خبرگزاری کار ایران

برد و باخت‌ها در درجه اول متعلق به بازیکنان است تا سرمربی

بوناچیچ: نتیجه بازی با پیکان بیانگر واقعیت‌های دو تیم نبود/ این ذوب‌آهن نسبت به قبل همدلی بیشتری دارد/ در ایران به دنبال دستاوردهایی مثل دوران حضورم در سپاهان هستم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۹۳

سرمربی ذوب آهن در مورد بازگشتش به ایران و دو بازی مقابل پیکان و شاهین صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لوکا بوناچیچ چندی پیش با قراردادی تا پایان فصل هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفت و دوازدهمین همکاری خودش را با یک باشگاه ایرانی شروع کرد تا از این نظر صاحب یک رکورد ویژه باشد. اگرچه آخرین دوران حضورش در ایران روی نیمکت گسترش فولاد با موفقیت همراه نبود و در ابتدای پیوستشن به ذوب آهن انتقاداتی به انتخابش به این باشگاه وارد شد ولی فعلاً با برد پرگل مقابل شاهین این انتقادها فروکش کرده و حالا لوکا با آرامش بیشتری می‌تواند اهدافش را در اصفهان و در تیم سبزپوش دنبال کند. گفتگوی او با ایلنا را می‌خوانید:

 

* بازگشت دوباره شما به لیگ برتر را خوش‌آمد می‌گوییم. این چندمین همکاری شما با یک تیم ایرانی است. دلیل اینکه بخش عمده‌ای از سال‌های مربیگری خود را در ایران سپری کردید چیست؟

باسلام و سپاس ازخوش آمدگویی شما. درمورد جواب به این سوال باید بگویم که بازگشت دوباره من به نوعی هم یک تعهد دو طرفه است و هم ابراز علاقه مجدد نسبت به مردم ایران و کشور ایران و دوستان ایرانی‌ام. ازطرفی بعنوان مربی فوتبال همواره تلاشم این بوده و هست که در کارم موفق باشم همچون سال‌های نچندان دور حضورم درباشگاه‌های مختلف ایرانی می‌خواهم این بار هم اثرگذار باشم و کارنامه خوبی به جا بگذارم.

 

* شما پیش از این هم تجربه حضور در ذوب آهن را داشتید. بین این تیم و ذوب آهن 6 سال قبل چه تفاوتی می‌بینید؟

تفاوت ذوب آهن فعلی با ذوب‌آهن چند سال پیش د رهمدلی و هم صدایی بیشتر مسئولین و بازیکنان و مجموعه باشگاه است. همچنین باشگاه از نظر تعهد کاری و مسئولیت پذیری با گذشته تفاوت کرده و الان تفاهم و انسجام درونی به  مراتب بیشتر و بهتر شده است و فکر می‌کنم در مجموع وضعیت بهتری در این تیم شاهد هستیم.

 

* در ابتدای ورود شما ذوب آهن شکست سنگینی مقابل پیکان تجربه کرد ولی بعد از آن شاهد یک برد پرگل مقابل شاهین بودیم. در این فرصت چه تغییری در تیم رخ داد که چنین تفاوتی را شاهد بودیم؟

اگر دیده باشید در بازی با پیکان اتفاقات داوری باعث شد به دردسر بیافتیم. به گواه کارشناسان داوری برنامه‌های تلویزیونی که صحنه‌های مشکوک بازی را دیده بودند تایید کردند که در دو مورد مشخص داور مسابقه می‌توانست برای ذوب آهن اعلام پنالتی کند. پنالتی اول موقعی بود که نتیجه بازی ۱-۱ مساوی بود و ما می‌توانستیم ۲-۱ از حریف جلو بیافتیم و مورد دوم موقعی بود که حریف ۲-۱ از ما پیش افتاده بود و با اعلام پنالتی باز می‌توانستیم ۲-۲ مساوی کنیم و به بازی برگردیم ولی وقتی این اتفاق رخ نداد و پیکان دو صفر جلو افتاد، با اشتباه فردی گل سوم رو هم دریافت کردیم و بدین ترتیب شیرازه تیم ما پس از گل سوم حریف از هم پاشید و نتوانستیم به بازی برگردیم و آن نتیجه عجیب و غریب رقم خورد. پس در هر دو مورد می‌‌توانستیم به بازی برگردیم و شاید نتیجه نهایی طور دیگری رقم می‌خورد. ازطرفی نتیجه ۴-۱ به هیچ عنوان نمی‌تواند بیان کننده همه آن اتفاقاتی باشد که درزمین مسابقه رخ داد و نشان دهنده تفاوت فنی دو تیم نبود و نیست. در هر صورت پس ازاین باخت سنگین تلاش کردیم با همدلی و مسئولیت پذیری بیشتر و تمرینات مضاعف بچه‌ها را روانه بازی بعدی مان با بوشهر کنیم که خدا را شکر همه بازیکنان هم پیمان و یکدل شدند و آنقدر تلاش کردند تا اینکه مزد زحماتشان را هم با گرفتن سه امتیاز شیرین در آن هوای گرم و شرجی بوشهر بدست آوردند. من هم اینجا از همه بازیکنان که با شایستگی پیروز شدند تشکر می‌کنم. درحقیقت این بازیکنان هستند که در درون زمینند و بیشتر از هرکس دیگری می‌توانند به تیم و باشگاه خوذشان کمک کنند و برنده از زمین بازی خارج شوند.

 

* هفته آینده با تیم ماشین سازی بازی دارید که همان گسترش فولاد، تیم سابق شماست. نظرتان در مورد این بازی چیست؟

تمرکز همیشگی مابرای بردن بوده و هست و در بازی با ماشین‌سازی تبریز هم تنها به فکر گرفتن هر سه امتیاز بازی هستیم. ما باید شایستگی‌مان را دوباره در برابر حریف تبریزی‌مان ثابت کنیم البته که همه حریفان ما قابل احترامند و آنها رادست کم نخواهیم گرفت ولی ما هم تیم ذوب‌آهن هستیم و کار خودمان را که همان گرفتن سه امتیاز بازی است بلدیم و امیدوارم که همین گونه هم باشد.

 

* قرارداد شما با ذوب آهن تا پایان فصل است. قرار است این همکاری ادامه پیدا کند؟

در فوتبال ایران هیچ چیزی از قبل قابل پیش‌بینی نیست و شاید تغییر چندین مربی در این فصل گواهی باشد بر این ادعای من. ابتدا بایستی لیگ نوزدهم با موفقیت هرچه تمام‌تر به پایان برسانیم و آنگاه درصورت تمایل دو طرف هراتفاقی ممکن است رخ دهد و همکاریمان می‌‌تواند تداوم هم داشته باشد. درکل همه چیز به آینده بستگی دارد و اینکه شرایط به چه نحوی رقم بخورد.

 

* اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده. چقدر روی او شناخت دارید و فکر می‌کنید در کارش موفق باشد؟

آقای اسکوچیچ از دانش فنی خوبی برخوردارند و من امیدوارم که در کارشان موفق شوند. منتها تجربه فوتبالی که من دارم این است که داشتن دانش فوتبالی در ایران خیلی اهمیت نداشته و بیشتر از آن اتفاقات پیرامونی و جو خارجی ستیزی حاکم بر فوتبال ایران است که بیش از هر چیز دیگری تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت است. فراموش نکنیم که از همان ابتدای حضور آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران هجمه زیادی وارد شد و بنظر می‌رسد به تنها چیزی که درمورد خارجی‌ها توجهی نمی‌شود همان شایستگی‌های فنی و فوتبالی است و از این نظر فکر می‌کنم که آقای اسکوچیچ برای موفقیت تیم ملی شرایط بسیار سختی خواهند داشت.

 

* آیا لوکا بوناچیچ هم یک روز روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند؟

چراکه نه! منتها برای حضور در تیم ملی فکر می‌کنم باید از رده امید کارم را شروع کنم که بتوانم برای نخستین بار پس از چندین دهه به المپیک صعود کنیم. همانگونه که سپاهان را برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندم و همانگونه که برای اولین بار با تیمم به عنوان تنها تیم ایرانی توانستیم در جام‌جهانی باشگاه‌های جهان حضور پیدا کنیم. دوست دارم در کنار صعود تاریخی تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران دو مربی جوان و با آتیه ایرانی را هم در کنار خود پرورش داده و به فوتبال ایران معرفی کنم.

 

 

گفتگو از: سعید رضی پور 

مترجم: رحمان اسدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز