خبرگزاری کار ایران

اصغر مازیار: تمرینات اصولی در قهرمانی پرسپولیس موثر بود/ کرونا عملکرد تیم‌ها را تحت تاثیر قرار داد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۸۰

خبرهایی که بعد از شروع فعالیت های فوتبالی و در رابطه با اردوهای تیم پرسپولیس می رسید حاکی از تمرینات مدون این تیم بود درحالیکه در خیلی از تیم های لیگ برتر خبری از این تمرینات نبود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، دکتر اصغر مازیار مربی فوتبال در برنامه "ورزش بدون ویرایش" درباره عملکرد فنی لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس مصاحبه کرد.

مازیار در رابطه با تفاوت های لیگ برتر 98 و 99 گفت: تفاوت عمده در این بود که به خاطر بیماری کرونا مجبور شدیم حالت متوقف را در لیگ تجربه کنیم که این موضوع عملکرد تیم ها را هم از لحاظ فنی تحت تاثیر قرار داد.

او با اشاره به انواع مختلف استراحت در حالت معمولی فوتبال بیان کرد: استراحت پیش فصل، بین دو فصل و بعد از فصل به صورت استاندارد در همه لیگ ها و کشورهای مختلف تعریف شده و هر کدام هم بازه زمانی خاص خودشان را دارند.

مثلاً بازیکنان در آمادگی پیش فصل فشار بدنی خیلی زیادی را از نظر آمادگی جسمانی تحمل می کنند، در تعطیلات بین دو فصل، که از لیگی به لیگ دیگر متفاوت است تمرینات خاص و اردوهای کوتاه مدت و بازیهای دوستانه برگزار می شود و در استراحت پایان فصل هم بازیکنان یک مدت استراحت کامل می کنند اما در همان زمان تعطیلی هم یک سری حرکات را از جهت حفظ و نگهداری حدودی آمادگی جسمانی خود انجام می دهند تا در تمرینات پیش فصل سال آینده وارد شوند.

هر یک از اینها فرمول خاص خودش را دارد اما کرونا شرایطی ایجاد کرد که ما واقعاً نمی دانستیم لیگ چه زمانی شروع می شود لذا امکان هیچگونه برنامه ریزی وجود نداشت اما معتقدم تیم هایی که براساس دستورات کادر فنی خود به صورت استاندارد و اصولی تمرین کردند نتیجه خوبی گرفتند.

او ضمن تبریک قهرمانی پرسپولیس به تیم و هواداران گفت: خبرهایی که بعد از شروع فعالیت های فوتبالی و در رابطه با اردوهای تیم پرسپولیس می رسید حاکی از تمرینات مدون این تیم بود درحالیکه در خیلی از تیم های لیگ برتر خبری از این تمرینات نبود.

پرسپولیس با توجه به اختلاف امتیازی که با سایر تیم ها در جدول لیگ برتر داشت سه وضعیت را برای خود  ترسیم کرده بود؛ اول اینکه شاید مسابقات برگزار شود که در این حالت قهرمان می شد، دوم فریز و موکول کردن به سال آینده که این وضعیت برای همه تیم ها یکسان اعمال می شد و سوم هم اینکه مسابقات ادامه پیدا کند اما نهایتاً باشگاه پرسپولیس با فرض اینکه اگر قرار بر ادامه مسابقات باشد شروع به انجام تمرینات منظم کرد و نتیجه اش را هم دید.

این مربی فوتبال گفت: برای داشتن یک فوتبال خوب باید همه زمینه ها آماده شوند؛ مثلاً شرایط آماده سازی و رسیدن بازیکنان ما به هدف لیگ برتر شرایط استانداردی نیست یعنی آموزش مناسبی ندیدند و اگر هم به سطح خوبی رسیده اند اغلب به خاطر استعداد آنهاست.

مسئله دوم امکانات تمرین و اجرای فوتبال است که به تأمین زمین های فوتبال و امکانات کمک آموزشی مانند توپ، زمین، کفش، شرایط باشگاهی و تمرینی استاندارد و وسایل به روز و جدید برمی گردد که متاسفانه حتی برای اختصاص ورزشگاه هم قرعه کشی می شود و این یعنی استانداردی وجود ندارد و مسئله سوم هم بحث های مدیریتی است.

مازیار با اشاره به ضرورت و اهمیت برقراری ثبات مدیریتی در فوتبال گفت: مربیان خارجی به جز یکی دو نفر که صبر و حوصله خوبی داشتند و با این شرایط ما کنار آمدند همه به دنبال شرایط استاندارد بودند. از طرفی وقتی بازیکن ما آنگونه که باید فرامین مربی را اجرا نمی کند مربی هم دیگر اثربخشی در باشگاه ندارد و از طرف دیگر وقتی حق و حقوق مربی به تاخیر میفتد مربی رغبتی برای کار ندارد و مجبور می شویم مربی ارزان قیمت وارد کنیم.

او تأکید کرد: ما باید شرایط استاندارد را برای همه تیم ها پیاده کنیم و صاحبان تیم ها هم بدانند که با جنجال موفق نمی شوند اما وقتی این ساختارها را نداریم مجبوریم که یا مربیان طبقه پایین وارد کنیم یا اینکه مربی با شرایط ما امکان کار کردن ندارد و موفقیتی هم کسب نخواهیم کرد.

این مربی فوتبال پروسه ساخت بازیکن را پروسه ای طولانی مدت و نیازمند بررسی های دقیق خواند و گفت: ما در این بخش و حوزه تئوری های فوتبال و تأمین مالی دچار ضعف هایی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز