خبرگزاری کار ایران

ضیا عرب‌شاهی:

برای جمع‌آوری جام‌های پرسپولیس، به جای تاکسی، کامیون خبر کنند/ با پرویی اعتراف می‌کنند پروتکل‌ها را اجرا نمی‌کند تا شرایط اینگونه شود/ بعضی تیم‌ها می‌خواهند نظر خود را به کل جامعه فوتبال و لیگ تحمیل کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۰۳

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نسبت به حواشی روزهای اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، ضیا عربشاهی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دو بازی اخیر سرخ‌پوشان با پیکان و شاهین بوشهر اظهار داشت: پرسپولیس در دو بازی با پیکان و شاهین بوشهر عملکرد خوبی داشت. به هر حال بازگشت به شرایط عالی،  بعد از تعطیلی 3ماهه فوتبال، آن هم با شرایطی که بازیکنان نمی‌توانستند تمرین کاملی داشته باشند. به همین دلیل، تیم‌ها از نظر بدنی در فرم عالی خود نیستند و به نظر من پرسپولیس هم در این بخش هنوز کار دارد. اما در بخش تاکتیکی بین 80 تا 90 درصد قابلیت قبلی خود را دارد چون ترکیب اصلی مدت‌ها است که در کنار هم قرار دارند و بازی می‌کنند. نبودن تماشاگران هم مانع از انتقال انرژی آن ها به تیم می‌شود.


وی ادامه داد: در کل شرایط را برای پرسپولیس خیلی خوب می‌بینم. هیچ یک از تیم‌هایی که خود را رقیب پرسپولیس تصور می‌کردند تمرکز و توان لازم را ندارند و بچه‌ها اگر بدون توجه به ان‌ها و حاشیه‌هایی که تلاش می‌شود برای پرسپولیس ایجاد کنند، همین‌طور کار خودشان را انجام بدهند، قطعا 3 تا 4 هفته زودتر از پایان لیگ قهرمان خواهند شد. البته نگاه تیم برای آماده بودن باید به لیگ قهرمانان هم باشد و فکر می‌کنم این انگیزه خوبی است. شخصیت قهرمانی در این تیم نهادینه شده است و هواداران و پیشکسوتان هم جز قهرمانی نمی‌خواهند. این تیم هم مثل تیم زمان ما شده است که با قهرمانی عجین است.


ضیاء عربشاهی با اشاره به حاشیه‌های روزهای اخیر در برگزاری بازی‌ها، خاطر نشان کرد: یک جورهایی شاهد هرج و مرج هستیم. بعضی افراد و تیم‌ها می‌خواهند حرف و نظر خود را به کل جامعه فوتبال و لیگ تحمیل کنند. به نظر من فدراسیون و سازمان لیگ با عملکرد خود این اجازه را به آن‌داده‌اند. این حرف‌ها و کارها که برای ایجاد اخلال در لیگ صورت می‌گیرد، جوسازی و فرافکنی است. حالا هم خودشان اعتراف کرده‌اند با عدم اجرای پروتکل‌ها و دستور‌العمل‌ها این وضعیت را پیش آورده‌اند. از سوی دیگر دیده‌اند که بازیکنان‌شان مصدوم هستند و نتوانسته‌اند تیم را برای مسابقه آماده کنند. هم می‌خواهند زمان بخرند تا شاید این مشکلات را بر طرف کنند و هم ذهن هوادارانشان را از موضوع و مشکل اصلی که خودشان هستند، منحرف کنند.


وی تصریح کرد: باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا لیگ ما و ارکان فوتبال تا این حد بی‌اعتبار شده‌اند که هر کس هر کاری می‌خواهد می‌تواند انجام بدهد؟ بعضی تیم‌ها مرتب در حال بهانه‌گیری و نق زدن هستند و به خاطر رسیدن چند بازیکن مصدوم کار به این‌جا می‌رسانند که می‌بینیم. در این چند روز ده جور حرف زده‌اند و ده جور آمار داده اند. به خدا اگر همین آمار هم درست باشد. بعضی هم می‌گویند؛ آزمایشگاه معتمد سازمان لیگ را قبول ندارند! هیچ برخوردی هم نمی‌شود. یک بار این حرکات با محرومیت و نتیجه 3 بر صفر روبرو شود دیگر دست به این اقدام‌ها نخواهند زد. یک روز می‌گویند آزمایشگاه را قبول ندارند و روز دیگر می‌گویند کلا پروتکل‌هایی تنظیم شده را قبول ندارند. نه ارکان فوتبال را قبول دارند و نه نظام بهداشت را. حرف‌های که می‌زنند توهین به همه این‌ها و فوتبال است. فقط می‌خواهند برای همه تصمیم بگیرند. واقعا اگر هم چند بازیکن بعضی تیم‌ها، مبتلا باشند، سرپرست خود تیم گفته‌است که دستورالعمل‌ها را اجرا نکرده‌اند. از طرفی بازی فوتبال با 23 نفر در فضای باز و یک زمین بزرگ خطرناک است و باید تعطیل شود ولی جمع شدن 50 نفر در یک میهمانی مشکلی ایجاد نمی‌کند؟!


عربشاهی افزود: اگر لیگ بخواهد تا این حد بی اعتبار باشد که هر کس نظر خودش را به همه باشگاه‌ها و فوتبال تحمیل کند، لیگ سال بعد به مشکل خواهد خورد. با این وضعیت، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. فدراسیون برای ایجاد نظم و حفظ منافع فوتبال باید با اقتدار عمل کند. اجرای قانون بهترین تجویز است. اگر همه باشگاه‌ها و تیم‌ها کمک نکنند تا در این شرایط، فوتبال به حیات خود ادامه دهد به مشکل می‌خوریم. کوچکترین انتظار هم این است که تست‌ها در آزمایشگاه‌های معتمد و معتبر در فاصله مناسب از هر بازی انجام شود تا همه تکلیف خودشان را بدانند. نمی‌شود 48 ساعت قبل هر بازی، هر کس هر جایی که خواست، آزمایش بدهد و بعد روز قبل از بازی تازه یک تیم از سفر خودداری کند و روز مسابقه تازه بخواهند برای راستی‌آزمایی اقدام نمایند. این زمانبندی و روش اشکال دارد.


پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با اشاره به برخی اظهارات درباره قهرمانی‌های پرسپولیس گفت: آن‌ها که از جام اسنپی صحبت می‌کنند هم به خوبی می‌دانند که این حرف منطق ندارد ولی حالا که زحمت می‌کشند، یک کامیون خبر کنند. چون پرسپولیس اگر بخواهد فقط جام‌هایی که در این سال‌ها گرفته است را از این طرف و آن طرف جمع کند، حداقل به یک کامیون حمل بار نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز