خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فدراسیون جودو مطرح شد

صالحی امیری: جودو به روزهای اوج برمی‌گردد/ ویزر می‌رود و جودو می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۱۵۲

رییس کمیته ملی المپیک در سومین دور از بازدید خود امروز از فدراسیون جودو بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی امیری در این بازدید به همراه کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته المپیک و بهداد سلیمی مشاور خود، از فدراسیون جودو بازدید کرد.

آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو در این بازدید گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۸ تبلیغات منفی علیه جودو ایران داشتیم اما تلاش کردیم در این بحبوحه تبلیغات منفی در بخش استعدادیابی ورزشکاران جدید ی شناسایی و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه نخست سال گذشته ما به دنبال کسب سهمیه بودیم. اما حضور موفق ایران در رویداد جهانی باعث شد در مقطعی با تهدید روبرو شویم. ما اکنون هفت مدال جهانی داریم که چهار تا از مدالها توسط من کسب شده است.

رییس فدراسیون جودو افرود: این فدراسیون متولی دفاع شخصی در ایران است که در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

رییس فدراسیون جودو گفت: در داخل کشور هم شرایطی برای این رشته ایجاد شد و کار ما را سخت تر کرد تا جودو به این مرحله برسد. ما به خاطر رعایت خط قرمزها سیلی خوردیم. از ما حمایت نشد و بودجه این رشته سه میلیارد تومان بود که تنها ۶۵ درصد آن توسط وزارت ورزش پرداخت شد و با این رقم نمی‌توان اقدامات خاصی انجام داد.

رییس فدراسبون جودو گفت: به حمایت بیشتری نیاز داریم. ما با دیپلماسی ورزشی می توانستیم مشکلات را برطرف کنیم و حضور مسئولان کمیته در این فدراسیون هم باعث دلگرمی ماست.

وی در پایان افزود: سناریوهای زیادی پشت تعلیق جودوی ایران در داخل و خارج از ایران بود در حالی که من زندگی خود را شبانه روز پای جودو گذاشتم.

در ادامه  سید رضا صالحی امیری در جریان بازدید از فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: ویزر رییس فدراسیون جهانی می رود و جودو می‌ماند. این دوره زود گذر خواهد رفت و جودو به دوران اوج خود در عرصه های بین المللی دوباره باز می گردد که این قطعی است.
وی ادامه داد: عملکرد رییس فدراسیون جودو که توانست انسجام را در این رشته حفط کند قابل تقدیر است.

رییس کمیته المپیک گفت: ما از ظرفیت خود برای حقانیت جودو استفاد کردیم و بیش از ۲۰ دیدار داشتیم. چهار مکاتبه با باخ داشتیم و اثبات کردیم که رییس فدراسیون جهانی جودو مغرضانه علیه جودو ایران رفتار کرد.

صالحی امیری اظهار کرد: همه باید از جودو حمایت کنیم که در شرایط تعلیق احساس دغدغه نداشته باشد و ما مرتب پیگیر مسائل جودو هستیم. امیدواریم در عین عدالت حکم به حقانیت جودوی ایران داده شود. زیرا حفط خانواده جودو مهم است.

وی در پایان افزود: ما جلسات متعددی با وزیر ورزش و علی نژاد هفته پیش در خصوص جودو داشتیم که امیدوارم دادگاه بین المللی ورزش با رسیدگی عادلانه خود حق را به جودوی ایران بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز