خبرگزاری کار ایران

استراماچونی - استقلال؛ پایان یک رویا

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۱۹۹

موضوع بازگشت دوباره استراماچونی این روزها بار دیگر به دکانی برای رویا فروشی به هواداران استقلال تبدیل شده است.

به گزارش ایلناف هرچقدر هم بگویند «گذشته‌ها گذشته»، آدمیزاد نمی‌تواند روزهای خوش گذشته را فراموش کند. در تابستان 99، در روزهایی که استقلال افتان و خیزان لیگ را ادامه می‌دهد، هواداران استقلال در «گذشته» مانده‌اند؛ در پاییز 98 و روزهایی که آبی‌ها بی‌رحم‌ترین تیم لیگ بودند. حق هم دارند! استقلال بعد از 6 فصل پرحادثه که ناکامی‌ها پررنگ‌تر از موفقیت‌ها بود، در قواره یک «قهرمان» ظاهر شده بود. این فقط عقیده هواداران متعصب استقلال نبود. حتی مربیان تیم‌هایی که با استقلال روبه‌رو می‌شدند، در مصاحبه‌های مطبوعاتی به این مسأله اذعان می‌کردند اما یک اتفاق تلخ از سر بی‌تدبیری و سوءمدیریت، همه چیز را زیر و رو کرد.

با رفتن استراماچونی، ناکامی و شکست، آرام آرام به اردوی استقلال خزید. «تیمِ بی‌مربی» در دو بازی خانگی آسان، پنج امتیاز را مفت از دست داد و تیمی که در هفته سیزدهم صدرنشین بود، بعد از خداحافظی با مربی ایتالیایی و ورود فرهاد مجیدی تا امروز حتی رنگ «دو برد پیاپی» در لیگ را هم ندیده است. وضعیت این روزهای استقلال را با رقیب دیرینه‌اش پرسپولیس مقایسه کنید که در نیم فصل گابریل کالدرون را از دست داد اما در 15 بازی اخیر، 14 برد به دست آورده!

در شرایط فعلی، حتی قهرمانی در جام حذفی هم نمی‌تواند موفقیت بزرگی برای استقلالی‌ها تلقی شود چرا که در تاریخ این باشگاه هیچ‌وقت سابقه نداشته بین دو قهرمانی استقلال در بالاترین سطح فوتبال (لیگ یا جام باشگاه‌های تهران) 7 سال وقفه بیفتد. با این وضعیت، آنچه هوادار ناراضی را سر شوق می‌آورد، وعده «بازگشت استراماچونی» به تیم است. وعده‌ای که اگرچه هیچ مقام رسمی به شکلی صریح آن را مطرح نکرده اما زمزمه‌های آن در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده.

استراماچونی در کمتر از 6 ماه حضورش در ایران اثبات کرد که به رغم خصوصیات اخلاقی منحصر به فردش و روحیه ناسازگارش، به لحاظ فنی چه مربی بادانشی است. در اینکه او دوران بسیار موفقی را پشت سر گذاشت هیچ تردیدی وجود ندارد و چه بسا اگر امروز مربی استقلال بود، لیگ نوزدهم سرنوشت دیگری داشت اما بیایید کمی واقع‌بین باشیم؛ در همین روزها که هشتگ «استراماچونی را برگردانید» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، استقلال به خاطر پرداخت نکردن بدهی 350 هزار دلاری بویان نایدنوف، موقتاً از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و به محض اینکه پول هافبک سابقش را فراهم کند، با چالش طلب 600 هزار دلاری وینفرد شفر روبه‌رو خواهد شد.

بعد از آن نوبت به خود استراماچونی می‌رسد که پرونده شکایتش در فیفا هنوز به حکم قطعی نرسیده اما از شواهد اینگونه برمی‌آید که احتمالاً آبی‌ها مجبور خواهند شد یکی از سنگین‌ترین غرامت‌های تاریخ باشگاه را به او بپردازند. این مربی ایتالیایی تقاضای دریافت یک سال و نیم باقی‌مانده از قراردادش را کرده که اگر در این شکایت موفق شود، استقلال ناگزیر است بیش از یک میلیون و پانصد هزار یورو، غرامت بپردازد.

از اینکه استراماچونی در تیزر پخش مسابقه اینترمیلان و اسپال، به هوادارانش در ایران پیام می‌دهد، می‌توان اینگونه برداشت کرد که خود او هم تمایل دارد دوباره در استقلال کار کند اما برای استخدام مجدد استراماچونی، باید قرارداد تازه‌ای با او بست. قراردادی که غرامت قبلی را پاک نمی‌کند و باید دوباره با او سر میز مذاکره نشست و تعهد میلیون دلاری تازه‌ای امضا کرد.

در روزهایی که با هر تغییر «کانال» دلار، فوتبال ایران بیشتر به پرتگاه ورشکستگی نزدیک می‌شود و استقلال هم مثل سایر باشگاه‌ها، با مشکلات مالی شدیدی روبه‌رو است، وعده بازگشت استراماچونی از جانب هر کسی که باشد، بیشتر به «رویا فروشی» شباهت دارد تا نقشه‌ای مبتنی بر واقعیت. اگر وضعیت درآمدزایی فوتبال، همینی باشد که امروز هست، استقلال لااقل به این زودی قادر به جذب استراماچونی و مربیانی در سطح او نیست. این واقعیت تلخی است که هواداران استقلال باید آن را بپذیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز