خبرگزاری کار ایران

نیکخو:به دنبال کسب پیروزی در مقابل سایپا هستیم/ وزارتخانه به خوبی در خصوص واگذاری با استقلال همکاری خوبی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۷۷۰

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص خصوصی‌سازی این تیم توضیحاتی را ارائه کرد.

بهمن نیکخو مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص خصوصی‌سازی این تیم اظهار داشت: روند خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال سپری شدن است. روز اولی هم که به شما توضیح دادیم موانع و محدودیت‌هایی که پیش‌رو بود در ارتباط با بخش‌های مختلف را در حال بررسی هستیم. در خصوص زیان‌های دو باشگاه بدهی‌های انباشته و همچنین مسائل دیگر.

وی ادامه داد: همچنین دارایی‌هایی که باید تناسب پیدا می‌کرد. در بحث افزایش سرمایه و پاسخگو بودن به زیان انباشته باید تمهیداتی اتخاذ می‌شد. خدا را شکر مسیر خوبی در حال طی شدن است. افزایش سرمایه به خوبی در حال انبار شدن است.

نیکخو افزود: با تلاشی که من در وزارت ورزش دیدم آنها در حال رفع و برطرف کردن مسائل و مشکلات مختلف هستند.

وی افزود: ما باید به درستی مشخص کنیم که به کجاها بدهکار هستیم و به چه کسانی نیز بدهی داریم و اینکه آیا این بدهی‌ها می‌تواند خودش را در صورت مالی باشگاه نشان بدهد یا خیر. سازمان خصوصی‌سازی تعامل بسیار خوبی با ما دارد. حتی ما برای اینکه بخواهیم به کار سرعت بدهیم، از سایر ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی نیز استفاده کردیم. مشاور پذیرش گرفتیم که به ما کمک کند تا به بازار سرمایه وارد شویم.

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: موسس حسابرس داخلی گرفتیم تا بتوانیم هرچه زودتر موانع را از پیش‌رو برداریم.

نیکخو در خصوص بحث واگذاری ورزشگاه‌ از سوی شهرداری به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه داد: من فقط در خصوص اطلاعاتی که در مورد استقلال دارم صحبت می‌کنم. وزارتخانه به خوبی در خصوص واگذاری با ما همکاری خوبی دارد. مالکیت‌های اموال باشگاه به خوبی صورت گرفته و باید بگویم در آخرین مرحله قرار داریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر استقلال می‌خواهد به بازار بورس وارد شود و باید تبدیل به یک شرکت سودده شود، خاطرنشان کرد: منظورتان ماده 141 قانون تجارت است؟ آن چیزی که در مرحله اول مهم است بحث شفاف‌سازی است؛ چه مطالبات باشگاه از برخی شرکتها و چه بدهی باشگاه به اشخاص حقیقی و این در حال انجام شدن است. تا این موضوع به پایان نرسد نمی‌توان هیچ قضاوتی کرد اما برنامه‌هایی برای این مسیر داریم و نگرانی از این بابت نداریم.

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص بدهی‌ مالیاتی نیز بیان داشت: پیش‌بینی‌هایی در این خصوص انجام دادیم. بخشنامه ریاست محترم جمهور در این مورد صورت گرفته است. در این خصوص صحبت‌های خوبی در خود دولت محترم جمهوری اسلامی صورت گرفته است. باشگاه بزرگ قطعا فعالیت‌های بزرگ دارد و این مسائل قطعا گردش مالی بزرگی نیز دارد. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که باشگاه استقلال که چنین گردشهای مالی وجود نداشته باشد. در این بحث فقط این موضوع مهم است که زمان را از دست ندهیم. ما نباید در این موضوع‌ها مدام دنبال سند و مدرک باشیم.

نیکخو در مورد اختلافی که بین دو کارگزار قدیم و جدید استقلال به وجود آمده است، افزود: وقتی قراردادی بسته می‌شود طرفین باید مفاد قرارداد را رعایت کنند. ممکن است یک طرفی مدعی یکسری از تعهدات باشد، یکسری ادعاها را هم مطرح کند؛ اگر ادعا پذیرفته نشد به اجبار به مراجع قضایی کشیده می‌شود اما وقتی داخل خانواده باشد می‌توان آن را بهتر حل کرد. چندین جلسه در این باره برگزار کردیم، این مشکل حل شد و توافق اولیه صورت گرفت. به هر حال آقای خلیل‌زاده خودشان رئیس هیات مدیره استقلال هستند و بیشترین تلاششان این است که فضا را برای موفقیت این مجموعه فراهم کنند.

وی درباره اینکه انتقادهایی در خصوص تعدد معاونین در استقلال وجود دارد، گفت: صادقانه باید در این باره بگویم که وقتی یک مدیر در جایی مشغول به فعالیت می‌شود باید انتظار داشته باشید که آن مدیر برای خودش یک تیم مدیریتی داشته باشد. این موضوعات به خود مدیرعامل ارتباط دارد و من نباید در این باره توضیح بدهم اما از دیدگاه خودم باید بگویم که در این باره مدیر حق دارد.

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این همه معاون می‌توانند بخشی از بار مشکلات این باشگاه را حل کنند، گفت: امیدوارم دوستان در این باره کمی به مجموعه استقلال زمان بدهند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم که بعد از سه ماه شرایط چگونه بوده است. اگر جواب قانع‌کننده و مثبتی نداشته باشم شما حق دارید که انتقاد کنید. هواداران حق دارند که همیشه نگران باشند.

نیکخو در خصوص دیدار فردا مقابل سایپا و شرایط تیم گفت: با روحیاتی که از تیم، شرایط بازیکنان و کادر فنی دیده‌ام، تمام ظرفیت‌های باشگاه به کار گرفته شده که در دیدار فردا مقابل سایپا به پیروزی برسیم. در دیدار مقابل فولاد، شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بود. البته نمی‌خواهم توجیه کنم اما این را هم باید بدانیم که در فوتبال همیشه آن چیزی که ما دوست داریم صورت نمی‌گیرد. از بازیکنان هم می‌خواهم که نگران مطالبات و معوقات خود نباشند وظیفه ما است که این مسئله را حل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز