خبرگزاری کار ایران

ابراهیم اسدی:

یحیی جانشین مناسبی برای برانکو و کالدرون بود/ باشگاه باید به دنبال جانشین شایسته ای برای بیرانوند باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۱۳۳

ستاره سابق پرسپولیس معتقد است، اگر کسی غیر از یحیی گل محمدی بعد از برانکو و کالدرون هدایت پرسپولیس را بر عهده می‌گرفت، نمی‌توانست به این خوبی با تیم موفق بشود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم اسدی در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: در این که برانکو یک شاکله قوی برای پرسپولیس ساخت، شکی نیست ولی شاید اگر کسی غیر از یحیی گل محمدی بعد از برانکو و کالدرون هدایت پرسپولیس را بر عهده می‌گرفت، نمی‌توانست به این خوبی با تیم کانکت بشود و این موفقیت به دست نمی‌آمد. یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی توانست یکسری حاشیه‌ها و چالش‌ها در تیم را از بین ببرد.

وی افزود: بازیکنان پرسپولیس برای چند سال با مربی بزرگ کار کردند و هر کس سرمربی می‌شد توسط بازیکنان مقایسه می‌شد. پس مربی جدید باید از نظر فنی و سایر مسائل، حرفی برای گفتن می‌داشت تا پذیرفته شود. کار گل محمدی نه تنها آسان نبود، بلکه از جهاتی سخت‌تر هم بود.

اسدی تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند نقش برانکو را در ساختن شخصیت فنی و قهرمانی پرسپولیس نادیده بگیرد اما حفظ این شرایط هم کار آسانی نبود و نیست. همان طور که دیدیم مربیان و تیم‌های دیگری بودند که نتوانستند این کار را انجام بدهند. فکر می‌کنم رفاقتی که گل محمدی توانست در تیم ایجاد کند، خیلی مهم بود.

وی درباره ارزیابی خود از شرایط تیم برای لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: شرایط در لیگ قهرمانان سخت‌تر از لیگ برتر است. پرسپولیس در آسیا با رقبای حرفه‌ای‌تر روبرو است. به نظر من در وهله اول باید یک جایگزین برای بیرانوند جذب شود. البته بوژیدار جایگزین شایسته‌ای است. هم در دروازه‌بانی خوب است و هم نسبت به تیم تعصب دارد. در بعضی زمینه‌ها بیرانوند بهتر بود و در بعضی زمینه‌ها، بوژیدار بهتر عمل می‌کند ولی او هم یک جانشین خوب لازم دارد. آسیب دیدگی و محرومیت همیشه وجود دارد. از طرفی، حضور یک دروازه‌بان دوم قوی برای دروازه‌بان اصلی، یک انگیزه و محرک قوی است.

اسدی در ادامه عنوان کرد: در خط دفاع با توجه به آسیب‌دیدگی محمد انصاری، به بازیکن نیاز داریم. البته محمد نادری بازیکن خوبی است و در عین جوانی، تجربه دارد ولی مربی باید برای شرایط مختلف، دست باز برای انتخاب داشته باشد. بشار را داریم ولی حضور یک هافبک پاسور خوب می‌تواند کمک زیادی به مهاجمان و دیگر هافبک‌ها باشد. مهدی ترابی می‌تواند آزادتر عمل کند و از طرف دیگر بازیکنانی مثل نورالهی و کامیابی نیا مدام در حال جنگ با هافبک‌های حریفان هستند تا وسط زمین را بگیرند و این مساله در لیگ قهرمانان اهمیت زیادی دارد. در آسیا وظیفه اصلی آنها در کنار مدافعان، استحکام سازمان دفاعی خواهد بود.

ابراهیم اسدی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز فوتبال، گل نخوردن، مهمترین اولویت است. اسدی که گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره رقابت‌های لیگ برتر را به ثمر رسانده بود، درباره ادعاهای مطرح شده از سوی بعضی تیم‌ها درباره قهرمانی‌های پرسپولیس، گفت: خب، چه انتظاری داشتیم. آنها باید هم یکسری مسائل را مطرح کنند. پرسپولیس در همه ادوار حیات خودش در کسب قهرمانی و افتخار، سرآمد بوده است و این فقط به دوره اخیر محدود نمی‌شود. از طرفی، تیمی که چهار سال پیاپی قهرمان شده، این وصله‌ها به آن نمی‌چسبد. آنها بسیاری از مشکلات پرسپولیس را نداشتند. در فوتبال ایران باید بررسی شود، پرسپولیس و برانکو چه فرایندی را طی کردند که این اتفاق افتاد. چقدر شجاعت داشتند مثل برانکو و پرسپولیس، قید یکسری از بازیکنان که از نظر فنی خیلی خوب بودند را بزنند؟ پرسپولیس در واقع، 5 سال پیاپی قهرمان شده است و این اصلا نمی‌تواند اتفاق و حادثه باشد.

ابراهیم اسدی در ادامه، بیان کرد: برانکو برای پرسپولیس یک چهره خاص بود، مثل علی پروین و فقط به قهرمانی فکر می‌کرد. به خود تیم تعصب داشت و خودش را اسیر بازیکن نمی‌کرد. می‌توانست به خاطر تیم و اصول حرفه‌ای خودش تصمیم‌های سخت بگیرد. خودش می‌گفت ما همیشه دو، سه تا محروم و مصدوم داریم ولی از اصول نمی‌گذشت. یکی از مسائلی که برای من خیلی جالب بود، این که هیچ وقت از روی نیمکت تکان نمی‌خورد. کارش را قبل از ورود تیم به زمین انجام می‌داد. فقط سرمربی نبود، یک مدیر نبود. به نظرم علی پروین و برانکو نقاط مشترک زیادی داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز