خبرگزاری کار ایران

مایلی کهن پس از ماه‌ها سکوتش را شکست

قهرمانی پرسپولیس حاصل تفکرات یحیی است/مجیدی باید سال‌ها در استقلال سرمربی باشد/نقاشیان توهین و تحقیر را به جان می‌خرد تا به فدراسیون برگردد!

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۷۲

سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس انتقادهای تندی را نسبت به حضور احتمالی کفاشیان به فوتبال وارد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدمایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس پس از مدتها سکوتش را شکست .پیشکسوت فوتبال از خیلی از اتفاقات ناراحت است و می گوید با کسانی که چنین تصمیماتی را می‌گیرند باید برخورد شود. وی همچنین قهرمانی پرسپولیس را حاصل تفکرات گل محمدی می داند.

 
نظر شما درباره قهرمانی پرسپولیس چیست؟

طبیعتاً یحیی کاری را بلد است، گل محمدی وقتی جوان بود برای تیم ملی انتخاب شد و از این خیلی خوشحالم که خیلی از شاگردانم سرمربی شده‌اند. خوشحالم که پاشازاده، مجیدی، نکونام، بختیاری زاده و بازیکنانی مانند آنها سرمربیگری می‌کنند. آنها نسلی بودند که فوتبال ما را تغییر دادند. بعد از بیست سال با همین نسل به جام جهانی رفته بودیم هرچند به ما اجازه ندادند تا پایان سرمربی تیم ملی باشیم.
 
فرهاد مجیدی یکی از شاگردان شما در تیم ملی این روزها در استقلال خیلی تحت فشار است؟

 رابطه‌من با شاگردان قدیمی خوب است، باید به او اجازه بدهند کارش را بکند چون ریسک کرده و به استقلال آمده، قطعا باید برای چند سال سرمربی باشد، چرا سرمربی نباشد؟ چرا اینقدر همه نام است استراماچونی را می‌آورند. ببخشید از شما سوال می‌کنم که استراماچونی چند هفته اول کجای جدول بود؟ آخر جدول! در حالیکه تیم را خودش تقریبا بسته بود ولی فرهاد اینطور نیست. او ریسک کرده که سرمربی استقلال شده و هر کسی این پست را قبول نمی‌کرد و این بچه این ریسک را کرده نباید اینطور در حق او قضاوت کرد.

به نظر شما باید لیگ در این شرایط ادامه پیدا می‌کرد؟
 
ما همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید. در تمام جهان فوتبال برگزار شد اما آیا برای کسی اتفاقی افتاد؟ مثلاً لیورپول قهرمان شد و جشن قهرمانی هم گرفت. برای مثال یک تیم در ایران که رو به سقوط بود گفت نباید برگزار شود اما وقتی یک تیم می‌خواست قهرمان شود گفت باید ادامه مسابقات برگزار شود. الان چرا نمی‌گویند که مسابقات نباید برگزار شود؟ به نظرم فوتبال را برگزار کردند تا خیلی از مردم مشکلات‌شان را فراموش کنند. این نود دقیقه فوتبال باعث می‌شود تا به نوعی حواستان پرت شودو مشکلاتشان را فراموش کنند

نظر شما درباره انتخاب اسکوچیچ چیست؟
 
به نظرم چون پولمان زیاد است اسکوچیچ را سرمربی کردند. البته اینطور فکر می‌کنم بیشتر این شکل است که او را به تیم ملی آوردند! البته ما همیشه می گوییم پول نداریم
 
با این شرایط تیم ملی می‌تواند به جام جهانی برود؟
 
به هر حال کار سخت است اما نشد ندارد ما اگر پول نداریم چرا خودی‌ها را سرمربی نمی‌کنند. در این شرایط به نظر شما اشکال داشت که یکی از مربیان ایرانی سرمربی تیم ملی می‌شد؟ همیشه می‌گویند که پول نداریم. برای مثال اگر یحیی گل محمدی سرمربی تیم ملی می‌شد یا نکونام یا حتی آقای فکری اگر سرمربی تیم ملی می‌شدند چه اشکالی داشت؟ در این شرایط که شرکت‌ها را تعطیل کرده‌اند به نظرم مردم ایران شعبده‌باز هستند که با این شرایط زندگی می‌کنند.
 
شما طی اظهار نظری گفته بودید بعضی از در می‌روند و از پنجره به داخل می‌آیند و علی کفاشیان در واکنش به این اظهارنظرگفته بود که منظور شما، ایشان نیست؟

ایشان کفاشیان نیست و ابتدا بگویم که نقاشیان هستند. چه منافعی برای ایشان وجود دارد که این همه توهین و تحقیر را به جان می‌خرد تا به فدراسیون برگردد. ما می‌گوییم که چه چیزی برای او دارد که به فدراسیون رفته ای کاش که فقط برای او یک چیز داشته باشد. من یک مثال برای شما بزنم وقتی امیرحسین فتحی از استقلال رفت از او انتقاد کردند که چرا مدیرمجموعه انقلاب شد. در صورتیکه اعتقاد ندارم که در باشگاه عملکرد بدی داشت. اگر اینطور اعتقاد دارند به من بگویید که چه کسی استراماچونی را چه کسی به استقلال آورد؟ پس چرا با این وضعیت او باید فحش بخورد. احتمالا او دست یکسری افراد را کوتاه کرده بود که چنین مسائلی را برای او می‌سازند. این را بپرسم که حتی چه کسی وقتی استراماچونی نتایج بد هم می‌گرفت اما پشت او بود؟ انگار نه انگار که در استقلال امثال بزرگتری مانند مرحوم پورحیدری بودند که زحمت کشیدند تا استقلال شد این استقلال. وقتی از ایران رفت استراماچونی را همه‌جا او را می‌خواستند. الان ایشان هفت ماه است که بیکار است و در خانه نشسته اما هر روز یک مصاحبه می‌کند که دوباره به ایران بیاید. او می‌گوید که ایران کشور اولم است و دوست دارم که بخاطر هواداران برگردم. برای مثال همین آقای برانکو. نتایج خوبی با پرسپولیس گرفته اما چند بازیکن در زمان ایشان به پرسپولیس رفتند که یک دقیقه هم بازی نکردند و در حال حاضر پرسپولیس باید تاوان آنها را بدهد.
 
فکرمی کنید مشکل کار کجاست؟
 
الان آنهایی که در استقلال و پرسپولیس هستند کارمند وزارت ورزش هستند. به نظرم هیچکدام از آنها که به استقلال و پرسپولیس می‌آیند مقصر نیستند بلکه افرادی که آنها را انتخاب می‌کنند مقصر هستند. یک انتخاب یا دو یا سه انتخاب غلط می‌شوداما یک نفر چند اشتباه باید داشته باشد که دیگر متولی وزارت ورزش نباشد؟ حتی هیات مدیره دو باشگاه را هم آنها انتخاب می‌کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز