خبرگزاری کار ایران

با روزهای تلخ و شیرین ژنرال در نصف جهان

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۱۸۰

سرمربی سپاهان بعد از 5 فصل حضور در فوتبال اصفهان برای همیشه با این شهر خداحفظی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قله‌نویی در پایان بازی تلخ مقابل استقلال که به شکست 2 بر صفر تیمش و حذف از رقابت‌های جام حذفی منجر شد از سمت خودش استعفا داد و همراه تیم به اصفهان برنگشت و طبق متنی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد برای همیشه از شهر اصفهان و تیم‌های اصفهانی خداحافظی کرد. این پایانِ تلخ امیر قلعه‌نویی در اصفهان بود که به یاد دیالوگ معروف فیلم درباره الی بهتر از یک تلخی بی پایان بود.

با وجود اینکه قلعه‌نویی همکاری خود را با فوتبال اصفهان در شرایط خوبی پایان نداد ولی روزهای باشکوهی در فوتبال این شهر تجربه کرده بود که حالا نتایج ضعیف اخیرش با سپاهان روی آن سایه انداخته است. به همین بهانه مروری روی فراز و فرود ژنرال در این شهر داریم.

 

لیگ نهم، سلام به قلعه طلایی

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

اولین حضور قلعه‌نویی در اصفهان با هدایت سپاهان در لیگ نهم شکل گرفت. ژنرال محبوب آبی‌ها در لیگ هشتم با تیمش یک قهرمانی دراماتیک به دست آورده بود ولی اختلافاتی که با مدیریت باشگاه داشت باعث شد تصمیم به قطع همکاری با آبی‌‌ها بگیرد و به دعوت محمدرضا ساکت به اصفهان رفت تا دوران طلایی او در سپاهان شروع شود. سپاهان که پس از قهرمانی در دور دوم لیگ دیگر این عنوان را تجربه نکرده بود قصد داشت با امیر قلعه‌نویی همکاری کند تا بار دیگر بر قله فوتبال ایران قرار بگیرد. سپاهان به خواسته خود رسید و در پایان فصل با 67 امتیاز بالاتر از ذوب آهنِ همشهری که هدایتش را ابراهیم زاده بر عهده داشت به عنوان قهرمانی دست یافت.

 

لیگ دهم، اولین دفاع از قهرمانی

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

تا پیش از لیگ دهم فوتبال یک ضرب المثل در فوتبال ایران وجود داشت که حاکی از افت فاحش تیم قهرمان در فصل بعد از قهرمانی بود و هیچ تیمی نتوانسته بود از عنوان خود دفاع کند ولی سپاهان در لیگ دهم این طلسم را شکست. سپاهان در لیگ دهم تیمی به مراتب قدرتمندتر و پرمهره‌تر از فصل قبل‌تر از آن بست و عزم خود را نه فقط برای قهرمانی لیگ که برای کسب عنوان در آسیا جزم کرده بود. سپاهان با قلعه‌نویی در این فصل هم به قهرمانی رسید و در نبرد شانه به شانه با استقلال جام را بالای سر برد و در آسیا هم نتایج خوبی کسب کرد ولی بازهم اختلافات داخلی باعث شد او تصمیم به جدایی بگیرد و پروژه خود را نیمه تمام گذاشت.

 

بازگشت بعد از 7 سال دوری با لباس سبز

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

قلعه‌نویی سال‌ها از  فوتبال اصفهان دور بود و در این مدت یک بار توانست با استقلال در لیگ دوازدهم شود. او در تراکتور لیگ شانزدهم را در رتبه سوم جدول به پایان برد و بعد از آن با سعید آذری برای رفتن به ذوب آهن توافق کرد. فصل برای قلعه‌نویی در اصفهان این بار سخت شروع شد و در شرایط سختی به نیمه راه رسید و در تعطیلات نیم فص تیمش در جایگاه نهم جدول قرار داشت ولی نیم فصل دوم با اوجگیری این تیم همراه بود و خیلی زود تبدیل به رقیب جدی پرسپولیس در قهرمانی تبدیل شد و در جایگاه دوم به کارش پایان دارد. در شرایطی که ژنرال خودش را آماده فصل بعد با ذوب آهن می‌کرد هواداران سپاهان از او خواستند به تیم دیگر اصفهانی برود و آنها را از شرایط بد چند فصل اخیر خارج کند و این شد که ژنرال بعد از 8 سال به سپاهان بازگشت.

 

بازگشت به سپاهان و اوج‌گیری دوباره

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

سپاهان لیگ هفدهم را در رتبه نازل چهاردهم جدول به پایان رسانده بود و به عبارت دیگر آخرین تیم جدول بود که به لیگ دسته اول سقوط نکرد و این شرایط نشان می‌داد قلعه‌نویی در شرایط سختی این تیم را تحویل گرفته است ولی تغییرات او در تیم اصفهانی جواب داد و بار دیگر سپاهان به یک مدعی در لیگ تبدیل شد و تا هفته‌های پایانی فصل رقیب جدی پرسپولیس در قهرمانی بود و در پایان دوم جدول را به خود اختصاص داد تا 12 پله صعود را در یک فصل تجربه کند. لیگ هجدهم برای سپاهان در این شرایط به پایان رسید و قلعه‌نویی خودش را برای لیگ نوزدهم آماده کرد تا این تیم را به مقام قهرمانی برساند.

 

لیگ نوزدهم، خوب، بد، زشت

خداحافظی امیر قلعه‌نویی با فوتبال اصفهان، یک پایان تلخ

سپاهان لیگ نوزدهم را خوب شروع کرد و همه این تیم را مدعی اصلی و اول قهرمانی در لیگ می‌دانستند و تا مقطعی از فصل هم به همین منوال پیش رفت ولی سقوط این تیم از بازی با صنعت نفت و نخستین شکست این تیم در لیگ شروع شد و بعد از آن عدم حضور در دیدار حساس مقابل پرسپولیس و رقم خوردن نتیجه 3-0 برای این بازی طلایی پوشان را از کورس عقب انداخت. تعطیلی طولانی مدت لیگ و بازگشایی مجددش با سقوط آزاد سپاهان همراه بود و نتایج ضعیف یکی پس از دیگری از راه رسیدند تا در نهایت این تیم در پایان هفته بیست و هشتم به رتبه پنجم جدول سقوط کند و بعد از آن جام حذفی را هم به استقلال واگذار کرد تا یک سال دیگر دست سپاهان و امیر از جام کوتاه بماند. قلعه‌نویی در پایان راهش در جام حذفی بود که اعلام کرد برای همیشه از اصفهان خداحاظی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز