خبرگزاری کار ایران

دایی به من گفت کریمی دستشویی هم رفت همراهش برو

دهنوی: لیدر با تیزی به سمتم آمد و گفت علی آقا خط قرمز ماست/ مجری شبکه ورزش اجازه نداد با گسترش فولاد قرارداد ببندم/ به من گفتند 50 میلیون به ما ندهی سال بعد در پرسپولیس نیستی

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۹۶

هافبک سابق تیم ملی و تیم‌های لیگ برتری از حواشی و اتفاقات دوران فوتبالش صحبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، قاسم دهنوی، بازیکن سابق پرسپولیس، تراکتور، ذوب آهن و چند تیم لیگ برتری دیگر از جمله نفراتی است که در طول دوران بازی حاشیه و جنجال پیرامونش کم نبود و حالا در صحبت‌هایی که در لایو اینستاگرام انجام داده به بخشی از آنها اشاره می‌کند. بخش‌های مهم این گفتگو را می‌خوانید:

* جای برنامه نود این روزها خیلی خالی است. برایم عجیب است چطور یک برنامه که سال‌ها فعالیت کرده و در بالاترین سطح محبوبیت قرار داشته و چنین جایگاهی دارد چطور یک شبه تعطیل می‌شود. آنهم در حالیکه در نظرسنجی‌ها همیشه مقام اول را کسب کرده و بیشترین بیننده را دارد و حتی بازتاب جهانی داشته است. این شکل کنار گذاشتن نود خودش عجیب و پر حرف و حدیث است. ضمن اینکه با برنامه جانشین نود اصلاً حال نمی‌کنم و با من صحبت هم کردند ولی این برنامه را نمی‌پسندم.

* کی‌روش اوایل حضورش در ایران من را به تیم ملی دعوت می‌کرد ولی در دوره سختی بودم و تیم ملی در پست هافبک دفاعی ستاره‌های زیادی داشت و کار خیلی سخت بود. در مورد کی‌روش این را بگویم که بهترین مربی است که تا به حال پایش را در ایران گذاشته و در میان همه آنهایی که همکاری داشتم یک سر و گردن بالاتر بود. خیلی از مربیان ایرانی مثل ویسی و گل‌محمدی چون با آنها کار کردم می‌دانم از سبک کار کی‌روش الگو برداری کردند و چیزهای زیادی از او یاد گرفتند.

* فوتبال من به این خاطر نابود شد که در تیم دلال‌ها نبودم. یک سری دلال من را زمین زدند. یکی مثل رضا حقیقی را که خیلی ناراحتم بازی نمی‌کند را همین افراد زمین زدند. کسی که به تیم ملی رسید و جام جهانی رفت ولی وقتی برگشت با مشاوره‌های اشتباه فوتبالش خراب شد. الان او دارد تمرین می‌کند و مطمئنم اگر به او فرصت دهند می‌تواند برگردد.

* فوتبال ایران را همین دلال‌ها رو به نابودی کشاندند و با همین وضعیت جلو برود تا چند سال دیگر نابود خواهد شد. مطمئن باشید همین 4-5 لژیونر مطرحی که داریم اگر نبودند فوتبال ایران دیگر تعطیل می‌شود و چیزی برای ارائه دادن ندارد. این را با اطمینان و از صمیم قلبم می‌گویم.

* فراز کمالوند برای گسترش فولاد با من تماس گرفت و من گفتم این مقدار پول می‌خواهم و قرار شد با من تماس بگیرند و حتی قول و قرار هم گذاشتیم. بعد یکی از بازیکنان تیم به من زنگ زد و گفت به فلان آقا زنگ بزن تا کار تو برای پیوستن به گسترش راحت شود. این آقا همان کسی است که الان در شبکه ورزش مجریگری می‌کند. زنگ زدم به کمالوند و او هم به من گفت اگر می‌خواهی بیایی از طریق همان شخص باید وارد شوی و من خیلی از این موضوع ناراحت شدم.

* صمد مرفاوی انسان‌ترین و پاک‌ترین آدمی است که تا به حال در عمرم در فوتبال دیدم. او هیچ وقت به دلال‌ها باج نمی‌داد. یادم است زمانی که صبا بودم مدیران باشگاه از افرادی پول می‌گرفتند و اسمشان را وارد فهرست تیم می‌کردند تا از این طریق خرج تیم را در بیاوند. یک وقت به خودمان آمدیم و دیدیم رختکن خیلی شلوغ شده است و افراد زیادی را کنار خودمان می‌دیدیم که آنها را نمی‌شناختیم.

* نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم. من در دوران فوتبالم با مدیران زیادی کار کردم ولی به جرئت می‌توانم بگویم تنها مدیر سالمی که دیدم سعید آذری است که سالم کار می‌کند و وارد این مسائل نمی‌شود.

* در بازی پرسپولیس - تراکتور تا می‌توانستم از لیدرها و سکوها فحش خوردم دلیلش هم این بود که با علی کریمی درگیر شده بودم. کریمی بزرگ و پیشکسوت پرسپولیس و اصلاً این تیم در تاریخش مثل کریمی به خود نمی‌بیند ولی او در آن زمان بازیکن تراکتور بود و من بازیکن پرسپولیس. سرمربی تیم علی دایی به من گفته بود حتی کریمی را در دستشویی هم دنبال کن خب من باید چکار می‌کردم؟ پرسپولیس پول قابل توجهی هزینه کرده بود که من را به خدمت بگیرد و باید از من بهره می‌برد چرا بابت بازیکنی که آن زمان در تیم دیگر بود به من فحاشی شد؟

* دلیل این فحاشی‌ها لیدرها بودند. یکی از آنها به من گفت 50 میلیون بده وگرنه کاری می‌کنیم سال آخر حضورت در پرسپولیس باشد. من به او گفتم اگر 50 میلیون داشتم لهجه‌ام را عمل می‌کردم و آن را به تو نمی‌دادم. آن شخص نوچه‌هایش را پیش من می‌فرستاد و از من طلب پول می‌کرد. همین افراد برای من مشکل ایجاد کردند.

* بعد از بازی با تراکتور بود که درحال رفتن به تمرین بودم.یک شخص گردن کلفت که یک وسیله تیز در دستش بود به شیشه ماشین من کوبید و گفت چرا با کریمی درگیر شدی و علی آقا خط قرمز ماست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز