تواند بهترین عملکرد خود را در یک فصل بهبود بخشد.

او در شرایطی برای آقای گلی تلاش می‌کند که آخرین آقای گل استقلالی لیگ، غلامرضا عنایتی بود که در لیگ پنجم 21 گل برای آبی پوشان به ثمر رساند و حالا شاید شیخ بتواند استقلالی‌ها را دوباره به این عنوان برساند. شیخ در در حالی توانسته خود را به عنوان یک مهاجم گلزن در فوتبال ایران مطرح کند که در گذشته بازیکنان خارجی دیگری نیز بوده‌اند که توانسته‌اند عنوان آقای گلی فوتبال ایران را به دست آورند.

اولین آقای گل

اولین بازیکن خارجی که در لیگ فوتبال ایران آقای گل شد، مهند مهدی النداوی بازیکن عراقی صنعت نفت آبادان بود که در لیگ آزادگان ۷۹–۱۳۷۸ توانست در با به‌ثمر رساندن ۱۵ گل آقای‌گل لیگ فوتبال ایران شود.

آقای گلی که مسلمان شد

عرفان اولروم با نام اصلی دنیل اوکه‌چوکوو اولروم مهاجم سابق نیجریه‌ای است که با گلزنی برای پاسارگاد خود را در فوتبال ایران مطرح کرد و در لیگ ششم که برای ابومسلم بازی می‌کرد، توانست در کنار مهدی رجب زاده مهاجم ذوب آهن با زدن 17 گل، عنوان آقای گلی مشترک را به دست آورد. جالب اینکه اولروم پس از ازدواج در ایران به دین اسلام هم مشرف شد و نام خود را به عرفان تغییر داد.

دوباره یک عراقی

عماد محمد رضا مهاجم عراق سابق سپاهان، سومین خارجی بود که در فصل ۸۹–۱۳۸۸ ( لیگ نهم) با زدن ۱۹ گل برای این تیم، توانست به مقام آقای گلی در لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کند تا به این ترتیب دومین عراقی آقای گل فوتبال ایران لقب بگیرد.

ادینهورکورددار شد

 ادر لوسیانو ملقب به ادینهو مهاجم برزیلی است که در لیگ چهاردهم 20 گل برای تراکتور به ثمر رساند و آقای گل شد تا هم چهارمین آقای گل خارجی فوتبال ایران شود و هم بهترین آمار را در بین بازیکنان آقای گل خارجی از لحاظ تعداد گل زده به ثبت برساند. ادینهو در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ۸۰ گل به ثمر رسانده و از نظر تعداد گل هم، بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر لیگ فوتبال ایران است.

2 آقای گل مشترک

فصل گذشته دو آقای گل خارجی مشترک و البته برزیلی داشت. یکی لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا مهاجم فولاد و دیگری کیروس استنلی سوارز فراز مهاجم سپاهان که در فوتبال ایران با نام کی روش استنلی خوانده می‌شود. این دو بازیکن در لیگ هجدهم 16 گل زدند تا در کنار ادینهو دومین و سومین برزیلی‌های آقای گل لیگ ایران باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز