خبرگزاری کار ایران

وقتی قهرمانی ارزش ندارد

یک اتفاق تلخ برای پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۱۹۴

قهرمان شدن یا قهرمان نشدن چقدر در فوتبال ایران تفاوت اقتصادی دارد؟ تیم قهرمان چه فرصت‌هایی را به دست می‌آورد و چقدر درآمد بیشتری خواهد داشت؟

به گزارش ایلنا، پرسپولیس از قدرت گرفتن نشان تجاری خود در ۴ سال اخیر چقدر بهره‌مند شده است؟ سؤال مهم‌تر اینکه پرسپولیس در ۴ سال اخیر چقدر به یک باشگاه متمول نزدیک شده؟ بدهکارتر از گذشته است یا متمول؟ پرسپولیس ۴ قهرمانی پی در پی به دست آورده اما به دو مربی خارجی خود در این ۴ سال بدهکار است، به دستیاران آنها بدهکار است، به بازیکنان خارجی و خریدهای بی‌حاصل خود بدهکار است و توان پرداخت این بدهی‌ها را ندارد. شکایت‌ها پرسپولیس را بی‌جان کرده‌اند، پرسپولیس در وضعیتی است که در واقع هر لحظه شاید مجوز حرفه‌ای‌اش باطل شود، اگر فدراسیون فوتبال به مماشات خطرناک خود با تیم‌های بدهکار ادامه ندهد.

 

پرسپولیس همین حالا از ۳ پنجره نقل و انتقالات محروم است و چون می‌داند با پرداخت بدهی پنجره‌ها باز می‌شود، خود را نگران و در بحران جلوه نمی‌دهد. فوتبال ایران به روزگاری دچار است که تیمی با ۴ قهرمانی پی‌در‌پی به اوج بدهی‌ها می‌رسد و ورشکسته می‌شود. این فوتبال بیمار است، آنچنان سخت که این حال و روز تیم قهرمان است، نه قهرمان این فصل، بلکه قهرمان در ۴ فصل پی‌در‌پی و تنها تیم دهه اخیر که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

کسی نمی‌داند در فوتبال ایران باید چه فاجعه‌ای رخ دهد تا رفتار مالی باشگاه‌ها تغییر کند. قهرمان ۴ فصل پی‌در‌پی در فوتبال ایران آنچنان از رفتار مالی خود آسیب دیده که یکی از بی‌تعهدترین باشگاه‌های ایران در پرداخت دستمزد است و حتی دستمزد سرمربی خود را که آجر روی آجر گذاشت و این قهرمانی‌ها را ساخت، پرداخت نمی‌کند. وقتی حکایت قهرمان ۴ ساله فوتبال ایران این باشد، ببینیم تیم‌های دیگر چگونه روزگار می‌گذرانند. پرسپولیس با همین روش‌های عجیب و غریب و با فالو و آنفالو کردن در اینستاگرام و هشتگ بازی درآمدی را به دست می‌آورد، درآمدی بحث‌برانگیز که در شأن نشان تجاری قهرمان ۴ ساله لیگ برتر نیست. بسیاری تیم‌های دیگر همین فرصت‌ها را نیز ندارند و زودتر و بیشتر با ورشکستگی مواجهند. در این فوتبال اما مسابقه قهرمانی، شرکت در مسابقه ورشکستگی است.

 

هزینه بیشتر برای قهرمانی بیشتر و همزمان برای ورشکستگی بیشتر. تیمی که با ۴ قهرمانی پی‌در‌پی فقط به بدهی‌هایش افزوده شده، چطور می‌خواهد در بورس با موفقیت‌هایش ارزش خود را بیشتر کند؟ وقتی از ورود استقلال و پرسپولیس به بورس حرف می‌زنید، پیش‌تر باید رفتار مالی این دو باشگاه را اصلاح کرده باشید، نه اینکه دو ورشکسته را به بهانه اینکه دو ورزشگاه به نام خود دارند -که در همان نیز تردید وجود دارد- در بورس رها کنید، یا با وعده‌های کشدار و بی‌پایه درباره خصوصی‌سازی حرف بزنید. پرسپولیس موفق‌ترین باشگاه تاریخ لیگ برتر و بدهکارترین باشگاه تاریخ لیگ برتر است. این تضاد عجیب، وضعیت فوتبال ایران را تصویر می‌کند، تصویری ناامیدکننده برای اقتصاد فوتبال ایران.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز