خبرگزاری کار ایران

حسینی: جوانان خوزستانی از نعمت اشتغال محرومند لااقل از امکانات ورزشی بی‌بهره نباشند

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۰۵۳

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بر ضرورت توسعه ورزش قهرمانی و حمایت از تیم‌های خوزستانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید کریم حسینی به پتانسیل‌های بالقوه استان خوزستان در حوزه صنعت و اقتصاد اشاره نمود و تأکید کرد: به فضل الهی و با تکیه بر توانمندیهای اقتصادی استان زرخیز خوزستان ورزشی‌ها باید در رویکردی جدید برنامه ریزی منظم و بر پایه اصول علمی در زمینه جذب سرمایه‌های مالی و تعامل مناسب با شرکت‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی علی الخصوص حمایت عامه مردم در طرح‌های اقتصادی عام المنفعه برنامه ریزی شده توسط کارشناسان اقتصادی داشته باشند تا این حوزه به جای دغدغه مالی در انجام وظایف محوله و طرح های آینده دار کوشا باشند. 

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی اضافه کرد: جوان خوزستانی استحقاق بهترین‌ها را دارد و در این راه ورزش از صنعت و صنایع بزرگ و کلیدی خوزستان جدا نیست صنایعی همچون نفت، گاز، حفاری، فولاد، پتروشیمی و ... در ازای فرد فرد خوزستانی‌های ساکن این خطه مسئولند و در این خصوص باید این نکته را متذکر شوم که چرا باید تنها آلودگی محیط و دود کارخانه‌ها نصیب مردم شود در حالیکه این ارگان‌ها بهترین امکانات را تنها برای عده‌ای معدود از کارکنان خویش فراهم نموده‌اند. 

سید کریم حسینی افزود: امیدوارم مسئولین و مدیران این شرکت‌ها در خوان نعمت و امکانات ورزشی خویش مردم و اقشار کم درآمد را نیز سهیم کنند چرا که سرمایه این استان همین صنایع است. در حالیکه تعداد زیادی از فرزندان و جوانان هم استانی‌مان از نعمت اشتغال در این ارگان‌ها محرومند لااقل از امکانات حاصل از ثروت‌های موجود در این آب و خاک بی‌بهره نباشند.

وی با اشاره به پرونده‌های متعدد فوتبال ایران در فیفا و محرومیت باشگاه‌های ایران به دلایل مختلف در آرای انضباطی، گفت: فوتبال تابعی از ساختار اجتماعی و اقتصادی کشور است و امروز با توجه به شرایط موجود نمی‌توانیم انتظار بهبود شرایط این رشته ورزشی را داشته باشیم.

حسینی افزود: مشکلات فوتبال دارای دو وجه است که نکته اول آن مسائل مالی و کمبود درآمد باشگاه‌ها در ایران است که دلیل این مساله نیز قرار داشتن باشگاه‌ها در وضعیت بین خصوصی و دولتی شدن است. با توجه به وضعیت امروز فوتبال، خصوصی شدن باشگاه‌ها در حال حاضر میسر نیست و نباید با پرداختن بی‌نتیجه به این موضوع تمرکز باشگاه از بین برود.

وی بر تغییر شرایط ورزش‌های کمتر دیده شده تاکید کرد و گفت: رسیدگی به فعالان این ورزش و تامین شرایط متناسب زندگی برای آن‌ها سبب خواهد شد استعدادهای بیشتری به این رشته رجوع کنند و به مرور شاهد رشد ایران در ورزش‌های دیگر به غیر از چند رشته شناخته شده همچون کشتی، وزنه‌برداری و کشتی شود.

عضو فراکسیون اجتماعی با بیان اینکه بودجه دولت باید صرف ورزش‌های عمومی شود، گفت: رقم‌های بالایی که به فوتبال کشور سرازیر شده‌اند، نه تنها ارتقاء کیفیت این ورزش را به دنبال نداشته بلکه با کاهش کیفیت، استعداد و خلاقیت بازیکنان، رشد "رانت" را نیز موجب شده است.

حسینی ادامه داد: در گذشته که پول چندانی در فوتبال نبود بازیکنان بر اساس استعداد ذاتی رشد می‌‌کردند و موفقیت‌های بیشتری نیز نصیب فوتبال کشور می‌شد اما اکنون بر اساس نوع ارتباط با کشورهای دیگر و مسائل مالی پیشرفت می‌کنند و استعداد ذاتی در درجات بعدی قرار گرفته است. 

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم شاهد شکوفایی عرصه ورزش کشور در تمام ابعاد باشیم نیاز به برنامه‌ریزی به منظور ارتقاء سطح رشته‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: توسعه تجهیزات، افزایش اعتبارات، بهره گیری از دانش نخبگان، سیاستگذاری، برگزاری ارودهای مستمر و غیره از جمله موضوعات مهمی است که می‌تواند به تحقق اهداف در این عرصه کمک شایانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز