خبرگزاری کار ایران

5 ماه، 350 ساعت و روزهای مهم فدراسیون فوتبال/ در انتظار ایمیل سرنوشت ساز

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۵۳۶

جامعه فوتبال درحالی همچنان در انتظار دریافت نامه سرنوشت ساز فیفاست که فدراسیون فوتبال در حدود 5 ماه گذشته در این مسیر نمره قبولی گرفت.

به گزارش ایلنا، 18 فروردین بود که روند اصلاح اساسنامه و قوانین انتخاباتی فدراسیون فوتبال با انتخاب دبیرکل جدید استارت خورد. مهدی محمد نبی، مردی که 8 سال حضور در صندلی داغ دبیرکلی فدراسیون را در کارنامه داشت و در کنار آن تجارب متفاوتی از حضور در باشگاه‌های مختلف، مدیریت در اتحادیه فوتبال و ... را طی سه دهه سپری کرده بود با حکم حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال به سمت پیشین خود در ساختمان سئول بازگشت.

از همان روز انتصاب بود که او بلافاصله اعضای کمیته حقوقی و مقررات فدراسیون فوتبال را به خط کرد و با برنامه ریزی منسجم و دقیق بحث تدوین سند چشم انداز فردای فدراسیون فوتبال را در دستور کار قرار داد. اتفاقی که به درستی اولویت اصلی فدراسیون در دوران کنونی تشخیص داده شد. در این باره جلسات به شکل هدفمند آغاز شد. برگزاری چند جلسه هیات رییسه و بیش از سه ماه جلسه مستمر دبیرکل و اعضای تیم حقوقی و تدوین مقررات و برگزاری ویدیو کنفرانس های متعدد با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همگی در مسیر تدوین نقشه راه فدراسیون جدید فدراسیون انجام شد. هدف در یک جمله این بود که فدراسیون در تبعیت کامل از قوانین داخلی و توجه تام و تمام از الزامات بین المللی به راه حل مناسبی برسد.

بیش از 350 ساعت جلسه برای تدوین پیش نویس

در همان روزهای نخست، با تدبیر صورت گرفته از سوی دبیرکل فدراسیون اعضای مجمع هم در بحث تدوین پیش نویس اساسنامه مشارکت جدی پیدا کردند و برای نخستین بار نظرات خود را به فدراسیون ارائه کردند. بعد از آن بود که فدراسیون وارد فاز جدی مربوطه شد و با برگزاری بیش از 350 ساعت جلسات مختلف در سطوح متفاوت نظرات برای ارسال پیش نویس اساسنامه به فیفا به جمع بندی رسید. داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: خیلی خوشحالم که با حضور بهاروند و نبی که دانش و تجارب ارزنده ای دارند، روند مربوط به اصلاح اساسنامه فدراسیون به بهترین شکل طی شد. نکته مهم در این باره این است که فدراسیون وظیفه اش را به بهترین شکل انجام داد و باید به مسولان فدراسیون و در راس آن بهاروند و نبی و هیات رییسه تبریک گفت. امیدوارم در ادامه هم با دریافت نظر فیفا ادامه مراحل طی شود و خدشه ای به این کار با ارزش فدراسیون وارد نیاید.

چه خبر از اساسنامه؟

شکی نیست که این روزها کل جامعه فوتبال در انتظار اعلان نظر فیفا پیرامون اساسنامه است. اتفاقی که به نظر می رسد تکلیف فدراسیون فوتبال را برای همیشه روشن می کند و این موضوع درخواست کل خانواده پرشمار آن است. الزامات فیفا روشن است و بر استقلال فدراسیون همواره تاکید داشته است.اتفاقی که بعضا با برخی اظهارنظرها در سال های دور و نزدیک نگرانی هایی را به همراه داشته است. با این وجود به نظر می رسد با تامین نظر فیفا و هماهنگی نهادهای داخلی یک بار برای همیشه مشکل بند یک اساسنامه فدراسیون مرتفع شود. برای آن لحظه شمارش معکوس مدتی است آغاز شده ایمیل سرنوشت ساز فیفا چه زمانی به فدراسیون فوتبال می رسد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز