خبرگزاری کار ایران

فتح الله زاده در گفتگو با ایلنا:

پوکر فساد؟ نباید به پرسپولیس تهمت بزنیم / پرسپولیس تیم دومم است / منتظریم پرسپولیس در آسیا هم پوکر کند!

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۷۶۳

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران با کری‌خوانی که برای هواداران پرسپولیس داشته می‌گوید شاگردان یحیی گل محمدی با زحمت توانسته‌اند به قهرمانی در لیگ نوزدهم دست پیدا کنند.

علی فتح الله زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران در گفتگو با ایلنا درخصوص چهارمین قهرمانی متوالی تیم پرسپولیس در لیگ برتر موسوم به پوکر قهرمانی اظهار داشت: خوشحالیم که تیم‌های ایرانی بتوانند در آسیا پوکر کنند. پرسپولیس در ایران پوکر کرد و ما هم در آسیا به واسطه حضور چهارباره در فینال آسیا! منتظریم که پرسپولیس را هم چهار بار در فینال آسیا ببینیم. خیلی سخت است که ما آن بالا بخواهیم تک و تنها باشیم؛ چون به هر حال از این نظر در آسیا غریب هستیم.

او ادامه داد: از دوستان پرسپولیسی عذرخواهی می‌کنم این صحبت‌های کری خوانی است و دوست ندارم که کسی از این صحبت‌ها ناراحت شود. ما این شوخی‌ها را انجام می‌دهیم تا به نوعی با فوتبال حال کنیم. به دنبال کری‌های قشنگ باشیم و نوعی نشود که بخواهیم به کسی بی احترامی کنیم. 

او درباره اینکه در چندین نوبت مدیرعامل استقلال بوده و با مدیران زیادی در وزارتخانه کار کرده است و اینکه می‌گویند فساد در فوتبال وجود دارد خاطرنشان کرد: شما در هیچ جای کشور نمی‌بینید که هیچ فسادی وجود نداشته باشد. فساد در هر جا که ببینید وجود دارد. وقتی اعلام می‌کنید که 2 یا 3 هزار میلیارد تومان اختلاس شده است، این‌ها رقم‌های بسیار بالایی است و اگر کل پول ورزش را هم جمع کنیم یکی از این اختلاس‌ها نمی‌شود. مثلا می‌گویند 8 هزار میلیارد؛ شما اگر کل فوتبال را در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم جمع کنید به چنین مبلغی نمی‌رسید. 

فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که فسادهای ورزشی چگونه هستند، گفت: ممکن است همه رقمه باشد. یکبار ممکن است شما به بدنه تصمیم گیری در فوتبال نفوذ داشته باشید، اگر آنجا حق و عدالت به تیمی داده نشود می‌شود فساد! یک زمان ممکن است از منابع مالی فوتبال سوءاستفاده کنید که آن هم به نوعی فساد است. مگر ما نمی‌گوییم که همه باید دست به دست هم بدهیم تا فساد کم شود، چرا فوتبال را خصوصی نمی‌کنید؟ اگر این اتفاق صورت بگیرد دیگر فسادی در فوتبال وجود نخواهد داشت.

او ادامه داد: برای مثال آقای زنوزی در تراکتورتبریز که از هزینه شخصی تیمداری می‌کند و هر مقدار که بخواهد خرج می‌کند و کسی نمی‌تواند سد راه او باشد. به نظرم آنهایی که ادعای مبارزه با فساد را دارند خودشان عامل بروز این اتفاق هستند. شما اگر راست می‌گویید تمام فوتبال را خصوصی کنید. 

فتح الله زاده در واکنش به این سوال که با اظهارات او ممکن است وزیر ورزش با چنین صحبت‌هایی ناراحت شود چون در صحبت‌هایش اشاره کرده بود در حال مبارزه با فساد در فوتبال است، گفت: من شخص خاصی را مدنظر ندارم چون شما هر صحبتی که انجام بدهید یک فرد ناراحت می‌شود، من روی کلیات صحبت می‌کنم و اگر وزیر ورزش در حال مبارزه با فساد است خیلی اقدام خوبی است و امیدواریم که ادامه دار باشد. وقتی شما فساد را می‌بینید و برخورد می‌کنید شاهد گسترش آن خواهید بود. این را هم بگویم که وقتی فوتبال را خصوصی می‌کنید نباید نظارت را قطع کنید، طوری نشود که بگوییم خدا پدر کفن دوز قبلی را بیامرزد! شما باید بسته‌های حمایتی از فوتبال داشته باشید. مگر لیگ برتر انگلیس خصوصی نیست؟ اما دولت همچنان آنجا نظارت دارد. 

او ادامه داد: در کشور ما دخل و خرج ورزش یکسان نیست. عامل این نه بازیکن و نه مدیریت هستند. به خاطر این است که درآمدهای آن را پرداخت نمی‌کنند. مهم‌ترین درآمدی که دارند حق پخش تلویزیونی است که پرداخت نمی‌شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که زیرساخت‌ها برای خصوصی سازی وجود دارد یا خیر، گفت: زیرساخت‌ها را چه کسانی باید بسازند به غیر از افرادی که در بدنه فوتبال هستند. معتقدم که این زیرساخت در حال آماده شدن است. می‌گویم اگر در سال اول این اتفاق نیفتد، زیرساخت‌ها شکل می‌گیرد. ما الان 40 سال است که در فوتبال زیرساخت نداریم چه اشکالی دارد که دو سال هم بخش خصوصی بخواهد فوتبال را اداره کند؟ 

فتح الله زاده درباره استفاده از الفاظی همانند "پوکر فساد" پس از قهرمان شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ برتر همچنین گفت: فکر می‌کنم یک دیدگاه ویژه‌تری نسبت به پرسپولیس وجود دارد و خود دوستان پرسپولیس من هم این موضوع را قبول دارند اما باید اسم فساد را پیش از این پوکر خارج کنیم؛ نباید به پرسپولیس تهمت بزنیم. 

او در پاسخ به این سوال که منظور او از نگاه ویژه‌تر به پرسپولیس چیست، گفت: شما تنها کافی است که داوری‌های بازی استقلال را ببینید، اشتباهات را جمع بزنید و خودتان متوجه می‌شوید. بازی استقلال را در تلویزیون کارشناسی کردند و دیدید که در یک نیمه باید دو بازیکن حریف از زمین اخراج می‌شدند. خدایی ناکرده نمی‌خواهم بگویم که داوران تبانی کرده یا پول گرفته‌اند اما آنها اشتباه کرده‌اند و متاسفانه این اشتباهات همیشه به ضرر استقلال بوده که اظهر من الشمس است. پرسپولیس زحمت کشیده که توانسته قهرمانی را به دست بیاورد. 

یک مثالی بزنم، ما در جام باشگاه‌های آسیا مسابقه داشتیم و کسی به سراغ ما نیامد که در زمین باتلاقی بازی کردیم اما در سالی که ما می‌توانستیم قهرمان شویم یک بازی ما را به تعویق نینداختند. اگر خسرو حیدری آسیب نمی‌دید شاید ما می‌توانستیم به ستاره دیگری برسیم اما دیدید که برای پرسپولیس در ایران چه کارهایی که انجام ندادند. ظرف یک ماه تمام استادیوم را رنگ کردند، چمن را مخمل کردند. من ضد پرسپولیس نیستم و بعد از استقلال تیم دومم پرسپولیس است. ما باید این مسائل کمکی به عنوان نماینده ایران در آسیا را نهادینه کنیم.

فتح الله زاده درباره اینکه وزیر ورزش اعلام کرده بود برای پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی به این باشگاه کمک کرده بود، گفت: چنین چیزی درست نیست، جناب آقای خلیل زاده هم عنوان کردند که این پول را شخصا پرداخت کردند. این را در نظر داشته باشید که یک درخواست میلیاردی یک تیم با یک رقم 160 هزار یورو خیلی تفاوت دارد؛ کلا کمک با کمم داستان متفاوتی دارد.

وی درباره اینکه در جلسات با وزیر ورزش این گلایه‌ها را مطرح کرده است یا خیر گفت: من اگر مدیر باشم نیازی به صحبت کردن ندارم و خودم آنقدر قدرت دارم که حق باشگله را بگیرد. همیشه گفته‌ام برخی از مدیران ما ضعیف بوده‌اند که نتوانستند حق استقلال را بگیرند. مگر در زمان من آقای سعیدلو پرسپولیسی نبودند اما ما موفق شدیم که قهرمان شویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز