خبرگزاری کار ایران

فدراسیون پزشکی ما پولدار است

فائقی:راهکارهای ستاد کرونا در حوزه فوتبال بومی سازی شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۱۰

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: ما باید راهکارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا را در حوزه فوتبال بومی سازی کنیم وگرنه امکان پیاده سازی ندارند.

به گزارش ایلنا، مهندس سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در برنامه "ورزش بدون ویرایش" درباره وضعیت کنونی فوتبال و نبود اساسنامه فدراسیون گفت: فوتبال ما مثلا حرفه ای است اما هنوز قانون حرفه ای نداریم.

وی وضعیت فعلی فوتبال و به طور کلی مدیریت حوزه ورزش را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این سالهایی که وزارتخانه تشکیل شده همیشه شنیدیم که قانون در حال تدوین است اما متاسفانه هنوز قانون نداریم و حتی از آن دو فوریتی که مجلس دوره هشتم دربارهساماندهی باشگاه ها مصوب کرد هم خبری نشد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: ما در مواجهه با کرونا لیگ را تعطیل کردیم تا برای شروع مجدد، برنامه ریزی و بحران را مدیریت کنیم نه اینکه در خانه بخوابیم اما در این فاصله اتفاقاً رفتیم و خوابیدیم و منتظر شدیم تا دیگران تصمیم بگیرندو هیچ برنامه ریزی نکردیم.

فائقی اظهار کرد: در دوپینگ اصل بر این است که هیچ کسی دوپینگ نمی کند مگر اینکه خلافش ثابت شود، در بحث کرونا هم دقیقاً همین است یعنی اصل بر سلامت بازیکنان است مگر خلافش ثابت شود اما الان ما عکس این قضیه عمل کردیم یعنی اصل را بر این قرار دادیم که همه کرونایی اند و برای برگزاری مسابقات باید سلامت بازیکنان را ثابت کنیم!

وی متذکر شد: ستاد کرونا راه های مبارزه با بیماری را به ما نشان می دهد اما ما باید این راهکارها را در حوزه فوتبال بومی کنیم نه اینکه هر چی گفتند اینجا هم دقیقاً اجرایی شود لذا دلیل اجرایی نشدن پروتکل ها در فوتبال هم ناشی از همین مسئله است.

فائقی درخصوص اینکه گفته می شود باشگاه ها در حال حاضر هیچ درآمدی ندارند گفت: باشگاه های ما درآمدهای بین المللی و حق پخش تلویزیونی و فروش پیراهن خود را داشتند اما به دلیل اقتصادی و به خاطر اینکه به اهلش نمی سپاریم این درآمدها را از دست دادند.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: ما برای مبارزه با کرونا اعتبار و پول نداریم اما برای چیزهایی هزینه می کنیم که اصلاً محل هزینه نیستند لذاتا زمانی که هزینه فایده در بخش اقتصاد فوتبالی ما به لحاظ حرفه ای ورود پیدا نکند این مشکلات هم وجود دارد.

وی ضمن مخالفت با اینکه بهینه کار کردن در گرو تعطیلی لیگ است گفت: اگر اینطور باشد که باید همه جا را تعطیل کنیم، همه ما باید دارایی های فکری مان را روی هم بگذاریم تا شرایط رونق فوتبال را ایجاد کنیم و همه را یک بار تست کنیم.

فائقی با بیان اینکه برای نوشتن پروتکل های بهداشتی از کارشناسی و نظرات مربیان و باشگاه ها استفاده نشده است تصریح کرد: دکتر خلیلیان که این همه حق بیمه دریافت می کنند خوب است که از همه آزمایش بگیرند؛ به هر حال فدراسیون پزشکی ما پولدار است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز