خبرگزاری کار ایران

صادقیان: وزیر چطور می‌تواند 4 سال پیاپی یک تیم را قهرمان کند؟/ اول پول اسنپ گل نساجی را بدهند بعد بگویند جام اسنپی/ دستشان از قهرمانی کوتاه مانده و بهانه می‌آورند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۵۸

بازیکن اسبق پرسپولیس در دفاع از موفقیت این تیم پاسخ منتقدان را هم به خوبی داد.

پیام صادقیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم آنهم 4 هفته مانده به پایان رقابت‌ها اظهار داشت: بابت این قهرمانی خیلی خوشحالم و آن را به همه پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم. این قهرمانی امروز اتفاق نیافتاده و از خیلی وقت پیش معلوم بود قهرمان می‌شویم. خیلی خوشحالم و عقیده دارم کار آسانی انجام نشده و یک کار فوق العاده سخت است که 4 قهرمانی پیاپی بیاوری و در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بوده است. این بهانه‌هایی هم که تیم‌های رقیب و هوادارانشان می‌گویند و قهرمانی‌های پرسپولیس را به وزیر و این مسائل ربط می‌دهند هم به هیچ وجه درست نیست. من خودم در فوتبال بودم و چند سال در پرسپولیس بازی کردم. آخر دخالت وزیر یک سال و دو سال است مگر می‌شود 4 سال پیاپی وزیر قهرمان را مشخص کند؟ زمان ما هم روزهایی شده بود که پول نگرفتیم و با اینکه تیم دولتی بودیم توجهی به ما نمی‌شد. این مدل بهانه همیشه وجود داشته است. چهار قهرمانی پیاپی یعنی پتانسیل تیم و یعنی همه جوره کادرفنی و بازیکنان و حمایت هواداران آن را رقم زده است. یک اصطلاحی داریم که می‌گوید اگر داور هم طرف حریف را می‌گیرد تو برو 4 گل بزن بیا بیرون و داور 2 گل را هم نگیرد مجبور می‌شود 2 تای بعدی را بگیرد و برنده می‌شوی. پرسپولیس همیشه با اقتدار بازی‌هایش را برده است و این وصله ها به تیم نمی‌چسبد.

وی در مورد هواداران پرسپولیس گفت: هنوز هم تعداد زیاد پیام‌های محبت آمیز هواداران که من را شرمنده می‌کند به قدری زیاد است که متعجب می‌شود و من نمی‌دانم چکار کردم که انقدر عجیب من را دوست دارند. شاید دلیلش این است که رفتار من با پرسپولیس  دلی بوده همیشه. پولم را بخشیدم و بدون حاشیه جدا شدم و همیشه هم همان هستم که بودم و دلیل محبوبیتم لطف خدا و این مسائلی است که توضیح دادم.

صادقیان در مورد اینکه استقلالی‌ها می‌گویند با فراری دادن استراماچونی قهرمانی را از استقلال گرفتند هم گفت: این حرف‌ها همه اش بهانه است و به قول معروف می‌گونید گربه دستش به گوشت نمی‌رسد می‌گوید بو می‌دهد. من خودم در فوتبال بودم و این مسائل را می‌دانم. کالدرون هم مثل استراماچونی پولش را نگرفت و رفت. برانکو 3 سال تیم را قهرمان کرد پولش را ندادند رفت ولی تیم هنوز سرپا باقی ماند. به نظرم تیم‌های پر ادعا که دستشان از قهرمانی دور مانده این مطالب را می‌گویند. وقتی برانکو از تیم رفت تیم می‌توانست از هم بپاشد بپاشد ولی خود بازیکنان تیم را نگه داشتند. فرهاد کاظمی همیشه می‌گفت مربی چندان کاره‌ای نیست و بازیکن نخواهد بازی کند موفقیت حاصل نمی‌شود. در ترکیه برای مثال در چند مقطع پول نمی‌دادند تیم می‌باخت و کسی نمی‌توانست چیزی بگوید پس همه چیز به مربی ربط ندارد.

وی در مورد صحبت‌های امیرحسین صادقی و حجت نظری که گفته بودند پرسپولیس جام‌هایش اسنپی است هم توضیح داد: امیرحسین رفیق من است ولی حالا که این را گفته من هم باید جوابش را بدهم و به او می‌گویم اول پول اسنپ گلی که خوردید را بدهید بعد بگویید جام اسنپی. گلی که خوردند فاصله زیادی بود و هزینه اسنپش زیاد بود ولی پولش را هنوز پرداخت نکردند. این حرف‌ها همیشه پشت تیم‌های موفق بوده است و بگذارید تا همیشه ما قهرمان شویم و جام بیاوریم و آنها هم انقدر از این حرف‌ها بزنند تا خسته شوند مهم این است که پرچم پرسپولیس بالاست.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد اینکه این باشگاه هم مشکلات زیادی در هیات مدیره دارد گفت: بله مشکلات همیشه وجود دارد ولی نباید مانع موفقیت شود و دیدید که در پرسپولیس نشد و برای همین می‌گویم اینها بهانه است. بچه ها خودشان تیم‌شان را جمع کردند و به عقیده من تیم‌های بزرگ مثل استقلال و سپاهان و تراکتور یک نفر به اصطلاح بابا باید بالای سرشان باشد. سید جلال بابای تیم بود و من چون کامل می‌شناسمش این را می‌گویم. استقلال چنین مهره‌ای نداشت و بزرگترهای تیم همیشه دنبال یک سری ریزه کاری بودند و بعضاً به تیم ضربه می‌زدند ولی سید جلال زرنگ بازی نمی‌کند و به ف کر خودش نیست و همیشه حتی وقتی رو نیمکت باشد همه تلاشش را می‌کند تا تیم را جمع کند. زمان ما چند بار پیش آمد پول نگرفته بودیم و بازیکنان قصد داشتند اعتصاب کنند ولی سید جلال همه را دور هم جمع می‌کرد و با آنها منطقی صحبت می‌کرد. او واقعا برای پرسپولیس یک نعمت است و با این سن و سال از خیلی ها بهتر است و همین الان به نظرم نفر اول لیگ است.

صادقیان در مورد ویدیوی پخش شده از حسین حسینی که می‌گفت جام را از منیریه بخرند و به پرسپولیس بدهند تا لازم نباشد سلامت ما به خطر بیافتد هم توضیح داد: همه این رفتارها طبیعی است. تیم‌های بزرگ نمی‌توانند قبول کنند رقیبشان همیشه موفق است. این مسائل چیزهایی است که من در آن بودم و برایم خیلی خنده دار است. هوادار استقلال حق دارد چون موفقیت پرسپولیس را می‌بیند و عذاب می‌کشد ولی کاری از دستش بر نمی آید و این بازیکنا است که باید بازی کند. وقتی حسینی از 50 متری گل خورده هوادار چکار می‌تواند بکند؟

وی درمورد اینکه آیا دوست داشت در حال حاضر بازیکن تیم باشد یا نه هم گفت: صد در صد دوست داشتم اینطور باشد. من همه کار کردم که به پرسپولیس برگردم. به اروپا رفتم که برگردم و کارم هم برای برگشتن تمام شده بود که آقای عرب اجازه نداد و قسمت نشد ولی الان هم از دور هوادارش هستم و قلبی است و نسبت به آن ادعایی ندارم. نان و نمک پرسپولیس را خوردم ولی خودم را صاحب پرسپولیس نمی‌دانم. صدقه سر پرسپولیس و هوادارانش به شهرت رسیدم و گذشته‌ام را فراموش نکردم و هرچه دارم مدیون هواداران هستم.

صادقیان در مورد اینکه امثال علی دایی در حال حاضر بیرون گودِ فوتبال هستند هم گفت: متاسفانه مملکت ما قدرشناس بزرگانش نیست. در ترکیه که به نظرم بعد از 4 لیگ معتبر اروپا در رتبه بعدی است بروید ببینید چه ارزش و احترامی برای بزرگان فوتبالشان قائل هستند خیلی ولی اینجا سرمایه سوزی می‌شود. یکی مثل علی دایی که آقای گل جهان است را نادیده می‌گیرند. آقای گل جهان واقعاً شوخی بردار نیست. امثال علی دایی و علی کریمی خاک فوتبال را خوردند ولی چون بنا به دلایلی حرفشان را رک می‌زنند  از این بابت ضربه می‌خورند. افسوس می‌خورم جایشان خالی است و اگر این افراد نباشند پس چه کسی در فوتبال باشد؟

وی در پایان گفت: بار دیگر جا دارد تبریک بگویم به هواداران، بازیکنان و کادرفنی. یحیی فوق العاده عمل کرد و به نظرم بعد از رفتن کالدرون بهترین گزینه بود چرا که پرسپولیسی است و برای این تیم بازی کرده است و در کنارش اکیپ کادر و کمک‌های فوق العاده‌ای دارد. آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم این نتایج سال دیگر هم تکرار شود. جا دارد بازهم از سید جلال تشکر کنم که بالای سر تیم بود و من خبر دارم چقدر زحمت تیم را می‌کشد و در پایان تشکر ویژه از هواداران که لطف داشتند به من.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز