خبرگزاری کار ایران

توپ طلای فرانس فوتبال برگزار نمی‌شود

حسرت بزرگ برای رونالدو، مسی و لواندوفسکی

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۴۷

مجله فرانس‌ فوتبال که جایزه توپ طلا را می‌دهد، تصمیم گرفته این جایزه را در سال 2020 به کسی اعطا نکند.

به گزارش ایلنا،  آنها در پستی نوشته‌اند که مسابقات فوتبال در سال 2020 تنها در دو ماه ژانویه و فوریه به صورت طبیعی برگزار شده و همین برای قضاوت درباره عملکرد بازیکنان کافی نیست، در حالی که در شرایط معمول، یازده ماه نیاز است تا بتوان درباره اینکه چه کسی باید توپ طلا را بگیرد، نظر داد.
طبق بیانیه فرانس فوتبال، شرایط غیرمتعارف (بازی پشت درهای بسته، با پنج تعویض و برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان به صورت تک‌حذفی) و اینکه برخی لیگ‌ها به صورت نیمه‌کاره به پایان رسیدند، باعث شده آنها به این نتیجه برسند که توپ طلای 2020 را به کسی ندهند.
در سال 2019 لیونل مسی و مگان راپینو برنده توپ طلای مردان و زنان شدند. آلیسون بکر جایزه یاشین برای بهترین دروازه‌بان را گرفت و ماتیس دی‌لیخت هم جایزه کوپا برای بهترین بازیکن جوان را از آن خود کرد.
فرانس فوتبال حالا به جای آنکه برندگان توپ طلای مردان و زنان و برندگان جایزه‌های کوپا و یاشین را اعلام کند، از 180 نفر عضو هیأت داوری بین‌المللی خود خواهد خواست که یک تیم 11نفره انتخاب کنند. این تیم در انتهای سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و به نظر می‌رسد که تنها بازیکنان مرد در این لیست حضور خواهند داشت.
بلافاصله پس از اعلام فرانس فوتبال بود که بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. بسیاری گفتند که برخی بازیکنان حق بردن توپ طلا در امسال را داشته‌اند. لیونل مسی (با 6 توپ طلا)، کریستیانو رونالدو (5 توپ طلا) و روبرت لواندوفسکی از نام‌هایی بودند که بیش از همه درباره‌شان صحبت شد.
برای افراد بی‌طرف (البته اگر وجود داشته باشند!)، بهترین‌ معیار آمار گلزنی و پاس گل است. به این ترتیب می‌توان بازیکنی که حق تصاحب توپ طلا را دارد را مشخص کرد اما فرانس فوتبال از 180 عضو هیأت داوری بین‌المللی خود می‌خواهد که بر اساس این شرایط به بازیکنان امتیاز بدهند: عملکرد انفرادی و تیمی در طول سال، کلاس بازیکن (استعداد و بازی جوانمردانه) و سابقه بازی او. این نکته هم مهم است که رأی‌گیری توپ طلا بر اساس یک سال تقویمی است. به این ترتیب، برنده توپ طلای 2019، بر مبنای بازی‌هایش از ژانویه 2019 تا نوامبر 2019 انتخاب شد و در 2 دسامبر معرفی شد.
از این رو، آمار فصل 20-2019 برای شناسایی اینکه چه بازیکنی باید توپ طلای 2020 را ببرد کافی نیست، بلکه آمار کل سال تقویمی مورد نیاز است. از سوی دیگر، جایزه بهترین بازیکن سال فیفا مختص یک فصل است، یعنی از جولای یک سال تا جولای سال بعد مبنای ارزیابی قرار می‌گیرد. در این صورت، می‌توان آمار فصل 20-2019 را قضاوت کرد اما متأسفانه فیفا در اواسط ماه مه ‌اعلام کرد که جایزه بهترین بازیکن فصل 20-2019 را نخواهد داد. قرار بود این مراسم در ماه سپتامبر در میلان برگزار شود.
طرفداران شاید از تصمیمات فیفا و فرانس فوتبال راضی نباشند اما باید دریافت که حالا در شرایط معمول به سر نمی‌بریم و برنامه زمانی به‌هم‌ریخته لیگ‌های فوتبال باعث شده که این فصل، بسیار با فصل‌های دیگر متفاوت باشد.
گابریل آنو، بازیکن و خبرنگار سابق، فردی بود که ایده دادن جایزه به بهترین بازیکنان فوتبال را مطرح کرد. او نقش مهمی در ایجاد رقابت‌های باشگاهی در سطح اروپا و آغاز مسابقات جام باشگاه‌های اروپا در فصل 56-1955 داشت. توپ طلا در سال 1956 برای اولین بار اهدا شد تا به این ترتیب، بهترین بازیکن اروپا شناخته شود. اولین جایزه به استنلی متیوز، بازیکن بلکپول داده شد. در سال 1995، قرار شد این جایزه تنها مختص اروپایی‌ها نباشد و بازیکنان شاغل در اروپا را هم شامل شود و در سال 2007 بود که بازیکنان سراسر دنیا امکان بردن این جایزه را پیدا کردند. در سال‌های 2010 تا 2015، جایزه بهترین بازیکن سال فیفا با توپ طلا ادغام شد اما از سال 2016، مسیر این دو دوباره از هم جدا شد.
 منبع: فوربز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز