خبرگزاری کار ایران

الماس استقلال در رویای بزرگ آقای گلی

کفش طلا به سایز شیخ دیاباته سفارش داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۲۶

استقلال یک رقابت درون‌تیمی را هم آغاز کرده و علاوه بر اینکه خود در پی رسیدن به رتبه دومی لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی است، مردانش رقابتی تنگاتنگ را با هم آغاز کرده‌اند؛ صحبت از خط آتش استقلال است.

به گزارش ایلنا،  نقطه‌ای که تبدیل شده به مهم‌ترین ابزار برای فرهاد مجیدی تا شاید رتبه دومی‌اش در لیگ برتر را قطعی کند و در جام حذفی هم به قهرمانی برسد. استقلال اکنون در لیگ بیشترین آمار گلزنی را به خود اختصاص داده و با به ثمر رساندن 48 گل از بهترین خط آتش برخوردار است. در دل این کارنامه قابل توجه آمار ویژه‌تری از مهاجمان استقلال قرار گرفته که قطعاً منجر به ثبت بهترین خط حمله لیگ به نفع استقلال هم خواهد شد.

اکنون دیاباته را با 12 گل در رتبه اول جدول گلزنان لیگ برتر می‌بینیم و مهدی قایدی و ارسلان مطهری در پس او 9 گله‌اند. البته بخشی از گل‌های مطهری در تیم سابقش ذوب‌آهن به ثمر رسیده است اما او بر پایه همین آمار به دنبال ثبت بهترین رکورد و حتی کسب کفش طلای لیگ برتر است. قایدی نیز همین انگیزه را دارد و به رغم آنکه این اواخر قدری افت کرده و حتی از ترکیب اصلی دور افتاده اما جایگاه اولی را برای خودش در جدول گلزنان لیگ برتر هرگز دور از دسترس نمی‌بیند و در پی دستیابی به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر است اما شاید به واسطه آمادگی که شیخ دیاباته از آن برخوردار است در نهایت این بازیکن به کفش طلای لیگ برتر برسد و رقابت را از شهریار مغانلو را ببرد و کفش طلای لیگ برتر را به چنگ آورد.

این رقابت 3 نفره در واقع لبخند فرهاد مجیدی را به دنبال داشته و سرمربی استقلال را عمیقاً از این تلاش 3 نفره خوشحال کرده است. وضعیتی که استقلال کمتر تجربه‌اش کرده و تنها در دورانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم بود چنین رقابتی در خط حمله شکل می‌گرفت. هرچند که اوضاع امروز استقلال کاملاً متفاوت است و در تاریخ لیگ برتر هرگز سابقه نداشته 3 بازیکن در خط آتش با هم برای رسیدن به کفش طلا مسابقه بدهند.

گلزنی استقلال در لیگ نوزدهم البته محصور به مهاجمان نبوده است. باید دوباره یادآوری کرد که علی کریمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند و حتی مدافعان به تناوب در استقلال گل زده‌اند و در نیمی از گل‌های زده استقلال در لیگ نوزدهم نقش داشته‌اند. در واقع اینطور نیست که تعداد گل‌هایی که استقلال در لیگ نوزدهم به ثمر رسانده را وابسته به مهاجمان بدانیم و دیگر بازیکنان نیز سهم بسیاری در گلزنی داشته‌اند که مجیدی باید قدر چنین تیمی را بداند که می‌داند. الگوی بازی استقلال درست مانند آنچه مجید نامجومطلق به زبان آورده مدرن و بر پایه بازی هجومی است اما آنچه سبب شده استقلال با وجود برخورداری از این خط حمله تیغ‌دار و گلزن نتواند قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، عدم تعادل در بازی دفاعی بوده که گاه مدافعان و دروازه‌بان و گاه هافبک‌ها و حتی مهاجمان در خلق آن مؤثر بوده‌اند.با این شرایط اما نباید تردید به دل راه داد که دیاباته، قایدی و مطهری تلاش بسیاری خواهند کرد تا نام خود را در میان گلزن‌ها قرار دهند و در نهایت کفش طلا را به چنگ آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز