خبرگزاری کار ایران

در انتظار پایان حسرت یازده ساله استقلال

حمله دیاباته به کفش طلا و رکورد مجیدی: شیخ بی محدودیت (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۶۲۲

مهاجم تیم فوتبال استقلال با گلزنی دیدار مقابل شهرخودرو اهداف بزرگی را دنبال می‎کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شیخ دیاباته در چارچوب مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال موفق شد در بازی خارج از خانه با پیراهن استقلال مقابل شهرخودرو گلزنی کند تا سیدمهدی رحمتی دومین دروازه‌بان پس از پیام نیازمند باشد که این مهاجم ارزشمند در بازی رفت و برگشت لیگ نوزدهم مقابل او گلزنی کرده است.

دیاباته با سومین ضربه پنالتی در بازگشت به لیگ پس از شیوع ویروس کرونا بعد از موفقیت از این حیث برابر نساجی مازندران و سپاهان اصفهان توانست تعداد گل‌های زده در نوزدهمین دوره از لیگ خلیج فارس را به عدد 13 برساند تا به تنهایی در صدر جدول گلزنان جای بگیرد. دیاباته تا پایان هفته بیست و هفتم به همراه شهریار مغانلو 12 گله بود و صدر جدول بین این دو مهاجم بلندقامت تقسیم می‌شد.

حمله دیاباته به کفش طلا و رکورد مجیدی: شیخ بی محدودیت (گزارش ویژه)

مهاجم اهل مالی با گلزنی در 5 بازی متوالی استقلال در لیگ، در مسیر رکوردشکنی است. رکورد گلزنی در بازی‌های متوالی برای استقلال در لیگ برتر در تصاحب فرهاد مجیدی، شماره 7 سابق استقلال و سرمربی فعلی دیاباته است: با 6 بازی متوالی. دیاباته علاوه بر زدن این 13 گل، 4 گل هم برای استقلال ساخته است. با 3 پاس گل و یک بار کسب پنالتی در بازی با سپاهان برای استقلال در این فصل تنها مهدی قایدی بیش از 4 گل ساخته و این یعنی باوجود غیبت در دقایق زیادی از فصل، دیاباته به لحاظ گلسازی هم رتبه دوم مشترک را در استقلال دارد.

در تاریخ لیگ برتر برای استقلال تنها فرهاد مجیدی آمار بهتری از این مهاجم مالیایی دارد که در 6 دیدار پیاپی برای استقلال گل زده است. دیاباته که این روزها پنالتی‌زن اول آبی‌پوشان است این فرصت را دارد که در صورت ادامه گلزنی تا پایان لیگ به تنهایی رکورددار تاریخ استقلال شود و با رکورددار تاریخ لیگ برتر برابر شود. رکورد تاریخ لیگ برتر متعلق به ساسان انصاری و لوسیانو پریرا است که در ۷ بازی متوالی گلزنی کرده‌اند.

شیخ با این 13 گل، بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر است. او همچنین با 16 گل بالاتر از مامه تیام بهترین گلزن خارجی استقلال در همه مسابقات است. در این فصل او 19 بازی برای استقلال انجام داده. 3 بازی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده و 16 بار در ترکیب فیکس استقلال بوده که در یکی از این دفعات در 15 دقیقه ابتدایی مصدوم شده و زمین را ترک کرده است. این یعنی مجموعا 1326 دقیقه؛ تقریبا نیمی از 2430 دقیقه ممکن در این فصل!

حمله دیاباته به کفش طلا و رکورد مجیدی: شیخ بی محدودیت (گزارش ویژه)

دیاباته پس از اینکه بتواند رکورد فرهاد مجیدی را پشت سر بگذارد شانس بالایی خواهد داشت تا اولین فصل حضور در لیگ برتر ایران را با کسب عنوان کفش طلا و بهترین گلزن به پایان برساند تا به طلسم 11 ساله استقلال از این نظر پایان بدهد. آرش برهانی، مهاجم سابق استقلال در پایان فصل 88-87 با به ثمر رساندن 21 گل این جایزه را به خانه برد و از آن زمان تاکنون هیچ بازیکنی از استقلال این شانس را نداشته تا به عنوان آقای گلی ایران برسد.

در ادوار لیگ برتر تاکنون 10 تیم سازنده آقای گل بوده اند. تیم‌های پرسپولیس (5 بار)، استقلال و سپاهان (3 بار) بیشتر از هر تیمی آقای گل ساخته‌اند که البته پرسپولیس در این مورد یک بار هت تریک کرده و مهدی طارمی(2) و علی علیپور(1) در لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم آقای گل شده اند. ابومسلم، تراکتور و فولاد هر کدام 2 بار و ذوب آهن، سایپا، ملوان و راه آهن هر کدام 1 بار آقای گل معرفی کرده اند.

حمله دیاباته به کفش طلا و رکورد مجیدی: شیخ بی محدودیت (گزارش ویژه)

با آغاز مسابقات سومین هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ نوزدهم که شیوع ویروس کرونا آن را به طولانی‌ترین فصل ممکن لیگ ایران تبدیل کرد، سوال هواداران فوتبال این است که کدام بازیکن می‌تواند در نهایت کفش طلا را به خانه ببرد؟ در حال حاضر بعد از دیاباته و مغانلو، عیسی آل کثیر از صنعت نفت آبادان با 11 گل زده،‌ علی علیپور، مهدی ترابی و امیرارسلان مطهری با 10 گل زده و همینطور مهدی قائدی با 9 گل زده جدی‌ترین دنبال کنندگان دیاباته در کسب این جایزه ارزشمند هستند.

با بررسی حریفان آینده 5 مدعی اصلی آقای گلی در سه هفته پایانی، شاید بتوان پیش بینی کرد مغانلو کار سختتری نسبت به دیاباته دارد. شهریار با پیکان رودرروی صنعت نفت، استقلال و سپاهان قرار خواهد گرفت و دیاباته بعد از شهر خودرو اکنون منتظر پیکان و شاهین است. پیکان و شاهین با 42 و 50 گل خورده ضعیف ترین آمار دفاعی این فصل را ثبت کرده اند و برای بقا می جنگند. آل کثیر هم با صنعت نفت به مصاف پیکان، شاهین و ماشین سازی خواهد رفت تا تکلیف اقای گل لیگ در بازی های رودرروی سه مهاجم مدعی آقای گلی مشخص شود مگر آنکه ترابی یا علیپور در سه بازی باقیمانده قهرمان لیگ، از سه بازیکن دیگر پیشی بگیرند.

آمار: متریکا و سایت یازده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز