خبرگزاری کار ایران

اقدام عجیب سازمان لیگ

از داوران در لیگ برتر تست کرونا گرفته نمی‌شود!

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۳۶

گفته می‌شود کمیته داوران پیش از شروع مجدد لیگ، از داوران تعهد گرفته که مسئولیت سلامت آنها در رفت و آمد به محل مسابقه برای قضاوت بازی‌ها برعهده خودشان است.

به گزارش ایلنا، بی‌اعتنایی سازمان لیگ به سلامت داوران و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای آنها از همان زمانی مشخص شد که در کنار شروع تست‌گیری از بازیکنان، هیچ برنامه‌ای برای گرفتن تست از داوران، پیش از شروع لیگ در نظر گرفته نشده بود.
روزی که قرار بود داوران تهران و کرج در کنار یکدیگر در آکادمی ملی المپیک تمرین کنند، تازه موضوع تست نگرفتن از آنها به میان آمد و تمرین لغو شد تا بعد از تست‌گیری از داوران درباره برگزاری مجدد آن تصمیم‌گیری شود.
بعد از آن هم رویه سازمان لیگ و کمیته داوران در مراقبت‌های بهداشتی از داوران تغییری نداشت. در روزهای اخیر حتماً این خبر را شنیده‌اید که از تست‌گیری از داوران، تنها یکبار و آن هم در ابتدای شروع مجدد لیگ انجام شده است. با اینکه 10 روز یک بار و گاهی در فواصل زمانی کمتر، از بازیکنان فوتبال تست کرونا گرفته می‌شود تا نسبت به سلامت آنها اطمینان حاصل شود اما داوران فوتبال هفته‌هاست که هیچ تستی نداده‌اند! و این در شرایطی است که در بازی‌های برگزار شده، آنها بیشترین برخورد و رودررویی را با بازیکنان و مربیان معترضی داشته‌اند که بدون هیچ ماسکی در فاصله‌ای کمتر از یک متر، مقابل صورت داور فریاد می‌زنند.
این اما تمام اجحافی نیست که در هفته‌های اخیر در حق داوران شده است. آنچه بیشتر از تست نگرفتن، داوران را برآشفته، تعهدنامه‌ای است که از آنها گرفته شده است.
کمیته داوران پیش از شروع مجدد لیگ، از داوران تعهد گرفته است که مسئولیت سلامت آنها در رفت و آمد به محل مسابقه برای قضاوت بازی‌ها برعهده خودشان است.
این تعهد از داوران در شرایطی گرفته شده که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، در برابر بازیکنان رفتاری کاملاً متفاوت داشته‌اند. حتی در این مورد خاص باشگاه‌ها از سازمان لیگ می‌خواستند که بابت سلامت‌ بازیکنان‌شان تعهد بدهد.
نکته جالب‌تر اینکه کمیته داوران این اختیار را به داوران داده است که در صورت عدم تمایل تعهدنامه را امضا نکنند و در مسابقاتی که احساس می‌کنند خطری سلامت‌شان را تهدید می‌کند، حاضر نشوند. این اختیار البته برای فرار از جریمه‌های بین‌المللی و محکوم شدن نزد فیفا و ای‌اف‌سی در نظر گرفته شده است اما وقتی درباره این موضوع با داوران صاحب‌نام فوتبال صحبت می‌کنیم، به اتفاق می‌گویند که همه می‌دانیم تصمیم ما برای حضور نداشتن در مسابقه‌ای به چه قیمتی تمام می‌شود!
جامعه داوران به خوبی می‌داند که امضا نکردن تعهدنامه و یا انصراف دادن برای حضور در مسابقه‌ای گرچه در ظاهر با موافقت کمیته داوران همراه خواهد بود اما می‌تواند تبعات سنگینی چون حذف از لیست داوران بین‌المللی را در آینده برای آنها به همراه داشته باشد.
همه این شرایط نابرابر برای داوران به شدت آزاردهنده شده اما در مقابل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به جای فراهم کردن شرایط رفاهی بهتر و امکاناتی که بتواند داوران را از کوچکترین احتمال لغزش دور کند، جلسه مواخذه برای آنها برگزار می‌کند.
مجموعه فدراسیون فوتبال که سال‌هاست حقوق داوران را افزایش نداده است، در این شرایط بحرانی و حساس هم حاضر نیست حداقل با تست‌‌گیری منظم یا فراهم کردن شرایط مناسب برای رفت و آمد به محل برگزاری بازی‌ها، سلامت داوران را تأمین کند. در مقابل از آنها تعهد هم می‌گیرد که مسئولیت هر اتفاقی بر گردن خودشان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز