خبرگزاری کار ایران

فکری سد راه استقلال؛ رکورد باورنکردنی نساجی با محمود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۵۳

سرمربی مازندرانی نساجی و هافبک سابق استقلال رکوردی جالب توجه در کسب امتیاز در این تیم به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، استقلال بعد از برد در آبادان پنجشنبه در ورزشگاه آزادی هم به فکر گرفتن سه امتیاز از نساجی است، ولی این تیم مازندرانی نسبت به بازی رفت که با برتری دو بر یک شاگران استراماچونی به پایان رسید، تغییراتی داشته. هدایت نساجی حالا به عهده محمود فکری، کاپیتان سابق استقلال است که نتایج خوبی گرفته و تیمش را تا رده نهم جدول بالا کشیده است. با این حال نتایج خوب نساجی بازتاب زیادی در رسانه‌ها نداشته است. بررسی و مقایسه عملکرد نساجی در دوره مربیگری مهاجری و فکری نشان از تحول سریع تیم با سرمربی جدید دارد.
نساجی لیگ نوزدهم را با رضا مهاجری شروع کرد و تا هفته ششم با  2 برد، 3 مساوی و یک شکست نتایج نسبتاً خوبی به دست آورد. در این مقطع بحث‌های زیادی در مورد مالکیت باشگاه نساجی به وجود آمد و البته 5 بازیکن جدید این تیم به دلیل بدهی باشگاه نتوانستند از سازمان لیگ کارت بازی بگیرند. به همین دلیل شرایط سخت و سخت‌تر شد و نساجی دیگر نتوانست روند خوبی را در پیش بگیرد. این تیم در ادامه شکست‌های زیادی متحمل شد و به جز استقلال و پرسپولیس، مقابل تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتور، ذوب‌آهن، سایپا و شاهین بوشهر هم شکست خورد. تیم‌هایی که تصور نمی‌شد نساجی به آنها حتی یک امتیاز هم بدهد.
هرچند شرایط مالکیت باشگاه نساجی مشخص شد و کل سهام به رضا حدادیان رسید، اما این تیم نتوانست از بحران خارج شود. انگار همچنان ذهن بازیکنان درگیر مسائل مالی بود و نمی‌توانستند روی بازی‌ها تمرکز کنند. بر این اساس، رضا مهاجری بعد از اینکه تیمش مقابل شاهین بوشهر شکست خورد و برابر پارس هم در خانه، به تساوی رضایت داد، ترجیح داد کنار برود. نساجی در این 20 بازی، تنها 20 امتیاز به دست آورده بود و 19 گل زده و 27 گل خورده داشت. یعنی رضا مهاجری در 20 هفته‌ای که در نساجی بود، به طور میانگین، در هر بازی یک امتیاز به دست آورد و البته تعداد گل‌های خورده در هر بازی 35/1 بود و تعداد گل‌های زده در بازی هم 95/0 که آمار جالبی به حساب نمی‌آمد.
بعد از چند بار استعفا و بازگشت به نساجی، این بار با استعفای مهاجری موافقت شد تا سکان هدایت قرمزپوشان مازندرانی به دستان محمود فکری سپرده شود. فکری که سابقه مربیگری در لیگ برتر نداشت، قرار بود فقط تلاش کند که تیم به لیگ دسته یک سقوط نکند اما او بر خلاف انتظار خیلی خوب نتیجه گرفت و توانست همه را شگفت‌زده کند. فکری در همان بازی اول موفق شد ماشین‌سازی را در تبریز با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. خیلی‌ها این نتیجه را اتفاقی می‌دانستند اما بعد از تعطیلات لیگ و در هفته بیست و دوم هم تیم فکری موفق شد تراکتور را در تبریز شکست دهد و 3 امتیاز ارزشمند دیگر به دست بیاورد.
نساج‌ها برای بازی با فولاد در هفته بیست و سوم لحظه‌شماری می‌کردند که این بازی به دلیل آمار بالای مبتلایان به کرونا در تیم اهوازی لغو شد. بعد از آن هم تیم قرمزپوش مازندرانی موفق شد از صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که این فصل شرایط خوبی داشتند، مساوی بگیرد. به این ترتیب محمود فکری در این 4 بازی، 2 برد و 2 مساوی به دست آورده که به طور میانگین برای هر بازی، 2 امتیاز می‌شود.
آمار گل‌های زده و خورده نساجی هم خیلی بهتر از گذشته است. نساجی در این 4 بازی 5 گل زده و تنها یک خوره. یعنی به صورت میانگین، گل‌های زده نساجی در هر بازی با سرمربیگری محمود فکری،25/1 و گل‌های خورده هم 25/0 بوده که آماری شگفت‌انگیز به حساب می‌آید.
فکری پس از شروع کارش در نساجی تغییراتی هم در ترکیب این تیم به وجود آورده است. رضا مهاجری سعی می‌کرد بیشتر از بازیکنان باتجربه مثل محمد عباس‌زاده، مهرداد کفشگری و... استفاده کند اما فکری به بازیکنان جوان بیشتر میدان داد. بازیکنانی مثل رحمان جعفری، رضا دهقانی و البته مجتبی بیژن که جزو باتجربه‌های خط دفاعی است. البته در زمانی که فکری هدایت نساجی را به عهده گرفت، محمد عباس‌زاده مصدوم شد و به طور ناخواسته یک تغییر جدید در ترکیب قرمزپوشان مازندرانی به وجود آورد.  فکری با نفرات جدید و البته تفکرات خودش توانست نساجی را به روزهای بهتری برساند. نساجی الان 28 امتیازی است و در رده نهم جدول قرار دارد که دیگر خطر سقوط را احساس نمی‌کند و به نسبت فصل‌های گذشته نتایج بهتری هم کسب کرده است. با این شرایط، بدون شک مسئولان باشگاه نساجی به دنبال تمدید قرارداد محمود فکری خواهند بود اما باید دید فکری با پیشنهادات دیگری مواجه می‌شود یا نه.

 

گزارش: نسرین کاظمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز