خبرگزاری کار ایران

یک خبر هیجان انگیز برای علاقمندان به بازی یارانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۴۵

گوگل کلاود و فاکس اسپورتس قصد دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا محتوای بهتری برای مخاطبان فراهم بیاورند. فاکس اسپورتس آرشیو غنی از فیلم‌های ورزشی در سال‌ها و دهه‌های گذشته در اختیار دارد، اما بازبینی این آرشیو برای تولید محتوا نیاز به نیروی انسانی گسترده و زمان بسیار زیادی دارد، از این رو است که آنها می‌خواهند کارشان را با هوش مصنوعی به پیش ببرند.

به گزارش ایلنا، آینده ورزش با ویروس کرونا همچنان نامشخص است و رسانه‌ها به سراغ آرشیو فیلم‌های قدیمی رفته‌اند تا برای مخاطبان محتواهایی بر اساس آنها تولید کنند و فیلم‌های بازی‌های جذاب قدیمی را با تدوینی جدید در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. حالا فاکس اسپورتس و گوگل کلاود قصد دارند با استفاده از قابلیت‌های یادگیری ماشین، آرشیو گسترده فیلم‌های ورزشی موجود را ارزیابی کنند. هدف آنها این است که با استفاده از فناوری‌های جدید بتوانند فیلم‌هایی را پیدا کنند که به‌صورت بالقوه برای مخاطبان جذاب هستند. این سیستم می‌تواند آرشیو فاکس که در طول دهه‌ها از بازی‌های مختلف در ورزش‌های گوناگون گردآوری شده را بررسی و جذاب‌ترین کلیپ‌ها و بازی‌ها را پیدا کند.

اخیراً IBM هم دست به کار مشابهی زده و از هوش مصنوعی استفاده کرده تا بازی‌های کلاسیک تنیس در دهه 1970 را ترمیم دیجیتالی و کیفیت تصویر آنها را بهتر کند. آنها همچنین با استفاده از فناوری، از روی شدت صدای تشویق تماشاگران می‌توانند لحظات جذاب بازی‌ها را پیدا و آنها را تدوین کنند. الگوریتم‌های IBM در این میان بسیار موفق بوده‌اند و توانسته‌اند کیفیت تصویر بازی‌های قدیمی را به شکل قابل توجهی بهبود بخشند تا بتوان از آنها برای جذب مخاطب استفاده کرد.

همکاری گوگل کلاود و فاکس اسپورتس بار دیگر نشان می‌دهد شرکت‌های قدیمی چطور از فناوری‌های پیشرفته مانند رایانش ابری و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا از داده‌هایی که در طول دهه‌ها گردآوری کرده‌اند بهره بگیرند و نسبت به رقیبان‌شان برتری داشته باشند.

این همچنین نشان می‌دهد که سرویس‌هایی مانند گوگل کلاود می‌توانند به چه داده‌های ارزشمندی دسترسی داشته باشند. شرکتی مانند فاکس اسپورتس، داده‌هایی بسیار غنی در اختیار دارد که تاکنون از آنها به‌خوبی بهره گرفته نشده بود، چراکه این کار نیاز به نیروی انسانی پرشماری داشت و البته زمان زیادی هم برای آن نیاز بود. آنیل جایین، مدیر گوگل کلاود می‌گوید: «یکی از مواردی که برای آنها به‌صورت ویژه‌ای چالش‌‌برانگیز بوده، مدیریت محتواهای ویدئویی‌شان بوده است. آنها در زمینه سازمان‌دهی و یافتن محتواهایی که به‌دنبالش هستند دچار چالش بوده‌اند. این کاری بسیار خسته‌کننده است که تاکنون بیشتر به‌صورت دستی انجام می‌شده است.»

هدف از این همکاری این است که این فرآیند، هوشمندتر و کارآمدتر دنبال شود. اغلب، اولین گام سازمان‌ها برای به‌کارگیری هوش مصنوعی این است که یک ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری پیدا کنند. این کار تا حد زیادی ضروری است، چراکه باعث می‌شود داده‌ها در یک نقطه جمع شوند. برای الگوریتم‌ها بهتر است که داده‌ها را یکجا داشته باشند و به این ترتیب می‌توان مدیریت اطلاعات را به شکل بهتری انجام داد.

مذاکرات بین فاکس اسپورتس و گوگل کلاود نزدیک به دو سال پیش آغاز شد. در ابتدا قرار بود از یادگیری ماشین برای تحلیل داده‌های گسترده فاکس استفاده شود تا بتوان جست‌وجوهای دقیق‌تری داشت و محتواهای جدید را به‌راحتی با استفاده از فیلم‌های موجود تولید کرد.

این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند برای هر کاربر، طبق سلیقه او، محتوای خاصی تولید کند، چراکه تهیه‌کنندگان می‌توانند به‌آسانی به‌دنبال بازی‌های خاص باشند. این کار همچنین به فاکس اسپورتس کمک می‌کند که به‌سرعت محتواهای جدید از روی فیلم‌های قدیمی تولید کند و به این ترتیب مخاطب را مشتاق نگه دارد، چراکه الگوریتم‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر از انسان دریابند که کدام فیلم‌ها برای مخاطب جذاب‌ترند و باید تدوین شوند.

مدیران می‌گویند این تغییر باعث می‌شود فاکس اسپورتس بتواند بهتر از فناوری استفاده کند تا مخاطبان بیشتری جذب کند. براد زاگر، مدیر تولید و عملیات در فاکس اسپورتس می‌گوید: «شما باید مسیری برای آینده انتخاب کنید. اما چیزی که ما می‌خواستیم از آن مطمئن باشیم این بود که با عجله وارد دنیایی نشویم که درباره‌اش تحقیق کاملی نداشته‌ایم. به باور ما، این چیزی است که خط پایان ندارد. زمانی که به این دنیای جدید وارد شدیم، می‌توانیم به‌صورت مستمر، پیشرفت سریع‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم.» اما مخاطبان باید صبر کنند تا اثرات این تغییرات را به‌صورت کامل ببینند. جایین می‌گوید که بیشتر کارهای انجام‌شده تا اواسط سال 2021 (حدود یک سال بعد) در دسترس مخاطبان قرار نخواهد گرفت. او می‌گوید: «اگر بتوانید یک سازمان رسانه‌ای را قادر سازید که از تمام داده‌هایش به شکل مؤثری استفاده کند، آنها می‌توانند بسیار بهتر به مخاطبان خود خدمات ارائه دهند و تجارت‌شان را به پیش ببرند.»

تامس کوریان، مدیر ارشد اجرایی گوگل کلاود در اوایل سال 2019 به این سازمان پیوست. جایین می‌گوید که از آن هنگام، این شرکت تمرکزش را روی پیشرفت‌هایی گذاشته که در صنعت اتفاق می‌افتد. به گفته او، اتفاقات مهمی در صنعت هوش مصنوعی روی داده و تحولات گسترده‌ای دارد انجام می‌شود.

صنعت سرگرمی یکی از بخش‌هایی است که از هوش مصنوعی استفاده بسیاری می‌برد. حالا که شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از صنایع دچار بحران شوند، از جمله صنعت‌های ورزش و سرگرمی، روی آوردن شرکت‌ها به استفاده از سیستم‌های ابری بیشتر شده است. جایین می‌گوید: «برخی بخش‌های رسانه‌ای به‌صورت نوظهوری به سراغ ذخیره‌سازی ابری آمده‌اند. ما در حال حاضر در روزهای ابتدایی این کار هستیم. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، همه کارهایی که روی آنها تمرکز کرده بودیم، ناگهان در معرض دید همه قرار گرفته‌اند و تمرکز همه روی سازمان‌های رسانه‌ای بوده است.»

دیگر شرکت‌های بزرگ مانند IBM هم دارند تلاش می‌کنند در صنعت ورزش سهم خود را از بازار به دست بیاورند. این شرکت مدل‌هایی از هوش مصنوعی را توسعه داده که می‌تواند روی بازی‌ها گزارش صوتی انجام دهد و به‌صورت خودکار، صحنه‌های جذاب بازی را گردآوری کند.

جایین می‌گوید اوضاع در آینده هم به همین ترتیب پیش خواهد رفت، هرچند که به باور او، این فرآیند هرگز کاملاً خودکار نخواهد شد، چراکه در تولید محتواهای خلاقانه، انسان‌ها همچنان نقشی حیاتی خواهند داشت. او می‌گوید: «اگر بتوانید بخش‌های مختلف بازی‌ها را شناسایی کنید، می‌توانید اطلاعات لازم را به انسان‌هایی بدهید که در عمل دارند کار خلاقانه تدوین و تولید این فیلم‌ها را انجام می‌دهند.»

اما برای اینکه ماشین‌ها بتوانند در کنار انسان‌ها کار کنند، اول باید داده‌ها را درک کنند. به همین دلیل است که گوگل کلاود با فاکس اسپورتس همکاری می‌کند. بخش مهمی از کارهای ابتدایی این است که الگوریتم‌ها روی داده‌های ذخیره‌شده شرکت‌ها آموزش داده شوند. جایین می‌گوید: «کار اصلی این است که این مدل‌ها آموزش داده شوند تا بتوانند پیراهن بازیکنان، حرکات خاص در جریان بازی، شادی بازیکنان و واکنش تماشاگران را یاد بگیرند. ما می‌خواهیم موارد جذاب را در سینی بگذاریم و در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهیم تا بتوانند با استفاده از آنها، ویدئوهای جذابی برای مخاطبان بسازند.»

منبع: بیزینس اینسایدر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز