خبرگزاری کار ایران

دیاباته از شهباززاده رد شد و به برهانی رسید

شیخ بدون محدودیت، بهترین گلزن 10 سال اخیر استقلال

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۶۵۶

شیخ در 5 بازی اخیر استقلال برابر پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان، نساجی، سپاهان و پدیده به طور متوالی موفق به گلزنی شده است .

به گزارش ایلنا، شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال برابر پدیده مشهد سومین پنالتی اش برای استقلال را هم به گل تبدیل کرد تا هم خودش در صدر جدول گلزنان لیگ نوزدهم قرار بگیرد و هم بحران پنالتی خراب کردن‌های این تیم که در دو فصل اخیر بارها در مقاطع حساس مانند دربی‌ها آبی پوشان را زمین گیر کرده بود به پایان برسد. شیخ در بازی مقابل نساجی مازندران، سپاهان و شهر خودرو به ترتیب دروازه علیرضا حقیقی، پیام نیازمند و مهدی رحمتی را از روی نقطه پنالتی باز کرد.

با این پنالتی‌های گل شده دیگر استقلالی‌ها نگران نیستند که بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی،علی کریمی، وریا غفوری،محسن کریمی، مهدی قایدی و فرشید باقری پنالتی از دست بدهند از آن طرف استقلال امتیاز از دست بدهد. بدون شک اگر شیخ نبود این سه پنالتی به راحتی به تور این 3 دروازه بان آماده و پنالتی گیر نمی‌چسبید. به خصوص در بازی آخر برابر رحمتی که ایستادن مقابل او استرس فراوانی برای دیگر بازیکنان این تیم داشت. گل شدن  پنالتی شیخ مقابل رحمتی و شهر خودرو علاوه بر پایان بحران پنالتی‌ها دستاورد‌های دیگری هم برای او  و استقلال داشت.

شیخ با سیزدهمین گلش در لیگ برتر تا اینجا آقای گل لیگ نوزدهم است تا پس از 11 سال مدعی اصلی کفش طلا و صدرنشین جدول گلزنان یک استقلالی باشد. قبل از دیاباته آرش برهانی در لیگ 18 تیمی لیگ هشتم (لیگ 88-87) با به ثمر رساندن 21 گل آخرین آقای گل استقلال بود. شیخ برای زدن گل‌های بیشتر هنوز 2 بازی آسان تر مقابل پیکان و شاهین شهرداری بوشهر انتهای جدولی دارد و اگر با همین فرمان جلو برود باید 2 گل دیگر هم از این مهاجم بلند بالا ببینیم، اما تا همینجا هم دیاباته نام خودش را در تاریخ باشگاه استقلال جاودانه کرده است.

او علاوه بر این که  با رساندن مجموع گل‌های زده اش در تمام رقابت‌های این فصل به عدد 16 رسیده بالاتر از مامهتیام حالا بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. 

شیخ در 5 بازی اخیر استقلال برابر پارس جنوبی جم،صنعت نفت آبادان،نساجی، سپاهان و پدیده به طور متوالی موفق به گلزنی شده است که 3 بار آن از روی نقطه پنالتی بود.این روند گلزنی ستاره مالیایی باعث شده تا اولین خارجی باشد که بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر می‌شود.

پیش از او تیام بابه ثمر رساندن 12 گل فقط در مدت نیم فصل حضورش در استقلال عنوان بهترین گلزن فصل آبی پوشان را کسب کرده بود، اما آقای گل آبی‌ها در لیگ یا همالن بهترین گلزن غلی قربانی با 6 گل زده بود. تیام 4 گل در لیگ،7 گل در لیگ قهرمانان و یک گل هم در جام حذفی زده بود. شیخ در لیگ 13 گل به ثمر رسانده و در پلی آف لیگ قهرمانان هم مرد 3 گله آبی‌ها است. او هنوز دست کم یک بازی در جام حذفی پیش رو دارد که با توجه به اینکه در بازی رفت و برگشت به سپاهان گل زده احتمال و شانس اینکه در سومین رویارویی هم دروازه نیازمند را باز کند زیاد است.

دیاباته هنوز بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان را هم دارد و به دلیل آسیب دیدگی  مقابل الشرطه عراق و الاهلی عربستان غایب بود و تا کنون در این رقابت‌ها برای استقلال به میدان نرفته است.جالب اینکه در 18 دوره قبلی لیگ برتر فقط 2  بازیکن استقلال موفق شده بودند بیشتر از شیخ یا به اندازه او در این رقابت‌ها گلزنی کنند.عنایتی در لیگ‌های چهارم و پنجم با 20 و 21 گل زده و آرش برهانی در لیگ‌های هشتم و دهم به ترتیب با 21 و 13 گل زده داشتند.

شیخ تا اینجا و 2 هفته مانده به پایان لیگ 13 گل است که فرصت دارد تا با زدن حداقل یک گل زده دیگر پس از عنایتی در لیگ‌های چهارم و پنجم و برهانی در لیگ هشتم به تنهایی چهارمین گلزن برتر فصل آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر باشد. شیخ برای زدن گل‌های بیشتر در این فصل هنوز دست کم 7 بازی دیگر در لیگ و جام و حذفی و لیگ قهرمانان پیش رو دارد. البته اگر مصدومیت و محرومیت‌های احتمالی این فرصت را از او نگیرد. 

تا اینجا او توانسته آقای گل لیگ نوزدهم و بهترین گلزن استقلال دراین رقابت‌ها باشد. کاری که مهاجمان و ستاره‌های سال‌های اخیر استقلال مثل سجاد شهباززاده، کاوه رضایی،مامه بابا تیام و قبل تر آنها فرهاد مجیدی از پس آن برنیامدند.

در جدول زیر بهترین گلزنان استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر را مرور می‌کنیم:

بهترین گلزنان استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر

فصل

آقای گل

تعداد گل

لیگ اول(81-80 )

فراز فاطمی- دین محمدی

7 گل

لیگ دوم (82-81)

سامره- نیکبخت واحدی

6 گل

لیگ سوم(83-82)

عنایتی

11 گل

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز