خبرگزاری کار ایران

همراه با المپیکی‌ها در فستیوال دیجیتال AIRbnb

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۵۴

قرار بود جمعه پیش، بیش از یازده هزار نفر از بهترین‌ ورزشکاران دنیا با پوشش‌های متحدالشکل پشت پرچم کشورشان در مراسم افتتاحیه المپیک 2020 توکیو رژه بروند. در عوض به خاطر شیوع کرونا، بسیاری از آن ورزشکاران الان در خانه‌های‌شان محبوس شده‌اند تا به شیوه‌ای دیگر به کشورهای‌شان کمک کنند: جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس.

به گزارش ایلنا،آنها باید یک سال دیگر یعنی تا تابستان سال 2021 صبر کنند تا بتوانند در المپیک حضور داشته باشند. البته این قاعده فقط شامل حال المپیک نشده و بسیاری از تورنمنت‌ها و فستیوال‌های ورزشی دیگر را هم تعطیل کرده است و به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک هم شاهد برگزاری آنها باشیم چرا که تجمعات عمومی تا زمانی نامشخص ممنوع است.

در سایه این واقعیت، مؤسسه Airbnb که به صورت آنلاین خدمات مربوط به اسکان و اقامت در اماکن تفریحی را ارائه می‌کند، در اقدامی بی‌سابقه به برگزاری یک فستیوال دیجیتال بر بستر اینترنت کرده تا به کاربرانش تجربه جدیدی از تعامل و دسترسی به ورزشکاران المپیکی داشته باشند. در فستیوال آنلاین تابستانی المپیک و پارالمپیک Airbnb، بیش از 100 گزینه متنوع برای کسب تجربه تعامل با ورزشکاران برجسته دنیا وجود دارد، از نائومی اوزاکا، تنیسور مطرح ژاپنی و والیبال مجازی با کری والش ینینگ بازیکن تیم والیبال ساحلی زنان آمریکا گرفته تا قدرت مثبت اندیشی قهرمان پارالمپیک استفن میلر و کنکاش در زندگی روی هاشیمورا، مهاجم تیم بسکتبال واشنگتن ویزارد. تماشای زنده این برنامه برای هر فرد  از 15 تا 50 دلار هزینه دارد اما پس از پایان پخش زنده،  تماشای این رویدادها از طریق سایت airbnb یا یوتیوب رایگان است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در این باره گفت: «این فستیوال یک فرصت عالی برای متحد کردن الهام بخشیدن تمام مردم دنیا برای داشتن روحیه دوستی و همکاری در تابستان امسال است. IOC ورزشکاران را در قلب جنبش المپیک قرار می‌دهد و آنها را در هر مرحله‌ای از سفرشان حمایت می‌کند. ما خرسندیم که با Airbnb همکاری می‌کنیم تا فرصت‌های مبتکرانه‌ای برای تقویت قدرت اقتصادی برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی سراسر دنیا فراهم آورد.

رویداد پایانی این فستیوال روز 29 جولای با نمایش یک دموی یکساعته از مهارت‌های اسکیت‌بورد سوار معروف تونی هاوک در رمپ او در منطقه ویستای کالیفرنیا است. او به همراه اسکای براون و لیزی آرمانتو به عنوان دیگر بخت‌های کسب مدال المپیک مطرح است. این سه نفر خود را برای شرکت در اولین دوره مسابقات اسکیت‌بوردینگ در المپیک آماده می‌کنند. باکی لاسک، اندی مک‌دونالد و کوین استاب هم که جزو اسطوره‌های این رشته هستند حضور خواهند داشت تا گوشه‌ای از تکنیک‌هایی که در سال‌های اخیر کسب کرده‌اند را به نمایش بگذارند.

با اینکه ظرفیت 12 نفره شرکت در این رویداد پر شده است، هواداران می‌توانند اسکیت‌بوردهای خودشان را بردارند و با تماشای زنده برنامه ستاره‌های محبوب‌شان در ساعت 9 شب به وقت محلی، تکنیک‌های جدیدی که از آنها می‌آموزند را تمرین کنند.

هاوک می‌گوید: «اضافه شدن رشته اسکیت بوردینگ به بازی‌های المپیک یک گام بلند برای توسعه جهانی این رشته ورزشی است و در آینده برای نسل بعدی اسکیت‌بازها فرصت‌های بیشتری فراهم خواهد آورد. با توجه به تعلیق المپیک سال جاری، من بسیار خوشحالم که تجربه آنلاین Airbnb همچنان می‌تواند به هواداران فرصتی برای ملاقات و تعامل با تعدادی از بهترین‌های رشته ورزشی ما که اولین حضورشان در المپیک را سال آینده در توکیو تجربه می‌کنند، قرار دهد.» در پایان نمایش یکساعته سه اسکیت‌بوردباز، بینندگان می‌توانند سؤالات خود را از براون (عضو کاروان انگلیس) و آرمانتو (عضو کاروان فنلاند) درباره تمرینات‌شان برای حضور در المپیک بپرسند. اگر براون به المپیک صعود کند (او در رده‌بندی بهترین اسکیت‌بوردبازهای جهان سوم است) جوان‌ترین ورزشگاه تیم بریتانیا خواهد بود که در المپیک شرکت کرده است.

منبع: فوربز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز