خبرگزاری کار ایران

دکتر شهاب: پروتکل های پیشگیری از آسیب های فوتبال در اختیار باشگاهها قرار می گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۴۸

عضو کمیته پزشکی فدراسیون و ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال گفت: بررسی پروتکل ها و نظارت بر اجرای مناسب در حوزه های مختلف فوتبال و فوتسال (بانوان و آقایان) مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا شهاب درباره برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال عنوان کرد: این نشست روز گذشته با حضور دبیرکل و مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد. با توجه به مثبت ارزیابی شدن روند اجرای پروتکل ها در فوتبال کشور و موفقیت اجرای آن در نخستین اردوی تیم ملی فوتسال، قرار بر این شد تا نحوه نظارت ها به صورت مستمر پیگیری و مورد ارزیابی دوره ای قرار بگیرد. همچنین بررسی پروتکل ها و نظارت بر اجرای مناسب در حوزه های مختلف فوتبال و فوتسال (بانوان و آقایان) مورد تاکید است.
وی در ادامه اضافه کرد: درخصوص برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی در حوزه های پزشکی و فنی بحث و بررسی شد. تاکید دبیرکل فدراسیون بر همکاری بین بخش های مختلف از جمله سازمان لیگ، هیات ها و دیگر ارکان فدراسیون در عالی ترین سطح انجام شود. همچنین گزارش های مربوطه به صورت منظم در جلسات ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال مورد ارزیابی قرار بگیرد و روند اجرای پروتکل های بهداشتی بعد از مسابقات لیگ مثبت ارزیابی شد.
دکتر شهاب در پایان در خصوص آسیب ها بیان کرد: با توجه به افزایش روند آسیب دیدگی ها در فوتبال در هفته های اخیر و از آنجا که بیشتر آسیب های شایع فوتبال مانند آسیب های لیگامانی زانو ، همسترینگ و مچ پا دوره بازیابی طولانی مدت از رقابت و تمرین را برای بازیکنان به همراه دارد و از این حیث بازیکنان، باشگاهها و تیم های ملی متضرر خواهند شد. در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال که روز گذشته (سه شنبه 10 تیرماه) برگزار و مقرر شد که پروتکل های پیشگیری از آسیب های فوتبال جهت کاهش بروز آسیب دیدگی در فوتبال، توسط کمیته پزشکی و ایفمارک به زودی تهیه و تنظیم شود و با همکاری کمیته آموزش فدراسیون در اختیار باشگاههای کشور قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز