خبرگزاری کار ایران

منچسترسیتی بخت اول قهرمانی؛ خوشحال بابت حذف رونالدو و رفقا

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۹۹

به عنوان باشگاهی که در فصول اخیر لیگ قهرمانان اروپا بخت و اقبال همواره از آن رو برگردانده است، منچسترسیتی در شبی که پپ گواردیولا و شاگردانش با کسب پیروزی 2 بر یک مقابل رئال مادرید جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب کردند، بیش از هر زمان دیگری نسبت به قهرمانی در این رقابت‌ها خوشبین است.

 سیتی در در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در خانه خود تیم زین‌الدین زیدان را شکست داد و در مجموع با برد 4 بر 2 در دو دیدار رفت و برگشت، رئال مادرید را حذف کرد.

سیتی نه تنها به روند درخشان زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا پایان داد – این اولین باری بود که زیدان به عنوان سرمربی در یکی از مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شود – بلکه در پایان بازی یک خبر خوشحال‌کننده دیگر هم شنیدند. آنها هنگام خروج از میدان متوجه شدند که در مرحله بعد قرار نیست با یک مانع بزرگ دیگر مانند یوونتوس در سر راه صعودشان به مرحله نیمه نهایی مواجه شوند چرا که بانوی پیر مقابل لیون متحمل ناکامی غیرمنتظره‌ای شد. یوونتوس چوب بازی ضعیفش در دور رفت رقابت‌ها که در خانه لیون یک بر صفر باخت را خورد و با وجود برد 2 بر یک بازی خانگی به خاطر گل زده کمتر در خانه حریف حذف شد. این زودهنگام‌ترین حذف یوونتوس در لیگ قهرمانان از فصل 16-2015 بود.

سیتی خودش به امیدهای قهرمانی یکی از غول‌های لیگ قهرمانان (رئال مادرید) پایان داد اما لیون هم یکی دیگر از این غول‌ها را برای گواردیولا و شاگردانش حذف کرد که مطمئناً‌ این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای آنها است. البته معنای این اتفاق این نیست که لیون در مرحله بعد برای سیتی یک حریف دست و پا بسته خواهد بود بخصوص که نماینده فرانسه فصل گذشته در مرحله گروهی،سیتی را در انگلیس شکست داد و در فرانسه هم با این تیم 2-2 مساوی کرد. با این وجود سیتی بعد از حذف راحت رئال مادرید در بازی معوقه دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی، حالا در شرایطی برای ادامه مسابقات به لیسبون سفر می‌کند که می‌داند شاید امسال بهترین شانس خود را برای کسب اولین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان دارد.

گواردیولا اما متوجه خطری که دست‌کم گرفتن لیون در مرحله بعدی تورنمنت دارد، هست و مطابق انتظار به تیمش درباره سهل‌انگاری مقابل حریف فرانسوی هشدار داد. او پس از پیروزی مقابل رئال مادرید گفت: «این پیروزی فقط یک قدم دیگر بود. اگر فکر کنیم که همین یک قدم برای‌مان کافی است، نشان داده‌ایم که چه تیم کوچکی هستیم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید تیم‌های بزرگ را شکست دهیم اما ما اگر اینجا حضور داریم برای این است که تلاش کنیم تا قهرمان شویم. من با مسئولان کادر استعدادیابی‌مان درباره لیون صحبت کرده‌ام و آنها به من گفتند که باید مراقب و هوشیار باشیم. هشت روز وقت داریم برای آن بازی آماده شویم. الان می‌خواهیم از پیروزی‌مان لذت ببریم و بعد از آن به بازی مقابل لیون فکر می‌کنیم.»

این سیتی هنوز نقطه ضعف خودش را دارد اما با پیروزی مقابل رئال مادرید، نماینده انگلیس نشان داد که از نظر تجربه و پختگی در رقابت‌های اروپایی آنقدر پیشرفت کرده که بتواند شکنندگی همیشگی‌اش در خط دفاعی را برطرف کند و حتی با غیبت بازیکنی تأثیرگذار مانند سرخیو آگوئرو کنار بیاید.

بله سیتی با پیروزی 2 بر یک‌اش در بازی رفت در سانتیاگو برنابئو اندوخته خوبی برای بازی برگشت با خود به انگلیس آورده بود اما رئال مادرید زین‌الدین زیدان به واسطه داشتن بازیکنانی مانند لوکا مودریچ، تونی کروس، رافائل واران و کریم بنزما همچنان تیمی با کوله‌باری از تجربه از رقابت‌های اروپایی است. در میان همه ستاره‌های رئال که تعداد بازی‌های‌شان در لیگ قهرمانان به مراتب بیشتر از بازیکن رقیب آبی‌پوش بوده است، صرفنظر از کریم بنزما که گل زیبایش در نیمه اول به سیتی امید جبران و صعود را برگرداند، سایر بازیکنان این تیم کم آوردند و سیتی کاملاً‌ به آنها مسلط بود.

ادن آزار یکی از آنها بود که دوباره نتوانست ارزش واقعی خودش را به نمایش بگذارد. ستاره سابق چلسی قبل از اینکه در اواسط نیمه دوم تعویض شود، به ندرت پایش به توپ رسید. عملکرد ضعیف او مقابل منچسترسیتی روشن کننده این واقعیت بود که سیتی چقدر در لیگ قهرمانان پیشرفت کرده است و دیگر از اسم و رسم رقبای بزرگش نمی‌ترسد. سیتی تملک توپ داشت، بازی را تحت کنترل گرفته بود و مهاجمانش در یک‌سوم دفاعی زمین رئال، با رد و بدل کردن بی‌و‌عیب نقص توپ مدافعان رئال مادرید را آنقدر تحت فشار می‌گذاشتند تا آنها را وادار به ارتکاب اشتباه کنند و این دقیقاً همان اتفاقی بود که روی هر دو گل این تیم رخ داد. رافائل واران مدافع فرانسوی رئال در هر دو مورد با لو دادن توپ مقصر اصلی بود هرچند هم‌تیمی‌هایش در خط میانی هم برای مقابله با همتایان‌شان در خط میانی سیتی حرفی برای گفتن نداشتند. سیتی به رئال اجازه پیشروی از میانه میدان را نداد و به این ترتیب تیم زیدان مجبور شد به ارسال سانتر‌های بی‌هدف از جناحین روی دروازه‌ رو بیاورد که اکثر آنها هم توسط ادرسون دروازه‌بان برزیلی سیتی مهار می‌شد.

نبود هواداران در ورزشگاه به خاطر مقررات مربوط به کرونا باعث شد بازی از جوی که لایقش بود، محروم باشد. در شرایط عادی و با حضور هواداران، دستاوردی که سیتی با حذف رئال مادرید کسب کرد، به شبی برای این باشگاه تبدیل می‌شد که تا سال‌های سال در تاریخ این باشگاه به یادگار می‌ماند. در واقع این اتفاق در تاریخ باشگاه هم ثبت خواهد شد اما هواداران در کمال تأسف نخواهند توانست جو ورزشگاه را در شب رخ دادن این اتفاق تاریخی توصیف کنند. این پیروزی در هر حال به سیتی آن اطمینان خاطر و اعتماد به نفسی که برای پیمودن تمام مسیر تا رسیدن به مقام قهرمانی لازم است را خواهد داد.

سیتی از سال 2016 که در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با هدایت مانوئل پیگرینی به رئال مادرید باخت و حذف شد، در دوران مربیگری پپ گواردیولا به دست تیم‌های دیگری مانند موناکو، لیورپول و تاتنهام حذف شد. اکنون اما این تیم رئال مادرید را حذف کرده است پس هیچ یک از دیگر تیم‌های باقیمانده در رقابت‌ها نگرانش نمی‌کند. سیتی حالا سه برد دیگر تا بالای سر بردن جام قهرمانی فاصله دارد و حالا بیش از هر زمان دیگری خودش را به این افتخار نزدیک می‌بیند و نمی‌خواهد از جام قهرمانی چشم بردارد.

منبع: ESPN

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز