خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی بعد از دوری از رقابت با پرسپولیس، قهرمانی را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۶۲

سپاهان نه در بازی‌های اخیر، بلکه از روزی که در اصفهان حاضر به بازی با پرسپولیس نشد، رقابت قهرمانی را به قرمزها واگذار کرد.

به گزارش ایلنا، اگرچه شاید سپاهان حق داشت لغو بازی با پرسپولیس را به دلیل شیوع کرونا طلب کند اما بازی نکردن سپاهان مقابل پرسپولیس و از چنگ رفتن ۳ امتیاز احتمالی در اصفهان، پایان رویای زردها برای جام بود. سپاهان در چند سال اخیر برنامه بلندمدتی را برای قهرمانی پشت سر گذاشته و شاید امسال باید همان فصلی می‌شد که سپاهان جام را به خانه ببرد اما اصفهانی‌ها با یک خطای بزرگ خود را از جام دورتر کردند و یکی از دلایل اصلی از کف دادن فرصت ماندگاری در کورس قهرمانی، همان به میدان نرفتن جنجالی مقابل پرسپولیس در اصفهان بود.

سپاهان آن روز تصور کرد که رفتار باهوش و سیاستمدارانه‌ای دارد اما بعد خیلی زود فهمید که فرصت بزرگی را برای بقا در کورس قهرمانی از دست داده است. سپاهان پیش از تعطیلی بازی‌های لیگ به دلیل پراکنش کرونا، فاصله‌اش با پرسپولیس غیرقابل جبران شد و زردها نزد خود می‌دانستند که این فاصله با برگزاری بازی‌ها به آسانی جبران نمی‌شود. شاید یکی از دلایل آشفتگی‌های هفته‌های اخیر سپاهان همین حس از دست دادن فرصت قهرمانی باشد. وقتی در ذهن خودت می‌دانی قهرمان نیستی، کار را تمام‌شده می‌دانی. سپاهان از متمول‌ترین تیم‌های ایران است، تیمی پرهزینه که همیشه در نقل و انتقالات فرصت خریدهای گزاف دارد و همواره می‌تواند بهترین‌ها را مال خود کند.

سپاهان در تمام فصول اخیر موقعیت‌های خوبی برای قهرمانی داشت اما هرگز در رقابت با پرسپولیس ۴ سال اخیر نتوانست به قهرمانی در لیگ برتر برسد و پروژه فصل اخیر سپاهان که خیز بلند به سوی قهرمانی بود، بازهم شکست خورد. سپاهانی که می‌خواست در سال‌های اخیر خاطرات گذشته خود را زنده کند و قهرمانی در لیگ برتر را چندباره تجربه کند، بازنده کورس قهرمانی است و اکنون حتی دومی در جدول لیگ را به تراکتور تقدیم کرده و معلوم نیست که بتواند پس بگیرد. این اما پایان رویاهای سپاهان نیست. آنچه سپاهان را همواره در تیررس انتقاد قرار می‌دهد، فاصله طبقاتی این تیم با چندین تیم دیگر در لیگ برتر است اما واقعیت این است که زندگی بدون جام نیز برای سپاهان جریان دارد و این تیم می‌تواند برای آینده‌ای جذاب برنامه بنویسد.

سپاهان همواره توان بلند شدن و حرکت کردن را دارد، چون بنیه مالی قوی فولادمبارکه همیشه سپاهان را امیدوار به آینده نگه می‌دارد، همان عاملی که بسیاری از تیم‌های پرهوادار شهرستانی در ایران بهره‌ای از آن ندارند و همین عامل توقعات از سپاهان را همیشه افزایش می‌دهد. سپاهان همیشه محکوم به موفقیت‌های بزرگ است چون بودجه‌های آنچنانی‌اش با تیم‌های دیگر مقایسه می‌شود. سرزنش سپاهان همیشه از این زاویه شکل می‌گیرد، چه درست و چه غلط.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز