خبرگزاری کار ایران

اوضاع وخیم فوتبال کرمانشاه؛ بعثت در آستانه سقوط

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۴۸۳

تیم بعثت کرمانشاه در یک قدمی سقوط به

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در سال 91 کار خود را از لیگ استانی آغاز کرد و با قهرمانی موفق شود جواز حضور در لیگ دسته سوم را کسب کند. با کمک کادر فنی و بازیکنان بومی پس از حضور موفق در لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم صعود کرد تا امیدهای مردم کرمانشاه برای حضور یک تیم بومی در سطح بالای فوتبال کشور زنده شود.

کار بزرگ این تیم پس از طی کردن پله‌های موفقیت ادامه داشت تا در نخستین سال حضور در لیگ دسته دوم موفق به صعود به دور دوم این رقابتها شود اما در آن زمان با بی‌تدبیری مسئولان این تیم از صعود به لیگ دسته یک جا ماند تا بعثت کرمانشاه فصل بعد هم در لیگ دسته دوم باقی بماند و مردم کرمانشاه همچنان امیدوارم به صعود این تیم باشند.

بعثت کرمانشاه اما پس از آن هر سال در لیگ دسته دوم در جا زد و هیچ وقت بویی از یک تیم مقتدر برای صعود به لیگ دسته یک نداشت؛ هر چند در این فصول مدیریت تیم همیشه گلایه‌هایی نسبت به عدم حمایت مسئولان از این تیم داشت اما او این نکته را فراموش کرده بود که هزینه تیم‌های خصوصی برعهده مدیران این تیم‌هاست و مسئولان تنها حمایت‌های معنوی از آنها دارند و بعثت نیز از کمک محروم نمانده بود.

قرمز پوشان شهر کرمانشاه که سال‌هاست رنگ و بوی تیمی قوی و با انگیزه را ندارند فصل گذشته در دیدار پایانی شکست خوردند و با خوش شانسی بسیار و با توجه به شکست دیگر تیم آماده سقوط موفق شدند در لیگ دسته دوم ماندگار شوند اما امسال تیم کرمانشاهی خوش شناسی کمتری دارد زیرا سقوط آنها به پایین‌ترین لیگ کشور حتمی است.

بعثت در فصل جاری هم رویه فصول گذشته را ادامه داد و حتی در بسیاری از موارد به جای پیشرفت تنها مسیر پسرفت را در پیش گرفته بود که بعثتی‌ها پس از آغاز دوباره لیگ نتایج ضعیف کسب کردند تا پس از شکست برابر ایرانجوان بوشهر در قعر جدول بمانند و با توجه به نتایج حریفان و تنها دو دیدار باقی مانده سقوط این تیم تا حد زیادی قطعی شده باشد.

تیم فوتبال بعثت کرمانشاه هم‌اکنون با کسب 23 امتیاز از 24 مسابقه و میانگین کمتر از 1 امتیاز در هر بازی عملکرد بسیار ضعیفی از خود به جای گذاشته است و تنها در این فصل 5 پیروزی را تجربه کرده است. بعثتی‌ها در دو دیدار آینده خود باید پیروز شوند و تیم شهدای رزکان البرز هم باید در هر دو دیدار خود شکست بخورد تا تیم کرمانشاهی بتواند در لیگ بماند.

اما در این سقوط به جز مدیریت این تیم که قطعاً نقش اصلی را عهده‌دار است نباید از مدیریت ضعیف هیئت فوتبال استان کرمانشاه به راحتی عبور کرد که در این سالها با راحتی خیال به صندلی ریاست این هیات مهم و کلیدی تکیه داده است و همچنان هم پس از سالها متوالی حضور در این هیات خیال جدایی در سر ندارد.

پیش از بعثت هم تیم راهیان (شیرین فراز) در فوتبال کشور یدک‌کش نام استان کرمانشاه بود که از سال 1384 و با خرید امتیاز تیم عقاب تهران تأسیس شد و حتی به لیگ برتر هم راه پیدا کرد اما در سال 94 این تیم منحل شد و تنها هر سال مالک این تیم مدعی می‌شود این تیم به رقابت‌های لیگ دسته یک برمی‌گردد که تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

چراغ فوتبال کرمانشاه کم کم در حال خاموش شدن است تا استعدادهای کرمانشاه همچون گذشته تنها به فکر مهاجرت از این استان باشند، اما در این بین نباید فراموش کرد که مدیریت ورزش و فوتبال کرمانشاه باید پاسخگوی هواداران فوتبال باشند که چرا در این سال‌ها به جز انحلال و سقوط نشانی از صعود در کارنامه خود ندارند.

گزارش از امیرحسین نیری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز