خبرگزاری کار ایران

هراتیان:پروتکل های ستاد کرونا در حوزه ورزش کاربردی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۰۳

مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال با بیان اینکه پروتکل ابلاغ شده به ما کاربردی نیست گفت: هرگونه تغییر بدون تأیید ستاد مبارزه با کرونا به معنای بی قانونی و دور زدن قانون است.

به گزارش ایلنا،زهره هراتیان مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال در برنامه "ورزش بدون ویرایش" درباره راههای مقابله با کرونا در ورزش گفت: پریشانی در برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فوتبال به دلیل ناهماهنگی در حوزه پزشکی ورزشی است.

وی با بیان اینکه پروتکل ابلاغ شده به ما کاربردی نیست افزود: هرگونه تغییر بدون تأیید ستاد مبارزه با کرونا به معنای بی قانونی و دور زدن قانون است و برای تأییدیه گرفتن هم به زمان زیادی نیاز است.
مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: همه ما درباره مشکلاتی که در حوزه کرونا به وجود آمده مانند یک زنجیر به هم متصل هستیم و نمی شود یک واحد خیلی خوب عمل کند و سایر واحدها ضعیف عمل کنند و برای عبور از این بحران همه باید یکدل و همزبان تلاش کنیم تا لیگ با بهترین پروتکل تدوین شده به پایان برسد اما متاسفانه دستورالعمل ثابتی نداریم و هر هفته ممکن است دستورالعمل ها تغییر کنند.

هراتیان از مشکلات فرهنگی در این زمینه سخن گفت و تأکید کرد: مردم ما باید بدانند که اگر به اصول و پروتکل های بهداشتی اعتقاد نداشته باشند خروجی آن نه تنها در فوتبال بلکه در سایر حوزه ها هم خودش را نشان خواهد داد.

ما حدود 12 هزار نفر از عزیزانمان را از دست داده ایم و الان فوتبال جز اینکه الگو باشد چه کمکی می تواند انجام دهد؟  فوتبال در این شرایط باید به فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت بهداشت کمک کند و پروتکل ها را شو نداند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برگزاری لیگ را داریم یا خیر؟ گفت: این سوال مختص شرایط کرونایی کشور است اما به فرض اینکه کرونا هم نباشد اما آیا لیگ ما حرفه ای است؟! لیگ ما در زمانی هم که کرونا نبود قابل مقایسه با لا لیگا و بوندس لیگا و کشورهای عربی خودمان هم نبود و چطور انتظار داریم که در شرایط کرونایی ما رفتار حرفه ای داشته باشیم؟!

هراتیان با تأکید بر اینکه مشکلات لیگ فوتبال باید زیرساختی حل شوند و ربطی به کرونا ندارد گفت: به جز چند تیم که منبع مالی دارند بقیه تیم های حاضر در لیگ به خاطر ورشکستگی است اما با همه این شرایط ما عاشقانه در کنار فوتبال هستیم و داوطلبانه ورود کردیم و اگر راهنمایی پزشکان نبود شاید این اتفاقات بدی که اخیراً افتاد دو سه هفته قبل تر رخ می داد.

مسئول پزشکی سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست و ما هم اجرا می کنیم اما برای کمیته پزشکی چه نقشی تعریف شده که ما باید آن ها را انجام دهیم؟!

وی افزود: طبق پروتکل های ابلاغی تیم ها اجازه دارند که از بازیکنان خود در تمام آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت تست بگیرند.

هراتیان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا بخش پزشکی سازمان لیگ به آزمایشات برخی تیم ها شک کرد و دوباره تست گرفت؟ گفت: ما به هیچ عنوان شک نکردیم، دو هفته قرنطینه برای ادامه لیگ به این معناست که بچه ها دو هفته تمرین نکنند و بعد دو هفته تمرین کنند. ما دوباره تست گرفتیم چون طبق آخرین ابلاغیه وزارت بهداشت به ما فرد مبتلا به کرونا در صورتی می تواند زودتر از موعد برگردد که آزمایش او در فاصله 24 ساعت منفی باشد. در واقع ما دو تست گرفتیم تا روند بهبودی بازیکنان را برای ادامه دادن یا ندادن لیگ بررسی کنیم که مشخص شد و گزارشات آن هم به فیفا ارسال خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه پروتکل های بهداشتی ستاد در حوزه ورزش قابل پیاده سازی نیست گفت: ما از نظر علمی نمی توانیم هیچ تست کرونا مثبتی را در هر آزمایشگاهی رد کنیم و بنابراین باید بحث اتهام و دروغ گفتن را به طور کلی کنار بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز