خبرگزاری کار ایران

بررسی مسیر استقلال برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۲۴۹

تنها تیمی که ممکن است بالا تر از استقلال بایستد و آبی‌ها تاثیری روی آن ندارند فولاد خوزستان است که با یک بازی کمتر، یک امتیاز بیشتر از آبی پوشان دارد.

به گزارش ایلنا،استقلالی‌ها امسال امید فراوانی به کسب عنوان قهرمانی و پایان دادن به سلطه 3 ساله پرسپولیسی در لیگ برتر داشتند. تا هفته سیزدهم همه چیز خوب پیش می‌رفت و پس از سالها است با آندره آ استراماچونی به صدرجدول رسیدند و از آن مهم تر سبک بازی استقلالی‌ها بود که حتی پیشکسوتان پرسپولیس را هم به تعریف و تمجید وا داشته بود و آبی‌ها را یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر می‌دانستند.

آمار و ارقام و آنالیز‌ها نشان می‌داد مرد ایتالیایی با سیستم 3-4-3 نوین تیمی بهتر از پرسپولیس طلایی برانکو ایوانکوویچ ساخته است. 2 هفته مانده به پایان نیم فصل استراماچونی به تهدید اش عمل کرد و در شب بازی با پیکان استقلال را رها کرد و به کشورش بازگشت تااستقلال شوکه شده در 3 بازی مقابل پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی بدون سرمربی در میدان حاضر شود و 5 امتیاز از دست بدهد و از صدر جدول به زیر کشیده شود.

همین 5 امتیاز از دست رفته و برد‌های متوالی پرسپولیس باعث شد تا در پایان هفته شانزدهم و پیش از تعطیلات نیم فصل استقلال 29 امتیازی به اندازه 5 امتیاز با پرسپولیس 34 امتیازی و صدر جدول فاصله داشته باشد. فرهاد که از هفته هفدهم به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشست در 7بازی انجام شده 2شکست، 3 تساوی و 2 برد  را کسب کند و 12 امتیاز از دست بدهد تا فاصله 5 امتیازی آبی‌ها با پرسپولیس و صدرجدول با یک بازی کمتر به 18 امتیاز افزایش پیدا کند! آبی پوشان اگر به گل گهر در سیرجان و به فولاد در اهواز نمی‌باختند یا می‌توانستند برتری خودشان در دربی را در 2 دقیقه پایانی هم حفظ کنند یا به سایپا و تراکتور در ورزشگاه آزادی امتیاز نمی‌دادند و مساوی نمی‌کردند امروز فاصله آبی‌ها با رقیب صدرنشین کمتر از 5 امتیاز بود .

اما در روزهایی که استقلال پشت سر هم امتیاز از دست می‌داد از شانس بد فرهاد مجیدی و شاگردانش پرسپولیس هرچند ناپلئونی برنده می‌شد به اندوخته اش اضافه می‌کرد. بردن‌های پرسپولیس برای استقلالی‌ها بدشانسی حساب می‌شود اما از آن طرف خیلی خوش شانس بودند که دیگر رقبا یعنی سپاهان و پدیده و تراکتور در نتیجه گیری دست کمی از آنها نداشتند. با وجود این همه امتیاز از دست رفته اختلاف آبی‌ها با تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی سپاهان و پدیده با یک بازی کمتر فقط 4 امتیاز است!

به عبارت دیگر اگرهمان طور که احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه با اطمینان می‌گوید بازی برگزار نشده با پارس جنوبی جم برگزار شود و استقلالی‌ها 3 امتیاز ان را تصاحب کنند، 41 امتیازی شده و در شرایط برابر به دلیل تفاضل بهتر نسبت به تراکتور و فقط یک امتیاز کمتر از سپاهان و پدیده در رتبه چهارم جدول قرار می‌گیرد. جبران این یک امتیاز هم  کاملا در دست و اختیار آبی‌ها است.

آنها در هفته‌های بیست و هفتم و بیست و هشتم به ترتیب با سپاهان و پدیده بازی مستقیم دارند. اگر استقلال در بازی مقابل پارس جنوبی جم، صنعت نفت و نساجی امتیاز از دست ندهد در 2 بازی بعدی فرصت خواهد داشت تا خودش را به رتبه دوم یا سوم جدول برساند و بی توجه به نتیجه‌ای که در جام حذفی کسب می‌کند یکی از سهمیه آسیایی لیگ برتر را همان طور که باشگاه هدف گذاری کرده و فرهاد مجیدی ادعا کرده به دست بیاورد.

تنها تیمی که ممکن است بالا تر از استقلال بایستد و آبی‌ها تاثیری روی آن ندارند فولاد خوزستان است که با یک بازی کمتر، یک امتیاز بیشتر از آبی پوشان دارد. فولاد برای حفظ این اختلاف کار آسانی ندارد. آنها با نساجی و نفت مسجد سلیمان 2 بازی معوقه دارند و ÷س از آنهم باید به مصاف پرسپولیس،ذوب آهن،گل گهر،سایپا و پارس جنوبی جم و تراکتور تبریز برود. حتی اگر فولاد امتیاز از دست ندهد بازهم استقلال با نتیجه گرفتن در بازی‌های باقیمانده می‌تواند در جایگاه سوم قرار بگیرد و بازهم کسب سهمیه آبی‌ها دست خودشان است.

بدون 3 امتیاز پارس هم استقلال مدعی است

حتی اگر رای کمیته انضباطی درباره پرونده بازی با پارس جنوبی جم شکست ابی‌ها و 3 بر صفر شدن نتیجه به سود تیم میزبان باشد بازهم استقلال یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است و از کورس خارج نمی‌شود. بدون احتساب بازی با پارس جنوبی اختلاف استقلال با تیم‌های دوم و سوم جدول 4 امتیاز است و با این دوتیم بازی مستقیم هم دارد و می‌تواند این اختلاف را به حداقل کاهش دهد و امیدوار باشد که رقبا در 5 بازی بعدی حداقل یک تساوی کسب کنند و2 امتیاز از دست بدهند که انتظار چندان دور از ذهنی نیست.

به خصوص با نتایجی که در این روزها کسب کرده اند.در ضمن سپاهان و پدیده هنوز بازی مستقیم خودشان در دور برگشت را انجام نداده اند. فولا و تراکتور هم که بالای سر استقلال هستند باهم بازی مستقیم برگزار می‌کنند و قطعا یکی از آنها و شاید هم هردو امتیاز از دست خواهد داد.علاوه بر این سپاهان و شهر خودرو هردو با تراکتور تبریز بازی دارند و این تیم‌ها در بازی‌های رودر رو قطعا امتیاز هایی از دست خواهند داد.

در چنین شرایطی حتی بدون احتساب امتیاز احتمالی بازی با پارس جنوبی هم استقلال اگر تمام بازی‌های باقی مانده را ببرد کسب سهمیه آسیایی را برای خودش تضمین کرده است. این از خوش شانسی فرهاد و استقلال است که رقبا خوب امتیاز از دست داده‌اند تا راه نایب قهرمانی یا سومی آبی‌ها در ادامه بازی‌ها همچنان میسر و ممکن باشد. البته این به شرطی است که آبی‌ها دیگر امتیاز از دست ندهند.

در غیر این صورت باید بازهم امیدوار باشند که رقبا مثل آنها و بیشتر امتیاز از دست بدهند که با روند امتیاز گیری سپاهان و پدیده شهر خودرو این احتمال هم اتفاق چندان معجزه آسایی محسوب نمی‌شود. در مجموع آبی‌ها از همچنان شانس‌های اصلی کسب سهمیه  هستند و آن زطور کهبرخی از منتقدان می‌گویند برای رسیدن به این هدف مانند کسب قهرمانی هنوز دیر نشده و چیزی از دست رفته نیست، حتی بدون 3 امتیاز بازی با پارس جنوبی جم که سرنوشت آن مبهم و گنگ است. باید به این نکته هم توجه داشت که با توجه به احتمال قهرمانی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در جام حذفی، کحتی کسب رتبه چهارم لیگ هم می‌تواند به کسب سهمیه آسیایی منجر شود و مهم است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز