خبرگزاری کار ایران

مرفاوی: مقابل استقلال به شکست فکر نمی‌کنیم/ استقلال فقط دیاباته نیست

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۵۹

مهاجم سابق استقلال و مربی کنونی نساجی از انگیزه تیمش برای دستیابی به نتیجه برابر آبی‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا، تقابل استقلال با نساجی ما را بار دیگر به سمت صمد مرفاوی برد. مردی که حالا در قامت مدیر فنی در تیم نساجی ایفای نقش می‌کند و یک وزنه قابل توجه در دایره فنی برای محمود فکری، سرمربی این تیم است. مرفاوی بر این باور است که اطلاعاتش از شیوه بازی استقلال می‌تواند به نتیجه‌گیری نساجی در بازی پنجشنبه شب کمک قابل توجهی کند. مرفاوی بدون توجه به آماری که می‌گوید استقلال در این فصل مقابل مربیان استقلالی نتیجه نمی‌گیرد، در پی کسب بهترین نتیجه مقابل یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است.
 
زمانی که در صبا یا مس کرمان بودید یا روزگاری که در استقلال اهواز مربیگری می‌کردید بارها مقابل تیم سابق‌تان استقلال قرار گرفتید. حالا نیز همان اتفاقات قرار است رخ دهد. هرچند که شما دیگر سرمربی تیم مقابل استقلال نیستید و به عنوان مدیر فنی در کنار محمود فکری ایفای نقش می‌کنید. بازی با استقلال و تقابل با فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 در فوتبال این اتفاقات همیشه رخ می‌دهد و کاملاً طبیعی است. فرهاد مجیدی شاگردم بوده و حالا به عنوان سرمربی استقلال روبه‌روی ما خواهد بود. روزگاری هم خودم در صبا و مس همین تجربیات را داشتم و مقابل استقلال قرار گرفتم. به هر حال این تقابل خودش انگیزه متفاوتی را در انسان ایجاد می‌کند تا مقابل تیم سابقت و مجموعه‌ای که روزگاری در آن حضور داشتی، نتیجه مطلوبی به دست آوری. فوتبال همین است.
آماری وجود دارد که می‌گوید استقلال در این فصل مقابل تیم‌هایی که از مربیان استقلالی سود می‌برند، نمی‌برد. آیا با استناد به آمار می‌شود گفت که جمعه شب شما هم مقابل استقلال نتیجه مطلوبی می‌گیرید؟
اولاً که نساجی تازه شکل گرفته و به تیمی هماهنگ تبدیل شده و در همه بازی‌ها به دنبال کسب پیروزی است و اینطور نیست که انگیزه ما فقط مختص به این بازی باشد. ما در همه بازی‌ها انگیزه داریم ومن این انگیزه را در بچه‌ها می‌بینم. به این آمار هم توجه نکنید. اینها فقط آمار است و باعث نمی‌شود جدیت ما مقابل استقلال کم شود. شما وقتی مقابل تیمی با این همه مهره طلایی قرار می‌گیرید باید استراتژی مناسبی داشته باشید و دل به این آمار ندوزید.
همینطور که می‌گویید استقلال تیم بسیار پر مهره‌ای است. سؤالی که وجود دارد این است که چرا استقلال با وجود برخورداری از این همه بازیکن بااستعداد در جایگاهی در جدول قرار دارد که دیگر نمی‌توان شانسی برای قهرمانی‌اش متصور بود.
 من الان مدیر فنی تیم نساجی هستم و نمی‌توانم بگویم چرا استقلال الان در چنین شرایطی قرار دارد و فرصت قهرمان شدن در لیگ را از دست داده است. من وظیفه دارم درباره نساجی حرف بزنم اما این را می‌دانیم که هر یک از مهره‌هایی که اکنون در استقلال حضور دارند، می‌توانند ستاره‌های دیگر تیم‌ها باشند. استقلال بازیکنان بزرگی دارد که شرایط را برای تیم‌های مقابلش سخت می‌کند.
شما برای مهار دیاباته در خط حمله استقلال چه طرح و برنامه‌ای دارید؟
استقلال فقط دیاباته نیست. استقلال در همه خطوط بازیکنان خوبی دارد که اگر تیمی می‌خواهد جلوی استقلال به نتیجه برسد باید همه خطوطش را کنترل کند. به واقع استقلال که از سوی بالادستی‌ها حمایت می‌شود پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است. البته خصیصه تیم‌هایی همچون استقلال این است. آنها همیشه پول دارند و بهترین‌ها را جذب می‌کنند. این قانون تیم‌هایی مانند استقلال است که خودم هم در آن بوده‌ام. هرچند که با این همه هزینه‌هایی که می‌شود بدهکار‌ترین تیم‌ها هم هستند که جای بحثش اینجا نیست اما به طور کلی باید بگویم با تیم بسیار پرمهره و پروزنی بازی داریم اما من با انگیزه‌ای که در تیم نساجی شکل گرفته در خودمان می‌بینم که جمعه شب به نتیجه مطلوب برسیم. تیم ما به لحاظ هماهنگی در جایگاه مناسبی قرار دارد و کسب امتیاز از بازی پنجشنبه شب دور از دسترس ما نخواهد بود.
در لابه‌لای صحبت‌های‌تان به بحث بدهی اشاره کردید. قطعاً اکنون جای بحث پیرامون این موضوع نیست اما در تمام دورانی که در استقلال بودید چه زمان این تیم مشکل بدهی و مدیریتی نداشت؟
در زمان مدیریت آقای آقامحمدی استقلال بهترین دوران را سپری کرد. در آن زمان ما با استقلال قهرمان آسیا شدیم، جام حذفی را گرفتیم و در لیگ هم قهرمان شدیم. آن دوران باثبات‌ترین دوران استقلال بود. بعد از آقای آقامحمدی و کاظم اولیایی، آقای فتح‌الله‌زاده مدیریت باشگاه استقلال را به عهده گرفتند که در آن دوران هم اوضاع خوب بود چون فتح‌الله‌زاده ارتباط بسیار خوبی با آقای آقامحمدی داشت. بعد از آن هیچ‌گاه استقلال را در شرایطی ندیدیم که نگویند بدهی دارد. همیشه این باشگاه مقروض بوده و مشکلات بسیاری را برای بازیکنان و مربیان خود به وجود آورده است. البته باز هم تکرار می‌کنم با وجود همه این مشکلات مالی و کمبود‌ها اما استقلال بیش از دیگر تیم‌ها هزینه کرده است و همین حالا مبالغی که در استقلال صرف شده هرگز با تیمی همچون نساجی قابل مقایسه نیست.
می‌خواهیم بدانیم پنجشنبه شب مقابل یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر با چه استراتژی قرار می‌گیرید؛ آیا به دنبال کسب پیروزی هستید یا تساوی را هم کافی می‌دانید؟
ما به شکست فکر نمی‌کنیم و حقیقتاً دنبال کسب نتیجه هستیم. برای همه خطوط استقلال برنامه داریم و با همین ظرفیتی که در تیم ما شکل گرفته سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را در بازی بگیریم. به دست آوردن نتیجه در ورزشگاه آزادی دور از دسترس ما نیست.
از اینکه تماشاگران استقلال در این بازی نیستند چه حسی دارید؟
شخصاً دوست داشتم این بازی در مقابل دیدگان هواداران برگزار شود. مطمئن بودم آنها از نمایش دو تیم لذت خواهند برد اما شرایط جامعه به گونه‌ای شده که حضور تماشاگر در بازی‌ها ممنوع است. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس از جامعه دور شود و مردم بتوانند زندگی عادی خود را انجام دهند و شرایط طوری شود که تماشاگران دوباره در بازی‌های لیگ برتر حاضر شوند. ان‌شاءالله به زودی تماشاگران مجوز حضور در ورزشگاه را به دست خواهند آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز