خبرگزاری کار ایران

از قهرمانی استقلال مقابل فولاد تا سکوهای خونین اهواز

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۷۶۲

فولاد خوزستان در بازی موقعه از هفته هفدهم در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف استقلال خواهد رفت.

به خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از تعطیلی 120 روزه مسابقات لیگ برتر چهارشنبه راس ساعت 21 دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در بازی موقعه از هفته هفدهم در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این در حالی است که تقابل این دو تیم همواره جذابیت خاص خود را داشته است.

عاملان آخرین قهرمانی استقلال رو در روی هم 

فولاد خوزستان و استقلال در چارچوب هفته سی و سوم لیگ دوازدهم در 15 اردیبهشت 1392 در ورزشگاه تختی اهواز در حالی مقابل هم قرار گرفتند که آبی‌پوشان پایتخت در صورت پیروزی مقابل فولادی‌ها میتوانستد برای سومین بار در تاریخ قهرمان لیگ برتر شود، در دقیقه 18 بازیکنان فولاد درحالی روی فرهاد مجیدی در محوطه جریمه خطا کردند که جواد نکونام موفق شد دروازه این تیم را باز کند تا در نهایت استقلال با نتیجه 1 بر صفر فولاد را شکست دهد و قهرمان شود، و حالا این دو در قاموس سرمربی در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

نقش فولاد در معرفی و حداحافظ پادوانی

پادوانی مدافع بلند قامت برزیلی بود که چند سالی را میهمان فوتبال ایران بود. پادو با فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و با فولاد هم از فوتبال ایران حذف شد. فولاد نخستین تیم ایرانی بود که پادو را جذب کرد. با حضور علیرضا منصوریان در کادر فنی استقلال، شاگرد سابقش در نفت با او به استقلال آمد تا پیراهن این تیم را برتن کند. پادو در قلب خط دفاعی استقلال قلب میلیون‌ها هوادار استقلال را برای بازی‌های خوب و اخلاق بهترش تسخیر کرد تا تبدیل به یکی از محبوب ترین بازیکنان این تیم شود.

2 اسفند 1396 استقلال و فولاد در لیگ شانزدهم در اهواز رو در روی هم قرار گرفتند. پادوانی مدافع محبوب آبی‌پوشان بر اثر برخورد از ناحیه سر با آرمین سهرابیان از ناحیه جمجمه و گردن آسیب جدی دید تا این نه تنها آخرین بازی پادو برای استقلال، بلکه آخرین بازی فوتبال در زندگی او باشد.‌

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

درخشش طالب‌لو و قهرمانی جام حذفی

استقلال و فولاد از آغاز لیگ برتر تاکنون 2 بار در چارچوب مسابقات جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته اند. اولین بار در فصل 86/87 و در مرحله نیمه نهایی بود که بعد از تساوی 1-1  با درخشش  طالب لو استقلال در ضربات پنالتی 3-1  بازی را برد و با برتری 4 - 2 در مجموع راهی فینال شد. و درمجموع بازی رفت برگشت مقابل پگاه گیلان با نتیجه 3 بر یک پیروز شد تا برای پنجمین بار قهرمان جام حذفی شود.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

فولاد جلالی، شاه کلید قهرمانی استقلال در لیگ هشتم

 

در لیگ هشتم منصور ابراهیم زاده با ذوب‌آهن تنها به یک تساوی در هفته آخر برای نخستین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر نیاز داشت، اما شاگردان مجید جلالی در فولاد دست به کار بزرگی زدند و ذوب‌آهن را در هفته پایانی با نتیجه 4 بر یک در هم کوبیدند تا استقلال قلعه‌نویی با پیروزی یک برصفر مقابل پیامم مشهد برای دومین بار فاتح لیگ برتر شود.

امیر قلعه‌نویی پس از قهرمانی استقلال در مورد جلالی و فولاد گفت:  این قهرمانی را به مردم خوب خوزستان و مجید جلالی تقدیم می‌کنم که به راستی جلالی به ما درس معرفت داد و سهم زیادی در این قهرمانی دارد. از جلالی خیلی تشکر می‌کنم. جلالی مرد است و خوزستان هم دیار مردان است که هشت سال برای کشور جنگیده است و ممنودار مردم خوزستان هم هستم که در این قهرمانی سهیم هستند.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

شکار جانواریو از فولاد

در نیمه نهایی جام حذفی درحالی که قلعه‌نویی بعد از حجازی و فیروز کریمی به عنوان سومین مربی استقلال در فصل 86-87 روی نیمکت استقلال نشسته بود موفق شد فولاد را درضربات پنالتی شکست دهد و راهی فینال شود، اما نکته جالب توجه بازی استقلال و فولاد حضور ستاره برزیلی به نام جانواریو بود نظر قلعه‌نویی را به خود جلب کرد تا او را در فصل بعد به استقلال بیاورد تا جانواریو گل قهرمانی استقلال در لیگ هشتم را مقابل پیام مهشد به ثمر برساند تا آبی‌پوشان برای دومین بار قهرمان لیگ برتر گردد.  

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

هایجک پاتوسی توسط فولاد

 

 به دنبال درخشش آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی استقلال در لیگ هیجدهم این بازیکن از محبوبت خاصی در بین هواداران این تیم برخوردار شد. اما با شروع لیگ نوزدهم این بازیکن از استقلال جدا شد و بن یاس امارات ملحق شد. بعد از عملکرد ضعیف پاتوسی در بن یاس این باشگاه اماراتی قرارداد این بازیکن را فسخ کرد تا بدین ترتیب آبی‌پوشان به فکر بازگرداندن ستاره سابق تیم خود باشند اما به یک باره پاتوسی از اهواز سر در آورد و با فولادی‌ها قرارداد بست تا یکی از مهم‌ترین هایجک‌های تاریخ لیگ برتر رقم بخورد.
 

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

دعوای استقلال و فولاد بر سر بلبلی

در ابتدای فصل هجدهم خبر جدایی محمد بلبلی از تیم پیشین خود یعنی سپیدرود رشت و عقد قرارداد سه ساله با فولاد خوزستان منتشر شد. اما این خبر در کم‌تر از 10 روز ارزش خود را از دست داد چرا که خبری مبنی بر پیوستن این بازیکن به استقلال منتشر شد که مدیرعامل و سرمربی تیم فولاد را شوکه کرد.

باشگاه فولاد که مدعی بود استقلال در جذب بلبلی تخلف کرده است، زمانی با این بازیکن به توافق رسید و عقد قرارداد کرده بود که این بازیکن هنوز با سپیدرود رشت فسخ نکرده بود. طبق بندی که در قرارداد این بازیکن 21 ساله گنجانده شده بود او همانند سایر بازیکنان سپیدرود زمانی که علی کریمی از هدایت این تیم کناره گیری کرد می‌توانست به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کرده و تیم جدیدش را انتخاب کند.

بعد از کش و قوس‌های فراوان  محمد بلبلی ۶ ماه محروم شد و محرومیت نقل‌ و انتقالاتی از بیخ گوش استقلال گذشت.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

لیگ سیزدهم، دومین قهرمانی فولاد

دو تیم در لیگ سیزدهم در حالی در ورزشگاه غدیر درحضور 55 هزار تماشاگر در هفته بیست و نهم به مصاف هم رفتند که در کورس قهرمانی لیگ بودند و خوزستانی‌ها می‌توانست با پیروزی در این مسابقه قهرمانی را در اهواز جشن بگیرند.  بازی از همان آغاز پرتنش بود در دقیقه 23 آرش برهانی گل استقلال را به ثمر رساند در نیمه دوم بختیار رحمانی از فولاد و آندرانیک تیموریان از استقلال اخراج شدند بازی با وجود حملات سنگین فولاد با همان نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت. بعد از بازی هواداران فولاد که از باخت تیمشان ناراحت بودند با استقلالی ها درگیری شدید پیدا کردند این اتفاقات بعد از بازی لیگ دوازدهم بارها در تهران و به خصوص اهواز تکرار شد. هر چند در پایان فصل فولاد با 57 امتیاز برای دومین قرهمان لیگ برتر شد.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

درخشش مثلث آفریقایی

در هفته بیست و لیگ هجدهم در حالی که استقلال در کورس قهرمانی بود در ورزشگاه غدیر اهواز باید به مصاف فولاد می‌رفت. در انتها این بازی با نتیجه 3 بر یک به صعود استقلال به پایان رسید. اما نکته جالب این بازی گلزنی سه بازیکن آفریقایی آبی‌پوشان در این بازی بود. منشا ابتدا در دقیقه 15 گل نخست بازی را به ثمر رساند سپس پاتوسی در دقیقه 40 گل دوم را به ثمر رساند و در نهایت ایسما در دقیقه 95 گل سوم را به ثمر رساند.

همه چیز در مورد تقابل جذاب استقلال و فولاد خوزستان

دبل مجیدی مقابل فولاد در اهواز

در هفته پنجم لیگ یازدهم فولاد در وزشگاه تختی اهواز پذیرای استقلال بود که در انتهایی بازی استقلال موفق شد با نتیجه 4 بر یک فولاد را شکست داد، در این بازی مجیدی سرمربی کنونی استقلال موفق شد در این بازی در دقایق 3 و 89 گلزنی کند تا نقش بسزایی در پیروزی استقلال داشته باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز