خبرگزاری کار ایران

فرهاد مجیدی پوست استقلال استراماچونی را کَند (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۷۰

فرهاد مجیدی بالاخره موفق شده تفکرات تاکتیکی خود را بر استقلال غالب کند و اکنون چشم به ادامه راه دوخته است.

به گزارش ایلنا، فرهاد مجیدی مترصد فرصتی بود تا تغییراتی جزئی را در تیمش ایجاد کند. این هدف از دو جنبه مهم بود. در فاز اول این تغییر می‌توانست فرهاد را از زیر سایه استراماچونی بیرون بیاورد و در فاز دوم تحولی در تاکتیک استقلال ایجاد کند تا شاید تیمش از یکنواختی خارج شود که همینطور هم شد.
اولین جرقه‌های تغییر در شیوه بازی استقلال در بازی با تراکتور زده شد. مجیدی در نیمه دوم آن بازی تیمش را با دو دفاع میانی و دو دفاع کناری راهی میدان کرد. این تغییر تاکتیکی منجر به ایجاد موقعیت‌های تازه برای مهاجمان هم شد و بازیکنان استقلال که انگار به لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری با بازی در این شیوه داشتند، خیلی زود خواسته‌های مجیدی را در میدان بازی پیاده کردند تا فرهاد در بازی با صنعت نفت آبادان هم از آن روش بهره بگیرد.
گرچه غیبت یزدانی که یکی از ارکان اصلی دفاع ۳ نفره استقلال محسوب می‌شد در تغییر روش بازی مدافعان نیز اثرگذار بود اما به واقع باید این تحول را ناشی از تفکرات پنهان مجیدی برای عبور از احاطه تیمش به تفکرات استراماچونی دانست. مجیدی گرچه در ماه‌های آغازین حضورش در استقلال کوشید همان سبک استراماچونی را دنبال کند اما خصوصیات اخلاقی او به گونه‌ای نیست که خود را محصور به تفکرات دیگران کند و طی زمان تلاش می‌کند آنچه خود می‌پندارد را درست یا غلط در میدان بازی پیاده کند که شاید این خصیصه در نهایت به سودش باشد و شاید هم در درازمدت از آن لطمه ببیند که اکنون مجیدی در حال بهره گرفتن از تغییر بازی است.
به واسطه آنچه در بازی با صنعت نفت آبادان برجا ماند باید انتظار داشت که استقلال با همان سیاق بازی با صنعت مقابل نساجی قرار بگیرد و روش بازی‌اش را عوض نکند. به این ترتیب دانشگر و چشمی در قلب دفاع قرار می‌گیرند و وریا غفوری و زکی‌پور در دفاع کناری. آنچه مجیدی را برای بازی با این روش بیشتر ترغیب می‌کند، نمایش ایده‌آلی است که مدافعانش در بازی با صنعت نفت آبادان به اجرا گذاشتند به شکلی که به گواه آمار میلاد زکی‌پور که در آن بازی دفاع چپ تیمش بود، یکی از بهترین بازی‌های خود را در ماه‌های اخیر به اجرا گذاشت و محمد دانشگر نیز توانست گل اول تیمش را پایه‌گذاری کند.
حضور آرش داجلیری نیز برای آبی‌پوشان مفید بود به این دلیل که استقلال حالا می‌تواند روی یک عنصر جوان و آینده‌دار برای بازی‌های آتی نیز حساب باز کند. البته در این پست وریا غفوری همچنان دست نیافتنی می‌نماید اما سلسله تصمیم‌هایی که مجیدی برای پست‌های دفاعی تیمش اتخاذ کرد برای استقلال در نهایت مطلوب بود و منجر به پایه‌گذاری بردی شیرین شد...
آری، باید بخش اعظمی از دلایل پیروزی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان را در همین سیستم دفاعی استقلال جست‌وجو کرد. جایی که اگر بی‌نقص عمل کند و اشتباه‌ها را به حداقل برساند، دست مهاجمان را باز خواهد گذاشت تا با فراغ بال به سمت دروازه حریفان یورش ببرند. درواقع نباید تنها به عملکرد درخشان سیدحسین حسینی اشاره کرد. گرچه دروازه‌بان استقلال روزی به یادماندنی را با آن واکنش‌های سریع در کتاب خاطرات دروازه‌بانی‌اش در استقلال به ثبت رساند اما سهم دیگر بازیکنان دفاعی نیز در کسب پیروزی در آبادان کم نبود و باید مجیدی را به خاطر انتخاب‌هایش ستود و انتظار داشت همین روش دفاعی که حالا به خوبی در استقلال جواب داده، در بازی‌های آتی نیز به کار گرفته شود. استقلال یک بازی عقب افتاده مقابل پارس جم در پیش دارد و چنانچه پیروز این بازی باشد و جمعه شب نیز از پس نساجی برآید احتمالاً با همین ترکیب ایده‌آل و شیوه تاکتیکی به بازی با سپاهان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز